|
Online køb i UK. |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
staack
Guld medlem Oprettet: 12-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 707 |
Emne: Online køb i UK. Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:51 |
||
Da jeg skal udvide mit anlæg, overvejer jeg lidt at købe i England, for at spare nogle penge.
Men jeg er ikke sikker på hvilke rettigheder man har og om der skal betales ekstra gebyr... 1. Skal jeg betale ekstra told og moms, ved import fra Uk/England? 2. Hvilke rettigheder har man, ang retur og hvis noget ikke skulle være som forventet. 3. Vil der være stor porto omkostninger? (overvejer en receiver og højtalere) 4. Er der nogen der har nogen erfaringer med Engelske webshops? (gerne links) 5. Er der noget man skal være specielt opmærksom på ved handel fra England? Jeg håber nogen vil hjælpe mig |
|||
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 19:56 | ||
Har du fulgt med om køb af Pioneer og Panasonic i UK, så er KrishAV et godt sted. Told/Moms øøøhh UK er altså også i EU. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:03 | ||
Jeg har henvist til nogle sider på ForbrugerEuropa, da de nok forklarer det mindst lige så godt som jeg kan
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/told/
http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/garanti/reklamatio nsret/ http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/fakta/ehandel/fortryd/
Du skal være opmærksom på, at når du handler i England, så er det engelsk ret, der finder anvendelse. Selvom der er sket en del harmonisering af reglerne indenfor EU, så kan du ikke bare gå ud fra, at de samme regler gælder i England som i Danmark. Redigeret af Sandal - 16-Marts-2008 kl. 20:05 |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
staack
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:15 | ||
Hehe, gunden til at jeg stiller det spørgsmål er fordi, at jeg har været ude for at betale ekstra told, da jeg bestilte noget fra frankrig. "I nogle tilfælde vil sælger kræve dansk moms og eventuelt dansk punktafgift." Jeg har ikke fuldt med i køb fra KrishAV, men jeg er ude efter noget Pioneer grej, men KrishAV har ikke det jeg skal bruge... desværre. Kender du andre? Jeg overvejer denne side: http://www.petertyson.co.uk/index.shtml Tak Sandal, for læse stoffet Det ser ud til man har 7 arbejdsdage fuldreturret, og der ikke skulle være de store problemmer med handel fra UK. (er det rigtig forstået?) Redigeret af staack - 16-Marts-2008 kl. 20:17 |
|||
Sandal
Guld medlem Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:28 | ||
Der er ikke umiddelbart nogle problemer i at handle i England og som du også selv har læst dig frem til, så har man ret til at fortryde købet, når man handler over internettet. Men du skal være opmærksom på, hvordan tidsfristen ved fortrydelseretten regnes og så skal du huske, at du selv skal betale for at returnere varen til England. |
|||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|||
staack
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 20:33 | ||
Det er jeg klar over tak, det kunne være man lige skulle sende dem en mail og høre om deres fortrydelsesret, inden man handler. Nu mangler jeg bare nogle links, på nogle gode shops |
|||
staack
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:12 | ||
Der vil forresten ikke være nogen komplikationer ved at tilføje "engelsk" købt grej til "dansk" grej... vel?
|
|||
Ole
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:46 | ||
Så vidt jeg har forstået det, så kommer der dansk moms på, hvis sælgeren har en vis omsætning i Danmark (f.eks. amazon.co.uk) ...og så skal du være opmærksom på, at butikken faktisk sender varen fra England - det gør de sandsynligvis i dette tilfælde, men hvis det er mere speciel elektronik KAN man risikere, at de sender varen direkte fra "Hong Kong"/mellemøsten - og så kommer told og skat efter dig :)
...Ole |
|||
Moderator, recordere.dk
|
|||
Ole
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:47 | ||
Orv. Glemte dit sidste spørgsmål: De bruger et andet stik i vægen i England, så du kan ikke bruge ledningerne. -Og så kan jeg ikke huske om de kører 110V? ...Ole |
|||
Moderator, recordere.dk
|
|||
staack
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 21:56 | ||
Så man skal bare udskifte størmstikket med et dansk eller hvad? |
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 22:04 | ||
Hvis man handler hos KrishAV, så ved han at det til Danmark, og han lægger en dansk ledning m/stik med for free
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
staack
Sendt: 16-Marts-2008 kl. 22:58 | ||
Det er da god service, men dte har bare ikke det jeg skal bruge. (en Pioneer receiver) |
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |