|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
Mr.Nobody ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() Sendt: 23-Marts-2008 kl. 16:18 |
||
Hej Har lige fået en projector mærke Sanyo PLV-Z1 Nu er det så jeg skal have en læred til den men da jeg ikke har så meget forstand på det ville jeg høre om der var en vendlig sjæl der kunne hjælpe. Har set på dette her http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=713&pf %5Fid=6070499 Eller det her http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=713&pf %5Fid=6070497
Nu er det så jeg spørger kan begge to bruges til 16:9 ? Mvh Jesper |
|||
![]() |
|||
Mr.Nobody ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
![]() |
||
Ingen der kan hjælpe mig? Mvh Jesper |
|||
![]() |
|||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
||
begge er 1:1 lærreder (200X200) og kan for så vidt passe til alle billedformater, der er 2m brede, om selve lærredet er særlig godt tvivler jeg på, men de kan sagtens bruges til 16:9 selvom det nok var at foretrække at have noget med en sort afmaskning...
|
|||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
ÆÆÆÆ undskyld det tomme svar. Tak til Fumper for svar. Nu er jeg helt ny med projector så jeg stiller nok nogle dumme spørgsmål. Men vis der nu er en sort ramme rundt lærede kan jeg så være sikker på jeg fra den afstand jeg nu har fra projctor til læredet kan ramme lige i midten så billedet ikke er ud over kanten,og hvad nu vis det er 16;9 lærede og jeg vil se 4:3 så passer kanten da ikke. Er jeg helt gal på den eller hvad. Mvh Jesper |
|||
![]() |
|||
OrdR ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
||
Du skal placere projekteren i rette afstand til lærredet, det er korrekt. Det hedder throw distance, og du burde ku' tjekke lige netop din projektor inde på www.projectorcentral.com - de har sådan en smart udregne-ting, som har de fleste maskiner i ![]() Jeg er enig med tidligere indlæg om, at det er sjovere at have et ordenlig 16:9-lærred, med en eller anden form for afmaskning. Men det bliver også dyrere... |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Online Point: 2354 |
![]() |
||
Med et lærred der er 2 meter bredt skal Sanyo'en (linsen) hænge mellem 2.67 og 3.25 meter fra lærredet. http://www.projectorcentral.com/Sanyo-PLV-Z1-projection-calc ulator-pro.htm (Husk at ændre Aspect Ratio til 16:9. Det er vel typisk alm. film du skal se?!) Sæt den op et eller andet sted i midten; på ca. 2.93 meter, så er der lidt at justere med hvis du har målt eller regner forkert ved ophængningen. Ang. afmaskning eller ej, vil jeg for så vidt give folk ret, MEN det er absolut ikke nødvendigt at bruge penge på. Begge mine lærreder har været/er uden afmaskning i top/bund, der var kun i siderne, og når filmen kører er det ikke noget man tænker over. Redigeret af kaizer - 24-Marts-2008 kl. 11:30 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen Jeg lavede lige kage,igen bær over med mig Mange tak for jeres svar,jeg snupper et af dem fra Nettorvet så er spørgsmålet bare om man skal ofre 800kr mere og få motor på,jeg kan ikke se hvordan det uden motor køres op og ned,er det med en stang?
Mvh Jesper |
|||
![]() |
|||
fumper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1062 |
![]() |
||
Off topic, Mr.Nobody, når du misser at få skrevet noget i et indlæg kan du altid bare trykke rediger under dit indlæg og rette det, du behøver ikke lave et nyt :-)
Nu har jeg ikke lige set så meget på hvad det egentlig er for en projektor, du kan sagtens starte med at købe nettorvets lærred, men husk altid at have i baghovedet at du kan ske at få endda meget mere ud af et ordentligt lærred... jeg ville til hver en tid vælge et lærred med motor, alene for wow-faktoren, selvom jeg selvfølgelig ville foretrække et der kunne køre sammen med min egen fjernbetjening... (billige lærreder har ofte kun muligheden for radio-frekvens fjernbetjening, og ikke infrarød eller andet, som for mig er nemmere at integrere med mit) |
|||
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3 Hjemmebio |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ok jeg vil tage ved lære. Ja det kunne godt nok være blæret bare lige at trykke på en knap og ned det kommer hi hi. Måske der var et andet sted jeg kunne købe det samme læred for de har op til 5 dage om at leverer kunne godt tænke mig et i en fart. Nu har jeg lige et spørgsmål mere kommer her. Er det rigtigt at vis jeg bare en gang slukker eller strømmen går i huset så er pæren færdig er det 100% sikkert ver gang. Takker endnu en gang for dine svar. Jesper |
|||
![]() |
|||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Online Point: 2354 |
![]() |
||
Har du brug for motorlærred?! Jeg vil og har fravalgt det, da jeg sagtens orker at tage fat i den lille bøjle i lærredet, så jeg kan trække det ned. Er der iøvrigt 12v trigger på Z1'eren?! Meningen med motorlærredet er vel, at lærredet automatisk går ned og op når man tænder/slukker for projektoren. Redigeret af kaizer - 24-Marts-2008 kl. 14:28 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |