|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() Sendt: 25-Marts-2008 kl. 14:26 |
Hej.
Har købt dette bundkort. K9N NEO V2 Hvilke ram vil i anbefale. Mvh nesager Redigeret af nesager - 25-Marts-2008 kl. 14:28 |
|
![]() |
|
zaboom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
Hvad med noget dual channel DDR2 800 Mhz.?
|
|
...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Kan du evt.anbefale nogle fabrikater. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Prøv at se efter om der ikke anbefales nogle bestemte typer.
Det er blevet almindelig at der i manualem til motherboardet findes en liste (vendor-liste) med Ram som virker med motherboardet... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej avh
Det vil jeg lige prøve. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
finnogangela ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2004 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206436 disse, såfremt de ifl. manual er godkent til dit mb. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Når det drejer sig om RAM til MSI bundkort vil jeg anbefale at du kigger forbi MSIs website, de opdaterer den liste der ligger online efterhånden som de har færdiggjort diverse test.
Kvalitetsmæssigt er RAM fra Kingston altid et godt valg og prisen er rimelig. Både mit nuværende og tidligere bundkort kører med Kingston RAM, begge bundkort er MSI kort. Mit forslag er KHX6400D2LLK2/2GN som jeg selv bruger til mit P6N Diamond bundkort og som dit bundkort skulle være testet med. RAM modulerne er desuden også SLI certificerede, dog ved jeg ikke præcis hvad denne certificering indebærer. Umiddelbart ser det ikke ud til at de moduler som finnogangela foreslår er testet men det betyder ikke at de ikke virker. |
|
![]() |
|
![]() |
Tusind tak for dit svar. Har prøvet på at kikke på MSI,men kan ikke rigtig finde det. Så dit forslag ser da spændende ud og må undersøges nærmere. Mvh. nesager Ps.Hvad betyder de forskellige Mhz 533/667/800.og bliver computeren hurtigere med dual channel. Pss.Min FSB er på 1000Mhz er der noget med at ram skal passe til det? Cpu er en AMD Athlon 64 x2 5200+,hvis det betyder noget Redigeret af nesager - 26-Marts-2008 kl. 21:42 |
|
![]() |
|
![]() |
Hej.
Er der ikke en venlig sjæl der kan forklare alt det med Mhz. Mener jeg har læst en sted at Ram hastigheden skal være ca. halvdelen af FSB hastigheden,er der noget om det? Ps.Hvad betyder de forskellige Mhz 533/667/800.og bliver computeren hurtigere med dual channel. Pss.Min FSB er på 1000Mhz er der noget med at ram skal passe til det? Cpu er en AMD Athlon 64 x2 5200+,hvis det betyder noget Mvh. nesager |
|
![]() |
|
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
Nutidens AMD CPU'er har ikke en ekstern FSB, eftersom de har RAM controlleren indbygget på chippen. Hvis dit bundkort opgiver en FSB på 1000 MHz så er det i stedet for Hyper Transporten, som forbinder CPU'en med northbridge/southbridge. Men det har altså ikke noget med forbindelsen til RAM at gøre.
Intel CPU'erne har stadig en ekstern FSB. RAM'ernes MHz fortæller, hvor hurtigt data kan overføres mellem RAM og CPU. Manualen til bundkortet fortæller, hvilke RAM-hastigheder, der kan bruges. Jo flere MHz, jo bedre. Dual channel giver den højeste hastighed. I praksis er det dog ofte en ret lille gevinst. Men jeg vil alligevel anbefale at køre dual channel. |
|
![]() |
|
![]() |
Hej jeje
Tak for svaret. Det vil sige Dual channel 800MHz vil give mig den bedste ydelse? Her er hvad der står i manualen. ![]() Mine spørgsmål skylles denne forklaring på HOL. http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=0&tid=425891 Mvh. nesager Redigeret af nesager - 27-Marts-2008 kl. 12:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |