recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lukning af analoge tv signaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLukning af analoge tv signaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Emne: Lukning af analoge tv signaler
    Sendt: 18-Maj-2008 kl. 18:02

Vi havde idag besøg af en, som mente at have hørt, at lukningen af de analoge tv signaler, altså til alm antenne, er rykket til 2010. Det kan jeg ikke finde noget om, jeg kan kun finde november 2009.

Er der nogen her der ved noget.

Har det noget at sige, at vedkommende har Stofa hjemme, vi har alm antenne. Har Stofa eventuelt planer om at lukke analoge signaler og også gå over til kun digital? I så fald kan vi have misforstået hindanden, og det er Stofa's planer der er udskudt.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 18:13

De Analoge OTA signaler vil lukke med udgangen af Oktober 2009, på KabelTV fronten, vil der ske det, at der jo til stadighed kommer nye kanaler som der skal være plads til, og de vil kun blive Digitale, da de Analoge pladser er fyldt ud, der kan også, og ganske sikkert ske det, at nogle af de kanaler der er i dag Analogt også vil blive Digitale af pladshensyn. Men en total lukning af Analogt kabel sker ikke lige foreløbig, men det ville da være godt hvis det gjorde.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2008 kl. 19:33
Ja, det mente jeg også.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:34
Jeg håber man laver finten som man gjorde i Finland - tving kabel-tv selskaberne til at lukke analog signal på kabel-tv. Så vil der automatisk blive plads til mange, mange flere kanaler.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:41

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg håber man laver finten som man gjorde i Finland - tving kabel-tv selskaberne til at lukke analog signal på kabel-tv. Så vil der automatisk blive plads til mange, mange flere kanaler.

Det gør man selvfølgelig ikke. TDC har lovet deres kunder at de sender analogt i mindst 10 år endnu, bl.a. for ikke at tvinge kunderne ud i yderligere investeringer i udstyr.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:45

Vores antenneforening og Afdelingsbestyrelse i Boligforeningen synes være i tvivl om analog slukning.

Ordene om det endnu er lovligt sende analogt i kabel, dette lyder i mine ører som en bøn til Folketinget kolon Vedtag så de love som kun tillader Digital fordeling i Kabel-TV-Net.

Vil en sådan vedtagelse være "lovlig"?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Vores antenneforening og Afdelingsbestyrelse i Boligforeningen synes være i tvivl om analog slukning.

Ordene om det endnu er lovligt sende analogt i kabel, dette lyder i mine ører som en bøn til Folketinget kolon Vedtag så de love som kun tillader Digital fordeling i Kabel-TV-Net.

Næppe (hvis du tænker på et lovmæssigt forbud mod at D/A konvertere digitale kanaler og sende dem i et lukket kabelanlæg).

Redigeret af JesperLund - 19-Maj-2008 kl. 10:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2008 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Næppe (hvis du tænker på et lovmæssigt forbud mod at D/A konvertere digitale kanaler og sende dem i et lukket kabelanlæg).

YouSee vil sende analogt i mindst 10 år ( fra feb 2008) og så kan alle andre naturligvis også. 

Vi lever i et rimeligt frit land og indgreb skal normalt være ret nødvendige for  at de indføres.

Men det kan godt være rimeligt og fornuftigt, at kræve nye og strenge regler og standarder overholdt,  hvis man anskaffer nye ting.  Ofte vil det være en god beskyttelse af forbrugerne, der i almindelighed ikke kan overskue indviklede tekniske forhold.    

Der er naturligvis altid tåber, som vil forbyde alt og alle; men endnu har der rene nypuritanisme    heldigvis ikke fået overtaget - selvom man må høre meget vrøvl. 

Lars  

Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 15:19

Igennem mange år har Århus lokal Tv sendt ud via Antenneforeningen Århus/Stofa.

Lige pludselig er samme Antenneforening ude efter at man kun vil MODTAGE ET DIGITALT signal fra Århus Lokal Tv; men man vil og gør det gerne

FORDELE ANALOGT i samme net, og disse ord skurrer voldsomt i mine øren. Som om Verden gik under hvis Århus lokal Tv fortsat kunne sende analogt fra hvor de nu sender og til hvor Stofa modtager signalet. Og vil det sige at udgifterne til sende digitalt fra 1. januar 2010 er steget med en faktor på Ti ____ netop fordi det er Århus Tv som skal bløde.

Nogens ord er Lov! men Siemens varmemålere og tilbagebetaling af for meget indbetalt af varmepenge, dette må gerne syltes.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu