recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 i Japan - Fordele og ulemper??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 i Japan - Fordele og ulemper??

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
rasmus_bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 i Japan - Fordele og ulemper??
    Sendt: 08-Juni-2008 kl. 10:15
Hejsa allesammen,

Jeg er lige flyttet til Japan hvor jeg skal være de næste 6 måneders tid, og jeg har længe gået og overvejet at anskaffe mig en PS3 mens jeg er her, men jeg har stort set ingen idé om hvad det det betyder at anskaffe sig en er ift. i Danmark.

Jeg var ude i går hvor jeg er ret sikker på at jeg så en model til 20.000 Yen hvilket rundt regnet svarer til 1000,- kroner; det synes jeg sgu er en okay pris :).

Jeg har hørt noget om at der er regionslåsning på både DVD'er og Blu-ray. Hvad vil det komme til at betyde i realiteten hvis jeg køber en PS3 og tager med hjem til DK. Derudover er der hele PAL/NCTS-sagen. Jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at købe et ordentligt fladskærms-TV, vil det blive et problem for mig når jeg kommer hjem?

Jeg håber I kan hjælpe, eller henvise mig til noget information, da jeg føler mig meget fristet af at købe den herude.

/Rasmus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 11:05

PS3 kan kun bruges til at afspille i den Region hvor den er købt. DVD i Japan er R2 som i DK, men systemet er NTSC, derved vil den ikke kunne bruge PAL R2. BD er også uanvendeligt i DK da man i Japan bruger A og i DK bruger B. Så når du tager den med hjem, vi du kun kunne bruge den til afspilning af BD fra USA. Der vil ikke være problemer med spil. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12370
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 11:08
BD er selvfølgelig ikke uanvendeligt her i landet; mange film er regionsfri og der er tonsvis af sider på nettet der giver nem adgang til region A udgivelser, som er billigere, hurtigere ude og tilbyder et meget bedre udvalg. Det er også derfor jeg købte en japansk PS3 for et år siden.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af rasmus_bang rasmus_bang skrev:

Hejsa allesammen,

Jeg var ude i går hvor jeg er ret sikker på at jeg så en model til 20.000 Yen hvilket rundt regnet svarer til 1000,- kroner; det synes jeg sgu er en okay pris :).

Ellers skal jeg sgu nok købe den af dig til den pris

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:19
.. og så er funktionen af X og O knapperne ombyttet.. i hvert fald på min
Japanske hvide PS3.

Jeg har købt den af samme grund som Naeira, nemlig at man har mulighed
for at afspille region A skiver som koster det halve af hvad Blu-ray gør
herhjemme.
An  a day...
Til top
DarkStar Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-April-2008
Point: 368
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

BD er selvfølgelig ikke uanvendeligt her i landet; mange
film er regionsfri og der er tonsvis af sider på nettet der giver nem adgang
til region A udgivelser, som er billigere, hurtigere ude og tilbyder et meget
bedre udvalg. Det er også derfor jeg købte en japansk PS3 for et år siden.

Du kan da ikke være uenig med en mand der skriver med fed grøn skrift!
An  a day...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:29

Når jeg brugte ordet uanvendelig, så var det jo naturligvis men med hensyn til brugen af den med udgivelser her i landet og i EU. Samtidig skrev jeg jo også, at den kan bruges til afspilning af A udgivelser, og det er jo et + som også Naiera skriver.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rasmus_bang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juni-2008
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:45
Hey, tak for alle svarene. Det lyder som om at den vil være ganske brugbar derhjemme også - jeg føler mig ret fristet til at smutte ned forbi og købe den i morgen.

Det vil sige at jeg kan bestille billigere Blu-ray film på nettet end dem jeg kan få derhjemme - det er både Japanske og amerikanske film ikke? Hvor mange af de film man får fat på derhjemme er region free? Hvis man eks. beslutter sig for at smutte en tur ned i den lokale Blockbuster?

Hvad med DVD, der er jeg nødt til at bruge min gamle DVD-afspiller stadigvæk pga. NCTS-issuet ikke?

/Rasmus
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:50

Når du alligevel er i Japan, hvorfor så ikke købe en røvfuld film med derfra og så har du dem? :)

Så behøver du ikke tænke på parrallelimport længe ...

Mvh.

Casper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Kief Kief skrev:

Når du alligevel er i Japan, hvorfor så ikke købe en røvfuld film med derfra og så har du dem? :)

Den slags er ikke nødvendigvis billigt at købe derovre...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:55

BDer her i DK er givetvis kun B, A købes fra Laserdisken og Axel Music. Til DVD bruges en seperat afspiller.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 12:58

Det vil sige at jeg kan bestille billigere Blu-ray film på nettet end dem jeg kan få derhjemme - det er både Japanske og amerikanske film ikke? Hvor mange af de film man får fat på derhjemme er region free? Hvis man eks. beslutter sig for at smutte en tur ned i den lokale Blockbuster?

Amerikanske udgivelser er oftest billigere. Udvalget er som nævnt bedre og de kommer oftest også ud hurtigere derovre. De kan købes hos HD Movie Source, DVD Pacific, Axel Music og lignende. Mange europæiske udgivelser er også regionsfri; hvilke der er og ikke er kan du se en liste over her. F.eks. er Nordisk Films udgivelser regionsfri, og Blockbuster havde for nyligt tre for 270,- kampagne på dem.

Hvad med DVD, der er jeg nødt til at bruge min gamle DVD-afspiller stadigvæk pga. NCTS-issuet ikke?

Ja, selvom dvd'en er region 2, så nægter maskinen at køre den, så du skal stadig bruge en 'gammeldags' dvd-afspiller til PAL dvd-film.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu