recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology HDD nedbrud - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSynology HDD nedbrud - hjælp!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Emne: Synology HDD nedbrud - hjælp!
    Sendt: 03-Juli-2008 kl. 10:00

Så skete det der helst ikke måttet ske. Min harddisk i Synology 107 er, vist nok, stået af.
Jeg sad og så en film via Tvix, da filmen pludselig stoppende. Et kig over på Synology og det løb mig koldt ned af ryggen.
Status indikatoren blinker orange!

Jeg har forsøgt at få kontakt til harddisken via pc, men uden held.

De iso'er jeg har liggende gør ikke noget er tabt, det er blot et spørgsmål om at overføre mine dvd'er igen, men resten!! En del af det har jeg lavet backup af på en ekstern usb harddisk, men ikke det hele. Jeg har de seneste uger haft pc sommer rengøring og overført en del filer til NAS som jeg ikke har noget at få overført en gang til til usb harddisken.
Hvordan redder jeg mine filer? Jeg har downloaded en demo af getdataback, men det hjælper ingenting da jeg ikke kan få kontakt til harddisken.

Skal/Kan jeg tilslutte Synoen til pc på anden måde?
Skal/Kan jeg pille harddisken ud af Synoen og sætte den i en usb case og tilslutte til PC?
Skal/Kan jeg tilslutte harddisken via SATA til USB kabel eller noget i den stil?

Helst en mulighed der ikke er for dyr. Det er slemt nok at jeg højst sandsynligt skal ud og købe ny HDD

....eller...gisp...skal jeg indse at slaget er tabt, begræde mine tab og komme videre

EDIT: Det skal lige nævnes at jeg kun har én computer og det er en bærbar.

Redigeret af Maria - 03-Juli-2008 kl. 10:13
Mvh Maria
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 15:50

Update:

Jeg skal låne et sata til usb kabel, så jeg kan sætte harddisken direkte til den bærbare. Dermed kan jeg forhåbentlig komme til indholdet på den eller forsøge at redde noget af det. Bare ærgeligt at de mest vigtige ting er videobidder samt billeder og det skulle være noget af det sværeste at redde.

MEN!!!
Er der ikke en eller anden som kan give et fif til hvordan i alverden jeg får den fordømte Synology åbnet? Jeg har forsøgt som en gal hele dagen - både alene og med hjælp og den vil bare ikke. Så vidt jeg husker det skal de to dele ligesom skubbes fra hinanden, men det er jo kropumuligt. Får jeg ikke harddisken ud er der jo ikke meget jeg kan gøre

Mvh Maria
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Update:

Jeg skal låne et sata til usb kabel, så jeg kan sætte harddisken direkte til den bærbare. Dermed kan jeg forhåbentlig komme til indholdet på den eller forsøge at redde noget af det. Bare ærgeligt at de mest vigtige ting er videobidder samt billeder og det skulle være noget af det sværeste at redde.

MEN!!!
Er der ikke en eller anden som kan give et fif til hvordan i alverden jeg får den fordømte Synology åbnet? Jeg har forsøgt som en gal hele dagen - både alene og med hjælp og den vil bare ikke. Så vidt jeg husker det skal de to dele ligesom skubbes fra hinanden, men det er jo kropumuligt. Får jeg ikke harddisken ud er der jo ikke meget jeg kan gøre

Svjv skal de to skruer på bagpladen fjernes og sidedækslet skubbes bagud indtil låsetappene slipper.
Mvh Hans
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 16:42

Ja, det hjalp jo. Det så lige ud som om at de to skruer ikke havde noget med det at gøre, med det havde de jo så. Jeg skulle nok bare have prøvet det og sparet mig for ømme arme og fingre.

Nå, vi må se om jeg kan få skidtet til at virke igen :)

Mvh Maria
Til top
fast2night Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2006
Point: 2268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Ja, det hjalp jo. Det så lige ud som om at de to skruer ikke havde noget med det at gøre, med det havde de jo så. Jeg skulle nok bare have prøvet det og sparet mig for ømme arme og fingre.

Nå, vi må se om jeg kan få skidtet til at virke igen :)

Ja - Det er så simpelt at det ikke er til at gennemskue.
Mvh Hans
Til top
brevald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Februar-2006
Sted: Glostrup
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 10:46

Hvis du kobler harddisken til en pc'er, så kan du bruge dette program til at læse diskens indhold og evt. redde tabte filer...

http://www.fs-driver.org/

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 12:39

Tak for tip. Det hjalp desværre ikke. Jeg kan slet ikke få kontakt til harddisken som jeg nu har fået tilsluttet computeren.
Jeg har prøvet to andre programmer - også aldeles uden held

Mvh Maria
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 12:43
Om ikke andet har du vel 3 års garanti på HDD'en - men det får jo ikke dine data tilbage.  Kører HDD'en eller er den helt død
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:07

Nu skete der pludselig noget. Jeg fik kontakt til harddisken.

I programmet som brevald linker til, Explore2fs og Getdataback. Alle steder kan jeg se harddisken, men jeg kan ikke hitte ud af hvodan jeg så får mine ting ud. Der er bare en lang række ikoner og ikke noget genkendeligt.

Mon jeg skal vove pelsen og tilslutte den i Nas'en igen? Eller hvad filan gør jeg nu?

Mvh Maria
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:26

Om du tilslutter den din Synology eller via USB gør vel ikke den store forskel.

Der er en guide til Ext2Fsd her som du evt. også kunne kikke på: http://www.mpcclub.com/modules/Club_Area/Documents/Fast_Copy _with_PoPCorn_Hour.pdf

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:29

Næ, det var også det jeg tænkte. Så jeg prøvede at sætte den tilbage til Nas - orange blink. Hev den ud og satte den til pc'en igen og nu er den død igen. Jeg kæmper videre med hjælp fra guiden, tak og ser hvad der sker.

Mvh Maria
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 13:38

Nu stoppen den efter behov. Godt har den det ikke.

Nå, men jeg nåede at installere programmet og følge anvisningen. Problemet er når jeg har valgt drive letter og vil derind bagefter bliver jeg spurgt om jeg vil formatere og det vil jeg bestemt ikke. Jeg får ikke adgang til mine filer. Kun de to mindste mapper på nogen og 100 mb hvor mine filer ikke er

Mvh Maria
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu