|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Webweaver ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() Sendt: 12-Juli-2008 kl. 17:20 |
Hej folkens. Jeg skal til at gå igang med en opgradering af "min hjemmebiograf". Hidtil har jeg kørt med det gamle DTS.. Og nu skal det selvfølgelig over til HD quality via HDMI. Jeg er bare i tvivl omkring tilslutningerne. Jeg har allerede fjernsynet. Der er dog kun 1 HDMI indgang i. Og jeg skal både have en Blu-ray og en digitalmodtager. Så det er 2 styks der er nødvendige. Dog har jeg kigget på ny reciever også for at få lyden med, og i denne er der 3 HDMI porte. 2 ind og 1 ud. Vil det sige at jeg kan koble Blu-ray'en samt digital modtageren i der, og så videre derfra op i tv'et? :) For sådan forstår jeg det nemlig som via teksten omkring recieveren. Så billedet egentligt går igennem den? Så ville man også være fri for en HDMI switch... :) Og så lige et tillægs-spørgsmål. Både på fjernsynet og recieveren er der komponent indgang. På forhånd tak :) |
|
Mvh. Lasse Jensen
|
|
![]() |
|
Webweaver ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() |
I kan forresten se bagsiden af recieveren her, hvis det skulle hjælpe Jer: http://www.cambridge-audio.us/assets/documents/540R-V3-rear. jpg |
|
Mvh. Lasse Jensen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Component er jo som S-Video kun billede, lyd skal overføres seperat. En BD afspiller til Reciver via HDMI er en nødvendighed for at få HD lyd, en STB tilsluttet på samme måde er ikke en nødvendighed, da lyden derfra sagtens kan overføres via Coax eller Toslink. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad er meningen så med component i recieveren. Der er 1 ind og 1 ud. Hvorfor køre igennem der først og så videre til fjernsynet? Så kan jeg vel ligeså godt bare køre den direkte op i tv'et? :) Hvordan kan det være at STB kan nøjes med coax eller toslink? Men de HDMI indgange som der er i recieveren, er de kun til lyd så? |
|
Mvh. Lasse Jensen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
HD lyd kan kun overføres med HDMI, en STB har ikke HD lyd, kun max DD 5.1. Udover HDMI p.g.a. HD lyd, giver det ingen mening at have billedenheder tilsluttet en Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Sådan som jeg kan se det, så understøtter Cambridge Azur ikke HD lyd, men kun de tidligere formater.
Så det er kun for at slippe for en hdmi switch at det vil være en fordel at køre igennem receiveren du har linket til. |
|
![]() |
|
![]() |
Det var også det jeg var kommet frem til, at det var for at undgå en switch. Men var i tvivl. Andre der kan have en idë om det kan passe? Angående understøttelse af HD lyd, hvor kan du se at den ikke understøtter dette? Det havde jeg nu godt nok regnet med ellers. |
|
Mvh. Lasse Jensen
|
|
![]() |
|
![]() |
Var lige inde og læse lidt om på den på Hifi klubbens hjemmeside. Lever økonomiklassen ikke op til dit ambitionsniveau? Så er Cambridge 540R v.3 næste trin på stigen. Med 6 x 80 watt i surround og hele 2 x 100 watt i stereo er du godt på vej til store oplevelser både med musik og film. Du får 2 digitale HDMI-indgange og HDMI-switching, så du kan tilslutte flere digitale billedkilder - f.eks. dvd-afspiller og spilkonsol - og sende både billede og lyd til dit flad-tv i optimal kvalitet via ét enkelt digitalt kabel. Dermed virker det som om det er en form for switch der er i recieveren, så jeg kan connecte billedekilder dertil og føre dem til fjernsynet den vej igennem :) |
|
Mvh. Lasse Jensen
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Under specifikationer på receiveren står der:
Processes Dolby Digital/DTS 5.1/DD EX/DTS ES 6.1/Dolby PLII and PLIIx/DTS Neo:6 Hvis den kan fortolke HD lyd vil der også stå noget i stil med: Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, Dolby Digital Plus and TS-HD Det er en switch, som sidder i receiveren. |
|
![]() |
|
Bredvig ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 188 |
![]() |
Det er vel fint nok at finde en receiver der kan modtage PCM via HDMI og så finde en Blu-ray afspiller der kan dekode hd-formaterne f.eks Panasonic BD-50 |
|
![]() |
|
![]() |
Der er overhovedet ikke noget galt i DD 5.1 eller DTS gennem en god receiver, men det var jo ikke det som blev spurgt om... |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Jo det gør det da. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |