recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fejl på ur - DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFejl på ur - DVB-T

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Emne: Fejl på ur - DVB-T
    Sendt: 14-November-2008 kl. 19:23

Så har DIGI-TV igen fejlstillet uret under dvb-t. Det gælder som minimum Hovesenderen, hvor uret er stillet en time tilbage. Jeg kan forstå at de kludre ved overgang mellem sommer- og vintertid (hvor de bare skal lade være med at stille på noget!), men hvorfor nu?

Hvis I har stillet timere, så tjek lige....

miri
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 08:52

Så kan jeg da bedre forstå hvorfor jeg missede en optagelse igår - jeg havde ikke bemærket at uret var 1 time bagefter på min Topfield boks.

 

Har du skrevet til Digi-Tv om problemet ??

ellers vil jeg opfordre alle til at gøre det 



Redigeret af Benny From - 15-November-2008 kl. 08:54
Til top
bugger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 09:25
Jeg har samme problem -bor i Højbjerg v. Århus
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 09:44

Jeg har skrevet til Digi-TV og fået følgende svar, på min forespørgsel om hvorfor de har ændret tiden:

 

Hej Benny
 
Det har vi heller ikke. Overgangen til vintertid falder på forskellige datoer i forskellige lande, og det er din modtager, der først nu har reageret på skiftet mellem sommer- og vintertid.
 
Med venlig hilsen
 
T. Uffe Johansen
redaktør DIGI-TV



Redigeret af Benny From - 15-November-2008 kl. 09:45
Til top
bugger Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:


 
Det har vi heller ikke. Overgangen til vintertid falder på forskellige datoer i forskellige lande, og det er din modtager, der først nu har reageret på skiftet mellem sommer- og vintertid.
 
Med venlig hilsen
 
T. Uffe Johansen
redaktør DIGI-TV



Det er meget godt, men jeg kan rent faktisk ikke stille tiden korrekt i min Strong5226. Hvis jeg sætter tiden til GMT+2 passer tiden, men programoversigten er 1 time bagefter. Hvis jeg sætter tiden manuelt, altså indtaster lokal tid, passer programoversigten stadig ikke.

Andre med samme problem?

/B
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 09:53

 

 Det lyder underligt, for min Pana EX77 skiftede som normalt til vintertid, og igår passede uret, men her til morgen er det forkert med en time bagud. Sidst jeg var inde i menuen, var den stillet til automatisk opdatering, må se på det senere.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 10:13

Ja jeg har også samme problem på min recorder , i går aftes passede tiden og her til morgen er det en time bagud , hmm...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:03

 

 Jeg var lige nu inde for at stille uret, det gik også fint med at gøre det i Manuelt, men så snart jeg stillede det til Automatisk, så gik det igen en time forkert, så der udsendes altså efter min mening et forkert tidssignal. Uret passer nu men i manuelt, og EPGen passer også efter det.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:28

Samme problem her. (Modtager fra Århus/Hadsten).

Teorien med skift til vintertid holder heller ikke, da alle mig bekendt skifter natten mellem lørdag og søndag, og det er jo ikke der problemet er opstået.

/Peter



Redigeret af pfugl - 15-November-2008 kl. 11:32
Til top
SFODK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 14-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:31

Hej, Ja alle mine modtagere, Panasonic, Sony og Philips med dvbt har også stillet sig forkert de sidste 2 dage. Og nej (DigiTv), her i EU har alle medlems landene samme sommertids skift!!! Så der er ikke forskellige tider (EU) som DigiTv skriver til Benny.

Og forresten er der ikke noget der hedder "VINTERTID"!!! Hvis der var, så hed tiden åbentbart "VINTERTID" får der belv opfundet "SOMMERTID" hmmmm....

Møg træls med tabte optagelser pga forkert udsendt tid over DVB-T.

Cheers,

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Jeg har skrevet til Digi-TV og fået følgende svar, på min forespørgsel om hvorfor de har ændret tiden:

Hej Benny
 
Det har vi heller ikke. Overgangen til vintertid falder på forskellige datoer i forskellige lande, og det er din modtager, der først nu har reageret på skiftet mellem sommer- og vintertid.
 
Med venlig hilsen
 
T. Uffe Johansen
redaktør DIGI-TV

Jeg meldte problemet i går aftes til DR telefonisk, og jeg fatter ikke at Uffe, som jeg ellers plejer at have en god dalog med ikke tjekker tingene. Jeg har ringet til DR igen og skrevet til Uffe, så må vi se om der sker noget!!!



Redigeret af miri - 15-November-2008 kl. 11:34
miri
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 11:34

 

 Det er Digi-TV der er galt på den, Recorderen vil ikke rette ind til normaltid på Automatisk. Der er ikke problemer med tidssignalet på Analog.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu