recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - .TS konvertering / afspille i media playe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket.TS konvertering / afspille i media playe

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Charlie Kilo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: .TS konvertering / afspille i media playe
    Sendt: 18-November-2008 kl. 11:39

Hej

Jeg bruger og optager mine ting i DVBViewer i .TS format.

Jeg har et lille problem som i måske kan hjælpe mig med. Hvordan er det det ser ud med at brænde filerne til DVD og afspille dem direkte på en standard dvd afspiller hvis de er optaget i DVBViever.

Spørgsmålet virker måske dumt men jeg er ikke hjemmer og jeg er ikke sikker på min kone kan finde ud af at skifte optage format eller sågar optage i Windows Mediecenter.

Hvis Windows Media player kan afspille .TS går jeg ikke udfra at det er noget problem at brænde på en DVD bortset fra at teksterne så forsvinder. Så dette er faktisk spørgsmålet.

CK
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 11:48

Det lader sig nemt gøre at lave en DVD med undertekster. Blot følg guiden her: http://dreambox.ingmar.dk/Eguide.asp

Jeg foretrækker at bruge Rejig som authoring program. Det skal være version 5d, da nyere versioner crasher lige før de er færdige.

Flemming

Redigeret af fltk - 18-November-2008 kl. 11:50
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Charlie Kilo Charlie Kilo skrev:

Hej

Jeg bruger og optager mine ting i DVBViewer i .TS format.

Jeg har et lille problem som i måske kan hjælpe mig med. Hvordan er det det ser ud med at brænde filerne til DVD og afspille dem direkte på en standard dvd afspiller hvis de er optaget i DVBViever.

Spørgsmålet virker måske dumt men jeg er ikke hjemmer og jeg er ikke sikker på min kone kan finde ud af at skifte optage format eller sågar optage i Windows Mediecenter.

Hvis Windows Media player kan afspille .TS går jeg ikke udfra at det er noget problem at brænde på en DVD bortset fra at teksterne så forsvinder. Så dette er faktisk spørgsmålet.

Jeg fortår ikke sammenhængen. Du skriver at din kone ikke kan finde ud af at optage når du ikke er hjemme, men det løser du da ikke ved at brænde en DVD fra en .ts ?

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 14:28

Lær henne da at afspille optagelserne igennem DVBViewer.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 15:51
Charlie kilo

Du spørger på en måde der er svær at gennemskue.

1 Vil du brænde ts filer på DVD? Eller rettere konvertere til DVD? For det kan godt, omend det er lidt besværligt.

2 Hvor kommer din kone ind i billedet i så fald?

3 Hvis du ikke er hjemme når du vil lave en optagelse kan jeg ikke se problemet i det. Du bruger  blot EPG og så vil det blive optaget på det rigtige tidspunkt, hvbis ellers din HTPC er sat op til det.  Men det ved du selvfølgelig godt?

4 Og som foreslået, lær din kone at bruge EPG i DVBviewer og afspille igen.

Hvad er det egentlig med din kone i dit spørgsmål. Ren nysgerrighed  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 16:01
En anden god løsning er at bruge Recording Service WEB interface, her kan du sågar oprette optagelser derfra hvor du er (forudsat PCen der har TV Tunerkortet er tændt). Hvis det altså er det du vil?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 16:24

LOL Okay, så kommer historien. Jeg forsøgte at undgå den men det kan ikke lade sig gøre

Situationen er den at jeg pt er udsendt som soldat. Jeg vil gerne have at min hustru optager Star Wars animationserien der begynder på TV2 søndag.

Mediecenteret optager i .TS format via DVBViewer.

Det som jeg gerne vil er at brænde Star Wars serien ned på en DVD så min unger kan se det på deres egne værelser. De bruger ikke en computer men en standard DVD afspiller. Jeg forudser store kampe mellem mine drenge om hvilke afsnit der skal ses, så løsningen vil være at lave et sæt til dem hver.

Spørgsmålet er blot. Er det umiddelbart nemt at løse dette problem. Så vidt jeg husker var der en funktion i Windows Movie Maker eller et eller andet program der gjorde det nemt at lave sine egne DVD'er der kun sættes i en almindelig DVD-afspiller. Så vidt jeg husker lader det sig ikke gøre på samme simple måde med en .TS fil, men jeg er ikke sikker kan det lad sig gøre. Kan det - ja så er problemet løst.

Min hustru bliver blandet ind da jeg ikke tører at lade hende lukke ned for DVBviewer, starte WMC op, konfigurer WMC og optage star Wars serien i WMC.

Jeg mener dog at kunne huske, at Windows Media Player kan læse .TS filer (eller også er det fordi jeg har installeret en Codec pack). Jeg synes også jeg kan huske at der i Windows Media Player er en funktion der hedder brænd til DVD, men bliver den så lavet om.

Derfor er det måske snare et spørgsmål om at konvertere en .TS fil til et format der gør at DVD skiven kan sættes i mine drenges DVD afspiller. Ønske scenariet er bare at jeg kan bede min hustru om at optage i DVBviewer og jeg så kan løse problemet når jeg er hjemme om et par mdr.

Håber dette kastede lys nok over sagen, således at mit problem kan løses - hvilket jo er det vigtigste.

CK
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 17:37

Hele humlen i det her er undertekster!

MediaPlayer kan godt spille .TS, men kan ikke håndtere undertekster

At bede en ikke IT kyndig om at brænde DVDer med ProjectX og Rejig er nok lidt optimistisk, men det kan du bedst selv vurdere ved at prøve det af. Jeg tror ikke der findes en simpel måde at gøre det på.

Så vidt jeg kan se, så ville den bedste løsning (men forholdsvis dyr) være at købe et par af de nye små pcer med Atom processorer, og så afspille .TS filerne direkte 

En anden løsning kunne være at du bruger analog MCE (for at få undertekster med) eller VMC med TV Pack 2008 (kræver Premium eller Ultimate). Så vidt jeg husker kan du derindefra brænde optagelserne direkte ud på DVD.

Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 17:43

Storm i et glas vand... TV2 sender slet ikke med undertekster men med dansk tale...

09.15 Clone Wars  (1) 
  Amerikansk animationsserie fra 2008 - med dansk tale.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 17:51
Det har du ret i (verså at det var en animationsserie, troede det var filmene), men det løser jo ikke hans problem med at få det ud på en DVD skive
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 17:54

Kan han ikke optage i .MPG via DVBViewer. Det kan de fleste DVD programmer tage uden problemer.

Redigeret af Hodor - 18-November-2008 kl. 18:14
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2008 kl. 18:10

okay. Jeg prøver igen.

jeg har ikke behov for undertekster, da animationsserien er på dansk. Og nej, jeg kann ikke optage i .MPG, da jeg ikke er hjemme (soldat under varme himmelstrøg) og ikke har til hensigt at lade min hustru ændre i konfigurationerne, da jeg har imperisk erfaring med at dette ikke går godt.

umiddelbart må jeg bare lade hende omgtage i .TS hvis ikke i har en løsning på problemet. Jeg synes umiddelbart bare at det lyder forkert at det kan være så besværligt at konvertere en .TS fil.

Problemet du skitser MCenterFreak med undertekster har jeg erkendt. Derfor har jeg anskaffet mig DVBViewer og derfor bilver jeg aldrig body body med Bill Gates 

CK
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu