recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nykøbt pch a110 hjælp til  at starte op?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketnykøbt pch a110 hjælp til at starte op?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Emne: nykøbt pch a110 hjælp til at starte op?
    Sendt: 02-Januar-2009 kl. 20:57
Hey, ja jeg har fået købt mig sådan en pch a110, samt en 1 tb hdd, som jeg har smidt i.

Men når jeg så sætter den til tv'et via hdmi, viser den en start skræm, hvor der står popcorn hour - loading... det står der et lille stykke tid, hvorefter det så forsvinder og jeg derefter intet kan gøre med fjermbetjeningen.
Der sker intet, uanset hvilke knapper jeg trykker på.

Det eneste jeg kan, er at slukke og tænde bag på, hvilket resulterer i præcis det samme

Hvad f..... gør jeg galt???


Redigeret af rumlepraasen - 02-Januar-2009 kl. 21:00
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 21:20

Start med at pille harddisken ud - lad os lige vente med at installere den til du har fået selve boksen op at køre.

Når disken er pillet ud, tænder du din PCH.
Når den har loadet logoet færdig og du har sort skærm, trykker du een gang på den knap på fjernbetjeningen der hedder "TV-Mode" og slipper den igen, venter 1-2 sekunder og trykker derefter een gang på "7" på fjernbetjeningen, venter yderligere nogle sekunder hvorefter din skærm gerne skulle begynde at blinke lidt og komme frem med et billede.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 22:00
okay...

Det har jeg prøvet mange gange nu, uden der sker noget...

Der er kun den ene gule lampe tændt på pch'en, har det noget at sige?

Jeg har bare ikke tålmodighed til sådan noget her, det skal bare virke med det samme hehe


Redigeret af rumlepraasen - 02-Januar-2009 kl. 22:13
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 23:13

ok - har du et almindeligt gammeldags composit kabel - så prøv at tilslutte med det og start din pch igen. Hvis du får billede så gå ind i video/audio setup og vælg HDMI 720p60

har du pillet harddisken ud ?

har du netværkskabel i den ?

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 23:22
tror ikke jeg har et composit kabel. jeg har pillet hdd ud og de enste stik, som sidder i er hdmi og strøm...

Men der kommer jo fint billede i starten, hvor den loader. derefter er det bare blå skærm

Skal der ikke være lys i 2 dioder, når den er tændt? Der er kun lys i en gul, ike mere og uanset hvad jeg trykker på remoten, sker der intet


Redigeret af rumlepraasen - 02-Januar-2009 kl. 23:25
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 00:15

Hvis du ikke har netværkskabel eller harddisk i skal der kun være lys i den gule diode som indikerer at den er tændt.

Jeg er med på der ikke sker noget når du trykker på forskellige knapper på fjernbetjeningen - det skal der heller ikke for den er ikke helt startet op endnu - så du behøver ikke trykke febrilsk på alt muligt på fjernbetjeningen.

Det eneste du skal forsøge at tryke er kombinationen "tv-mode" efterfulgt af "7" - og husk en lille pause imellem, hvis den ikke virker så prøv med "tv-mode" efterfulgt af "0"

Hvis det heller ikke virker - skal du prøve at få fat i et komposit kabel - det er et helt almindeligt phonokabel man også bruger til stereo audio - du er sikker på du ikke har såden et liggende eller noget andet tilsluttet hvor du lige kan låne det fra ? Du har heller ikke et andet HDMI kabel du kan prøve med ? eller prøve at sætte HDMI kablet i en anden HDMI indgang på skærmen ?

Det der sker at at boksen begynder at loade styresystemet, i starten hvor du ser logoet loader den med en fast indstilling på 720p60, derefter forsøger den at lave et HDMI handshake med skærmen for at få at vide hvilken opløsning skærmen vil have, og dette fejler hvorved du får blank skærm. Det er desværre et ikke helt ualmindeligt fænomen men betyder ikke at den er i stykker (endnu ihvertfald) - det betyder normalt blot at vi lige skal hjælpe den med den rigtige skærm indstilling.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 14:26
det komposit kabel, det er et med 1 gul, 1 rød og 1 hvid i hver ende, ik?

Hvad er et component kabel så?

jeg har nu prøvet alle tvmode+0-9, samt med 3 forskellige hdmi kabler, intet giver respons.

Nu venter jge på en kammerat kommer med sådan et komposit kabel
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 14:32

Korrekt - det er et komposit kabel - du behøver kun tilslutte det gule som er video kablet. Du behøver ikke tilslutte det røde og det hvide som er audio kablerne, vi er ligeglade med lyden lige nu. Husk at pille HDMI kablet ud så du kun har forbundet med det gule komposit.

komponent er også 3 phonostik - men her er selve video signalet delt op i 3 - istedetfor det ene gule i composite. Separate kabler for de 3 grundfarver hvilket giver et meget bedre billede end komposit hvor det hele er blandet sammen.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 14:35
jeg har sådan et adio kabel med rød og hvid i hver ende

Og et med grøn, rød og blå i den ene ende og vga, tror jeg, i den anden ende

Det kan ikke bruges vel?


:Edit.... bare glem alt det der, jeg får et med alle 3 farver i hver ende til spisetid, så¨må jeg se om jeg kan få det til at virke


Redigeret af rumlepraasen - 03-Januar-2009 kl. 14:43
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 19:50
nu har jeg fået billede på med hdmi. og så fatter jeg intet af hvad jeg skal..

Jeg har smidt hdd'en i nu...

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 20:31
Fulgte der ikke en manual med?
Til top
rumlepraasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 20:43
jo, men den er satme godt nok ikke ret god og udførlig. Og desuden er den kun på svensk

Skal hdd'en være ext2 eller ext3 format?

Og hvad er det jeg skal smide på en usb for at gennemføre nmt setup? er det bare nmt firmware eller hvordan?



Redigeret af rumlepraasen - 03-Januar-2009 kl. 20:55
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu