recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zailor.no
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZailor.no

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Direkte link til dette indlæg Emne: Zailor.no
    Sendt: 09-Januar-2009 kl. 07:40

Hej

Jeg blev i onsdages lige forblændet af at dette firma havde 300 på BD til salg for 101,50 dk kr.

Jeg kom efterfølgende til at tænke på om der er told eller moms risiko herfra, for så er det lige pludselig ikke så billigt.

Hvordan foregår det hvis den bliver taget, og hvad gør jeg hvis jeg ikke vil have BD'en til denne pris?

Mvh. Lasse

Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:05

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Hvordan foregår det hvis den bliver taget, og hvad gør jeg hvis jeg ikke vil have BD'en til denne pris?

Du får en opkrævning, typisk fra Post Danmark, indeholdende told, moms og gebyr (155 kr).

Der er mulighed for at nægte at modtage pakken, og så ryger den retur til firmaet. I dette tilfælde mister du fakturagebyr, forsendelsesomkostninger samt 50 NOK (netbutikkens gebyr for at tage varen retur). Så pengene for filmen er næsten tabt.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:15
Jeg kan se på min faktura at der står at 25% udgør moms, betyder det at der er opkrævet moms?
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:23

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg kan se på min faktura at der står at 25% udgør moms, betyder det at der er opkrævet moms?

Måske, men det er højest sansynligt norsk moms, og dem får den danske stat ingen glæde af....

Men hvis firmaet er moms-registreret i Danmark, f.eks. hvis de sælger for mere end 280.000 kr om året hertil, så må de opkræve dansk moms istedet.

Men jeg kan ikke finde nogen Zailor i det danske CVR register, så regn med at pakken skal fortoldes i Danmark.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 08:25

Ok. Tak for svar

Pengene er ikke trukket endnu, så jeg har skrevet til dem om bestillingen kan blive slettet.

Jeg håber at jeg en anden gang kigger lidt bedre efter.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 11:41

Jeg mailede dem, og den var afsendt.

Jeg spurgte om der kom dansk moms på og dette var svaret jeg fik tilbage.

Hei! Varene blir momset inn av oss ved import, så det tilkommer ikke noen ekstra kostnad for deg.

Det lyder da positivt, eller hvad?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 17:52

Jeg har i dag modtaget den uden ekstra omkostninger. De er sendt fra Frederikshavn.

Mvh. Lasse

Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 18:17

Hej , er zailor ikke moder selskabet bag dvdstrax , og det så er den danske afdeling der har sendt varene...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 19:29

Jo, men det vidste jeg ikke, så blev selvfølgelig positivt overrasket over at modtage 300 på BD i dag til 101,50 dk kr.

Var nervøs for om jeg skulle af med flere penge.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 19:38
Det kan måske generelt bedre betale sig at bestille fra zailor.no  ?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja hvis man er sikker på at filmene altid vil blive sendt fra frederikshavn , men man må jo bare prøve...Er der andre der har bestilt derfra , som kan bekræfte at de sender filmene fra frederikshavn?...

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2009 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja hvis man er sikker på at filmene altid vil blive sendt fra frederikshavn , men man må jo bare prøve...Er der andre der har bestilt derfra , som kan bekræfte at de sender filmene fra frederikshavn?...

MVH

Jeg har bestilt der 3 gange og den ene kom fra norge. de andre to kom fra frederikshavn.

så det hænder at de kommer fra norge. jeg tror bare at dem som er på lager hos dvdstrax, bliver sendt fra dem.

Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu