|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
hønse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() Sendt: 22-Februar-2009 kl. 14:02 |
Er det en god bærebar eller er der andre man skal kigge efter, skal bruges til internet og film og musik prima. http://www.medion.com/ms/aldi/md97440/dk/flash.html Så en anmendelse som så rimlig god ud: http://www.altomdata.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=9050 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Vurderet på specifikationer alene - er det en ganske udmærket laptop til prisen.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Zagadka ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
Vurderet på specifikationer så er den meget god, men vurderet på hvad man har hørt om Aldis support så lyder det som et klart nej. Bemærk dog at den har 4 GB RAM hvilket er grænsen for hvad et 32 bit operativ system kan bruge og den leveres med et 32 bit operativ system installeret. Selvom der følger et 64 bit operativ system med computeren så risikerer du at hvis den har problemer under 64 bit varianten så vil du blive bedt om at skifte tilbage et 32 bit varianten for de kan hjælpe dig.
Jeg har faktisk hørt enkelte vurderinger af jurister der siger at Aldis support er på kanten af loven, så jeg ville være forsigtig. Desuden er jeg klart overbevist om at hvis man skal købe en computer så skal det være et sted hvor de ved hvad de taler om. |
|
![]() |
|
gah1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Alt det med dårlig support er noget sludder og vrøvl. De 2 gang jeg har slulle bruge support har det fungeret framragende! Er der problemer kontakter du Medion på det tlf. nr. eller e-mail adresse som du får når du køber produktet. Skal produktet til service sender de en betalt post label. Alt du skal gøre er så at indlevere produktet på posthuset eller direkte hos Medion. Og en rep må max tage 3 uger. Det som folk opfatter som et problem er de ikke kan indlevere produktet til rep. via Aldi forretningen! Men hvis du køber en computer et andet sted så kan du måske indlevere den i forretningen, men hvad så? Det er jo bare endnu et forsinkende mellemled. Så køb du blot din computer i Aldi skulle du fortryde så kan du uden problemer aflevere den i forretningen igen inden for 30 dage og få dine penge retur. Forsøg lige at gøre dette i Fo0na, Computercity mm. M.v.h. |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Tilslutter mig Gah1 , Aldi har kanon returret. Og servicetiden er nok ikke dårligere end Fona , Elgiganten eller andre varehuse. Hvis man vil have hurtig og nem service så skal man købe et dell produkt med deres service-pakke ( det koster men man sparer en masse ventetid ) |
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
![]() |
|
gah1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Forøvrigt så har du 3 års garanti og ikke som alle andre 1 år og 1 års reklamationsret. Se forøvrigt helt bort fra Zagadka´s uforståelige indlæg. Alt han her skriver er noget sludder som på ingen måde skal have indflydelse på dit valg af computer. M.v.h. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Jeg er også uenig med Zagadka Hvad er det for en "support" vi taler om ?? Når man køber en computer - så køber man noget hardware - resten er op til en selv. Og hvor man køber denne hardware er fuldstændig ligegyldigt. Glem alt det der "support" nosense - der er ingen forhandlere nogen steder der kan give andet end hardware garanti - der er ingen forhandlere der kan hjælpe folk med alle deres sædvanlige "jeg kan ikke finde ud af dit eller dat" - og folks udsagn omkring Aldis support er snarere baseret på en misforståelse af at man kan få support til hvordan man bruger en computer, hvordan man bruger windows, hvorfor word nu gør som det gør, eller hvorfor en grafikdriver nu gør som den gør, hvorfor virker internet ikke og bla. bla. bla. - altsammen noget der intet har at gøre med det produkt man har købt, nemlig en computer. Folks uvidenhed eller manglende evner til at betjene udstyret er deres eget ansvar. hvis hardwaren går i stykker får man det byttet eller repareret - uanset om man køber i Aldi eller en ligegyldig sidegade forhandler på falkoner alle, i Elmutanten eller en webshop som getmore eller hos DELL eller hvor man køber det. Det er en helt simpel reklamations sag der skal følge købelovens bestemmelser - det er ens uanset hvor du køber. Aldi behøver ikke være computer eksperter - man behøver ikke skulle spørge kassedamen om noget - man afleverer skidtet hvis det er i stykker. DELL eller IBM/Lenovo hjælper dig heller ikke med at få dit videoredigerings program til at virke eller dine seneste downloadede video filer. Hvis man ikke selv kan læse specifikationerne og vurdere udfra dette om man får det for pengene som man har brug for - så kan det selvfølgelig være en god ide at handle et sted hvor de ved lidt mere og har flere produkter de kan hjælpe en til at vælge imellem - men det er et presales spørgsmål, ikke et support spørgsmål og ellers er det helt ligegyldigt hvor man køber hardwaren. Samtidig får man hos Aldi en 3års fuld garanti på hardwaren - det gør du ikke hos ret mange andre når du køber en computer. Så alt i alt kan jeg ikke se nogen somhelst grund til ikke at købe et stykke dumt hardware hos Aldi. Jeg ville ihvertfald ikke have nogen skrupler ved det, og skulle nok få mit produkt repareret eller byttet hvis det fejlede noget - uanset om kassedamen ved noget om computere eller ej. Jeg går jo ikke ned og beder hende om at reparere den. Jeg mener ikke man skal være så forskrækket altid - man ser ligeså ofte dumme forbrugere som man ser dumme forhandlere - og diverse problematiske support cases handler ligeså ofte om dumme forbrugere med forkerte forventninger. At den leveres med 4gb ram og et 32bit styresystem kan jeg overhovedet ikke se som et problem eller noget negativt - jeg kan slet ikke se hvorfor nogen overhovedet skulle være interesseret i et 64bit styresystem med de udfordringer det indebærer medmindre man har nogle helt specifikke behov/grunde til at ville det. Flertallet af brugere vil være fint tilfredse med et 32bit styresystem og mere ram kan altid kun være en fordel uanset om styresystemet så kun kan se 3.25gb - det er stadig mere end de 2.95gb den kan se med 3gb ram installeret. Jeg kan ihvertfald ikke se hvorfor det skal opfattes som noget negativt at den kommer med 4gb ram. Han skal bruge den til internet, film og musik ? hvor er behovet for et 64bit styresystem i det ? |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
hønse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
okay og i kan godt anbefale sådan en maskine til mig så?
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Spawn @ Jeg kørte i en længere periode med 64 BIT vista. Jeg havde ingen problemer whatsoever hvad omhandler 64 Bit. Hvilke problemer vil du så mene at en almindelig bruger vil rende ind i?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, Til dit behov er det en ganske udmærket maskine. Hvis du er utilfreds med noget så kan du uden problemer få dine penge tilbage inden for 30 dage. Tænk hvis alle andre producenter havde samme tillid til deres produkter ! Så hvis du læser ovenstående indlæg korrekt så får du ikke markedets dårligste service men efter min mening markedets bedste service.
M.v.h. |
|
![]() |
|
MortenKBH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 751 |
![]() |
Synes nu du tager det hele over een kam. Jeg henviser kun til den service-support jeg har via Dell. Her kommer serviceteknikeren hjem hos kunden og laver det defekte. Der går typisk 1-3 dage. På den tid når hverken Medion, Acer eller Hp ret meget. Bortset fra det så synes jeg bestemt man skal bide mærke i de 3 års GARANTI på Medion produkter - det er jo super fedt. Jeg har kendskab til Asus - de har 2 års GARANTI - hvis lortet går i stykker laver man en RMA på nettet - En fragtmand kommer og afhenter på din adresse - og returnerer selvfølgelig når den er lavet. I mit tilfælde skulle den bærbare til Holland - 5 dage efter afhentning kom den tilbage ( fin behandlingstid ) |
|
Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53 NAD 356 BEE med indbygget DAC Sonos Connect B&W DM685 |
|
![]() |
|
![]() |
Spawn. Dette er en afsporing af debatten / spørgsmålet denne tråd handler om er på ingen måde om 64 eller 32bit. Det er total urelevant. M.v.h. Redigeret af gah1 - 22-Februar-2009 kl. 16:28 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |