recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo BDP-83/BDP-LX71?????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOppo BDP-83/BDP-LX71?????

Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo BDP-83/BDP-LX71?????
    Sendt: 30-April-2009 kl. 12:15
Hey,er i tvivl om hvafor en af dem jeg skal købe? Er der nogen der kunne komme med et bud,da jeg snart skal handle..(mit grej består af:reciver Denon 3808--Højtalere:Dali Suite 2.8/5.1--Tv:Pioneer Pdp-Lx508d)
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:18
Tjah. Hvis du kan vente med en afspiller, ville jeg tage Oppo'en. Har ihvertfald fået mere blod på tanden, efter at have læst diverse ting om den. Den er jo en fortrinlig DVD afspiller samtidig 

Jeg venter selv på at den kommer i handel
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Hey,er i tvivl om hvafor en af dem jeg skal købe? Er der nogen der kunne komme med et bud,da jeg snart skal handle..(mit grej består af:reciver Denon 3808--Højtalere:Dali Suite 2.8/5.1--Tv:Pioneer Pdp-Lx508d)

Hvis du snart skal handle, så giver det vel lidt sig selv da Oppo'en formentligt er et par måneder væk endnu. Hvis de begge kunne fås, tror jeg det ville være en "no-brainer" til Oppo'ens fordel.

Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis du snart skal handle, så giver det vel lidt sig selv da Oppo'en formentligt er et par måneder væk endnu. Hvis de begge kunne fås, tror jeg det ville være en "no-brainer" til Oppo'ens fordel.

Naaa,kunne da godt vente yderligere et par måneder(har jo min bd30),hvis det var det værd???? Er det så det??
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:30

Ja ikke sjældent er jeg jo i "Opposition" til flere andre

Oppo´en formentlig en fortrinlig afspiller, og den har fordele frem for LX71 - hvis man altså har behov for disse forskelle (profile 2.0, afspilning og af SACD)

Jeg tror ikke at Oppo´en er en bønne bedre som BD afspiller end LX71 (ellers så får Otto da et problem), og jeg tvivler på, at de færreste vil kunne se forskel på DVD afspilningen mellem de 2 afspillere - vil dog vise sig.

Omvendt så ved du lige nøjagtig hvad du får i en LX71, en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller.

Jeg er klar til at modtage mine tæsk

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:34

Enig med Hother.

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom. Pio'en er i mine øjne længer foran rent designmæssigt, men det er jo en smagssag

Redigeret af furious jt - 30-April-2009 kl. 12:37
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oppo´en formentlig en fortrinlig afspiller, og den har fordele frem for LX71 - hvis man altså har behov for disse forskelle (profile 2.0, afspilning og af SACD)

Jeg tror ikke at Oppo´en er en bønne bedre som BD afspiller end LX71 (ellers så får Otto da et problem), og jeg tvivler på, at de færreste vil kunne se forskel på DVD afspilningen mellem de 2 afspillere - vil dog vise sig.

Omvendt så ved du lige nøjagtig hvad du får i en LX71, en på alle måder glimrende, velfungerende og velbygget afspiller.

jeg regnede da osse med et indlæg fra dig John,ingen tæsk fra mig,men jeg ville jo gerne ha den Pioneer,meeeen ,da jeg har over 1000dvd film,ville jeg jo gerne ha den der er bedst til at afspille dvdèr osse.. Plus jeg tror der er en del flere indstillinger på Oppoèn,der er mere interessante(mener jeg har læst om det) men er slet ikke sikker!!!!
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:37
http://www.hometheaterforum.com/htf/3519331-post1.html
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:42

dem som har et pioneer tv, har mange sikkert valgt en LX71 fordi den passer til deres tv.

Jeg har et pioneer tv og skal have en oppo 83. Fordi jeg er pisse træt af den langsom pan BD50. Så hjæper det jo ikke noget og købe lx71.
har jo en oppo 983 i forvejen til resten

Redigeret af xcardman - 30-April-2009 kl. 12:43
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Enig med Hother.

Dog kan det være at oppoen er hurtigere end lx71'eren som er pinlig langsom. Pio'en er i mine øjne længer foran rent designmæssigt, men det er jo en smagssag

Jeg har ladet mig fortælle (fra sædvanligvis utilregnelig side) at LX71 med næste opdatering vil blive gjort hurtigere. Men der er jo naturligvis indbyggede begrænsninger for hvor hurtig den kan gøres

Og yes designet er sublimt - hvis man altså kan lide det

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:46

jeg regnede da osse med et indlæg fra dig John,ingen tæsk fra mig,men jeg ville jo gerne ha den Pioneer,meeeen ,da jeg har over 1000dvd film,ville jeg jo gerne ha den der er bedst til at afspille dvdèr osse.. Plus jeg tror der er en del flere indstillinger på Oppoèn,der er mere interessante(mener jeg har læst om det) men er slet ikke sikker!!!!

Jeg ved ikke lige hvilke indstillinger du tænker på som er bedre ved Oppo´en, men for mig at se har LX71 alle de indstillingsmuligheder som du overhovedet kan forvente at ville benytte - og lidt til

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2009 kl. 12:51

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Enig med Hother.

Jeg har ladet mig fortælle (fra sædvanligvis utilregnelig side) at LX71 med næste opdatering vil blive gjort hurtigere. Men der er jo naturligvis indbyggede begrænsninger for hvor hurtig den kan gøres

Og yes designet er sublimt - hvis man altså kan lide det

Inden jeg købte min læste jeg godt nok om at med den opdatering som skulle gøre den istand til at dekode dts hd, så skulle den også blive gjort hurtigere i samme opdatering. Så jeg krydser fingre for din kilde har ret

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top

Besvar Besvar Side  123 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu