recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeres lyd vs Biograf lyd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeres lyd vs Biograf lyd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeres lyd vs Biograf lyd
    Sendt: 13-Maj-2009 kl. 16:45
Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide hvordan i syntes at jeres setups performer, i forhold til rigtige biografers lyd?
Hilsen Nichlas (:
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:05

Jo, men nu afhænger biograflyden jo af hvilken biograf som man sammenligner med.

Som udgangspunkt, og hvis jeg sammenligner med de minibiograffer som findes rundt omkring, så har jeg faktisk ofte tænkt på, at både billede og lyd kan jeg præstere bedre hjemme.

Og mit lyd set-up er jo ikke specielt avanceret og stort, men det fungere perfekt til mit rum

Redigeret af Hother - 13-Maj-2009 kl. 17:34
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:14
Er helt enig med hother, og man har selv mulig for at justere lysstyken, som jeg synes er alt for høj nogen gang. Men fra blu-ray synes jeg selv at med mit anlæg kommer der mange flere dejtaler i lyden frem for bio. Men det afhænger sikkert også hvilken bio vi snakker om. Da jeg havde min pio 5090H giver den også et bedre billede. Men skal have en projektor senere og sammen med et samsung ps50b855 som jeg venter på, så er det ikke tit jeg går i bio. Vi er som regel flere som ser film sammen, men mest hos dem som har projektor. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:17

Oprindeligt skrevet af kofoed kofoed skrev:

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide hvordan i syntes at jeres setups performer, i forhold til rigtige biografers lyd?

Min holdning kan du se her. 

Det er overraskende nemt at matche biograf-lyden i en hjemmebiograf, men selvfølgelig gør man det ikke lige for 5000,-.

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 17:33

jeg synes omvendt at lyden i biograferne er ulideligt ringe, og det er utroligt at opleve hjemmebiografer i udæmpede rum med udstyr inden for rimelighedens grænse der performer langt bedre end biograferne kan.

Det ville være rart at have en biograf der rent faktisk kunne præstere noget man kunne bruge som referencelyd

Omvendt kan man være heldig at få en tur i en hjemmebiograf der er så gennemført både akkustisk og lydmæssigt at at langt overgår såkaldte highend stereo anlæg. bare ærligt at de rigtige biografer ikke har indset det endnu, især med tanke på billetpriserne.

Crown - there is no substitute.
Til top
Emilos88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-April-2008
Point: 925
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 18:46

Jeg synes især at den lave lydstyrke i biografen er skuffende, men det er svært at få så stort et billed der hjemme.

Den eneste grund efterhånden til at jeg går i biografen er pga. at de viser de nye film.

Get HIFI or die trying c",
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 18:38
Jeg foretrækker nu også at købe eller leje en BD skive istedet for en tur i biffen med kæresten (det koster ca. det samme) og så syntes jeg at man sidder så dårligt i de 'biograf-stole'. Eneste grund jeg vil tage i biffen for, er som Emilos88 siger, at de viser de nyeste film. Med hensyn på billede syntes jeg at mit 5090 gør det bedre end de sidste par film jeg har været inde og se. Dog kan mit hifilyd ikke helt følge med i den lyd de har i sal 1 (biocity Odense). Men det er nok primært pga. størelsen af mit rum.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2009 kl. 19:22

Tror da det er svært helt at matche lyden fra de store biografer. På den anden side er det årtier siden jeg har siddet i en biografstol, så hvis det virkelig står så skidt til med biografernes lyd i dag, synes jeg da virkelig de har et problem.

Mit valg med at se film i hjemmebiografen er udelukkende pga. nogle uheldige oplevelser med for høj lyd, og så er det altså rart selv at sidde med remoten

Redigeret af Kampus - 14-Maj-2009 kl. 19:22
Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Oktober-2008
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tror da det er svært helt at matche lyden fra de store biografer. På den anden side er det årtier siden jeg har siddet i en biografstol, så hvis det virkelig står så skidt til med biografernes lyd i dag, synes jeg da virkelig de har et problem.

Mit valg med at se film i hjemmebiografen er udelukkende pga. nogle uheldige oplevelser med for høj lyd, og så er det altså rart selv at sidde med remoten

Det har du fuldstændig ret i. Det er rart selv at sidde med remoten, og bestemme det hele selv. Tror heller ikke at det er så svært at matche biograflyden, men det hele kommer selvfølgelig an på rum størrelse og budget.

Redigeret af Tech2009 - 15-Maj-2009 kl. 12:15
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:47
Eneste grund til jeg smutter i biffen er for hyggens skyld - men det har diverse idioter efterhånden fået godt og grundigt ødelagt.. Man kan ca. aldrig tage i biffen mere uden at blive irriteret af mobil telefoner, fjolser der tror de sjove og sidde og lave jokes med filmen, en hvis gruppe mennesker der skal sidde og sparke i sæderne bag ved en, og truen en på livet hvis du siger de skal holde kæft og sidde stille.

Der er så mange mennesker der ikke respekter andre i sådan en bif.. hele hyggen forsvinder når man møder sådan nogle.. og ingen tør stille sig op og sige noget til de smarte frisure med store gulvkæder der matcher terningen i forruden af deres BMW... ØV!

Hyggen findes nu derhjemme foran 50".. Om min lyd slår nogle små biografer ved jeg ikke (især da jeg ikke kan være bekendt at have særlig meget lyd på subben) - men en ting ved jeg da .. Hyggen er der! :)

Vi har dog snakket om at lukke en dobbeltdør af med en væg, og så smide et lærred op der. Stuen er ret lang, så der kunne komme et fint stort billed op.. Oh de fremtidsplaner.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Eneste grund til jeg smutter i biffen er for hyggens skyld - men det har diverse idioter efterhånden fået godt og grundigt ødelagt.. Man kan ca. aldrig tage i biffen mere uden at blive irriteret af mobil telefoner, fjolser der tror de sjove og sidde og lave jokes med filmen, en hvis gruppe mennesker der skal sidde og sparke i sæderne bag ved en, og truen en på livet hvis du siger de skal holde kæft og sidde stille.

Der er så mange mennesker der ikke respekter andre i sådan en bif.. hele hyggen forsvinder når man møder sådan nogle.. og ingen tør stille sig op og sige noget til de smarte frisure med store gulvkæder der matcher terningen i forruden af deres BMW... ØV!

Hyggen findes nu derhjemme foran 50".. Om min lyd slår nogle små biografer ved jeg ikke (især da jeg ikke kan være bekendt at have særlig meget lyd på subben) - men en ting ved jeg da .. Hyggen er der! :)

Vi har dog snakket om at lukke en dobbeltdør af med en væg, og så smide et lærred op der. Stuen er ret lang, så der kunne komme et fint stort billed op.. Oh de fremtidsplaner.

netop også derfor vi er 4 som hygger os omkring film og de 3 andre har projektor.
der var en gang, det var hyggeligt og går i bio. 
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2009 kl. 13:01
Synes nu stadig det er hyggeligt at gå i bioen.
Man sidder skide godt i Imperial. På en god dag derinde, er lyden helt i top. Var inde og se Star Trek forleden, og der var lyden sublim
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu