|
|
|
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Emne: Opgavestyring / Scheduler VistaSendt: 30-Maj-2009 kl. 14:42 |
|
|
Er der nogen der er en haj til Vista Opgavestyring/TaskScheduler Jeg forsøger at få opgavestyring til at starte DVBViewer op på et givent tidspunkt. Jeg har oprettet en opgave der skulle starte DVBViewer. Den vækker fint maskinen, men så sker der ikke en skid Kører jeg opgaven direkte fra opgavestyring sker der heller ikke noget Har prøvet at ændre, så det bare er notepad.exe den skal starte, men det sker heller ikke |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
khj4200
Bruger
Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 15:05 |
|
|
Hvilken bruger har du sat på opgaven og har den bruger password. Hvis du er logget på vista med en anden bruger kan du ikke se opgaven på din skærm. Og opgavestyring kan kun fungere med brugere der har password på konto'en. |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 17:23 |
|
Der er kun en bruger på systemet, men jeg har sat det op til at den ikke skal bede om password ved opstart: |
||
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 17:34 |
|
|
Men du har ret i at det er det der på en eller anden måde er problemet, for nu prøvede jeg at lade den eksekvere en bat fil der der bare echoede til en ny fil, og den kørte, men man kunne ikke se den eksekvere |
||
|
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 30-Maj-2009 kl. 17:37 |
|
|
I generelt står der: |
||
|
||
![]() |
||
audio
Super bruger
Oprettet: 17-Januar-2009 Status: Offline Point: 373 |
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 08:53 |
|
|
Hvis du er ligeså irriterende stædig som mig, så bliver du selfølgelig nødt til at få det til at fungere, men hvorfor vil du egentlig have DVBViewer startet?
|
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 10:40 |
|
|
Og det er jeg Så jeg fik det til at fungere sent i nat Virker kun når man hakker Kør kun når brugeren er logget på: Grunden til at jeg vil bruge det, er at den nye Recording service ikke fungerer godt med EPGPlus. EPGPlus placerer planlagte optagelser i DVBViewer, og dem ser Recording Service ikke. Der er ingen dokumentation (bortset fra en changelog) på den nye model som Recording Service/DVBViewer benytter til recording, så indtil da vil jeg vække maskinen og starte DVBViewer via Opgavestyring Redigeret af MCenterFreak - 31-Maj-2009 kl. 10:42 |
||
|
||
![]() |
||
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 10:58 |
|
|
Der er kommet en ny konfigurering under options i DVBviewer, hvor man kan overføre en optagelse til recording service.. Jeg anvender den grønne knap på remoten til starte dvbviewer, når den skal anvendes) og går ud af dvbviewer igen, blot ved at vælge exit dvbviewer. Og forøvrigt anvender jeg vista business, for ikke at have noget af microsofts mediacenter kørende og stadig have mulighed for fjernskrivebord. Redigeret af avh - 31-Maj-2009 kl. 11:26 |
||
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 11:28 |
|
Den virker desværre ikke med EPGPlus Hvis jeg sætter en timer i selev DVBViewer, bliver den fint overført til RecordingService, men sætter jeg den fra EPGPlus, så bliver den overført til DVBViewer, men ikke til Recording service. Hvorfor bruger jeg EPGPlus? Fordi den er god til at holde øje med hvad der kommer. Ønsker jeg at optage alle forekomster af f.eks. Liebhaverne, skal jeg bare oprette en EPG søgning, så holder den selv øje med det for mig. Den kan desuden filtrere Kanaloversigten så jeg kun får vist de kanaler der er i min favoritliste |
||
|
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 14:22 |
|
|
Ahh er skrevet my mistake...Slet... Redigeret af Patriarken - 31-Maj-2009 kl. 14:23 |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
MCenterFreak
Guld medlem
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 01:19 |
|
|
Nu så jeg jo hvad du oprindeligt skrev (i min mail), at det skal være den bruger der normalt bruger DVBViewer. Det der er underligt er at der kun er en bruger på systemet, og det er den der benyttes hele vejen igennem. Det er den der benyttes til at se DVBViewer og det det er den der opretter opgaven. Opgavestyring spørger enda efter password for selvsamme bruger når opgaven gemmes. Men det fungerer kun hvis man sætter hak i Kør kun når brugeren er logget på. Sættes der hak i Kør uanset om brugeren er logget på alle ej, så er der intet UI til opgaven. Men skidt nu med det, det fungerer. |
||
|
||
![]() |
||
Patriarken
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 08:13 |
|
|
Jeg tror det er fordi der er tjekked af i "use highest priviliges" Selvom din konto er en admin, så mener jeg faktisk at "highest priviliges" bruger admin kontoen som jo altid er på systemet.
Hvad sker der så? Jo du har jo instillet computeren til altid at logge på med din normale konto(via control userpasswords2) Mon ikke det der så sker at at computeren startes og logger på med de credentials der er givet i control userpasswords2, og scheduler så kører din kommando som admin? |
||
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |