Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Emne: erfaring pioneer 5090H og krp model Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:37 |
Nu er vi jo nogen stykker som lige har købt disse modeller, så synes jeg det kunne være sjovt at have dem samlet på en tråd. Så kan dem som stadig tøver med et køb af en pioneer inden det er for sent også se med.
Redigeret af xcardman - 31-Maj-2009 kl. 15:38
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 15:46 |
min første erfaring
Jeg kan kun sige til dem som synes tv2 og deres liveprogrammer, bliver sendt med et dårligt signal. Køb en pioneer. der en verden til forskel fra mit tidligere pan 42px80 og min 500M. Billedet står bare helt rent og uden antydning af digital støj. Der skulle et HD signal til på en pan 42px80 for at kunne vise samme kvalitet. dette er min påstand, men en 500M er bare det tv jeg har søgt. Sæt den i pure indstilling og så er den hjemme. Forstå ikke dem som vil kører med standard, men smag og behag. alt var med i pakken. netledning var med og højtalerkabel virker. Det havde Hother jo lidt problemer med. Har sat to små sat højtaler og de lyder fint til almindelig tv. skal se den naturudsendelse fra dr1 i aften klokken 20.00 mere følger.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 16:14 |
den forskel har der altid været på pioneer kontra panasonic, selv de gamle pioneer modeller har den fordel .. min gamle 506 xde havde ihvertfald, men den var self også ISF kalibreret
|
Mvh
René
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 16:57 |
rhsin skrev:
den forskel har der altid været på pioneer kontra panasonic, selv de gamle pioneer modeller har den fordel .. min gamle 506 xde havde ihvertfald, men den var self også ISF kalibreret  |
panasonic kører jo med dynamisk kontrast og billedet kan flimrer. tekniken som panasonic bruger kender jeg bare ikke nok til Men det jeg har set står helt uden flimrer på nogen måde. deres nye g10 var ikke bedre end min px80 på det punkt.
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 17:47 |
Jeg synes desværre ikke at billedet er bedre med Samsung boksen på mit tv. Synes det står lidt mere uklart/sløret/grynet end det gjorde på mit PV70. Kun HD signal står bedre end på mit PV70
Har den på pure. Kan være jeg skal ændre på nogle indstillinger?
Folk med Samsung boks tilsluttet må da gerne komme med input. Jeg kan desværre ikke tjekke nu, da jeg er på arbejde
Redigeret af Sploink - 31-Maj-2009 kl. 17:48
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 17:54 |
Sploink skrev:
Jeg synes desværre ikke at billedet er bedre med Samsung boksen på mit tv. Synes det står lidt mere uklart/sløret/grynet end det gjorde på mit PV70. Kun HD signal står bedre end på mit PV70
Har den på pure. Kan være jeg skal ændre på nogle indstillinger?
Folk med Samsung boks tilsluttet må da gerne komme med input. Jeg kan desværre ikke tjekke nu, da jeg er på arbejde
|
Jamen det lyder jo helt galt. Jeg har det absolut mest pragtfulde billede via min Samsung 3126PVR. Har du checket dit antenne signal?
Indstil boksen til 1080i. Hvis du spørger om HD boksen har en pure indstilling, så er svaret nej - men dit tv har
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:20 |
Har ikke kabel tv, så det kan jeg ikke teste. Men mit dvb-T signal via pansasonic ex87 står fantasisk. Langt bedre end min 42px80, som ellers er nyere end pv70. plus 50 tommer fremfor 42 tommer samme afstand. Så jeg tror heller ikke det er skærmens skyld.
|
 |
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:27 |
Er det ikke for sent at købe Pio? - ihvertfald KRP-modellerne er da blevet revet væk?
Synes det er vildt så mange der har købt. Der må være mange som har fået skilsmissepapirer fra advokaten...
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:35 |
Anima skrev:
Er det ikke for sent at købe Pio? - ihvertfald KRP-modellerne er da blevet revet væk?
Synes det er vildt så mange der har købt. Der må være mange som har fået skilsmissepapirer fra advokaten...
| har du ikke hørt finanskrisen er overstået. Mener det var 7 skærme i går fra sparshop. Heller komme af med konen end et pio  . synes der er solgt mange efter jeg afbestilt en samsung 855. Men har 112 procent ikke forbrudt. Men det jo også snart sidste udkald, for 500M i hvertfald. De skulle få de sidste om 3 uger, mente fragtmanden. troede jo mit var det sidste, men de havde et par stykker mere.
Redigeret af xcardman - 31-Maj-2009 kl. 18:59
|
 |
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 18:46 |
Har ikke fået skilsmissepapirer fra konen i nu,vi må se hvad der er i postkassen på Tirsdag,får hun synes at jeg har købt for meget her på det sidste .
|
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 19:22 |
Har sat kontrast ned til 30 og farve på -10 i pureindstilling. Den røde farve synes jeg var for kraftig, Men hænger sikkert sammen med tv2 nyhederne røde farve. når jeg skal se naturudsendelsen kl 20.00 bliver den sat igen. ellers synes jeg faktisk pureindstillingen rammer plet.
Redigeret af xcardman - 31-Maj-2009 kl. 21:13
|
 |
T-Ras
Super bruger
Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
|
Sendt: 31-Maj-2009 kl. 20:42 |
Anima skrev:
Er det ikke for sent at købe Pio? - ihvertfald KRP-
modellerne er da blevet revet væk?Synes det er vildt så mange der har
købt. Der må være mange som har fået skilsmissepapirer fra advokaten...
|
Jeg har netop talt med en sælger fra Pioneer og de har fået en stor
mængde varer hjem. De er dog alle solgt på forhånd til forhandlerne. Om
forhandlerne så også HAR videresolgt dem gennem forudbestilling skal
jeg ikke kunne sige, men Pioneer DK har ingen TV på lager.
|
 |