recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pioneer 4280XA - jeg er sgu imponeret !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPioneer 4280XA - jeg er sgu imponeret !

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
alpha10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2008
Status: Offline
Point: 200
Direkte link til dette indlæg Emne: Pioneer 4280XA - jeg er sgu imponeret !
    Sendt: 10-Juli-2009 kl. 22:58
Nå, efter lang tids søgen efter den rigtige skærm, fandt jeg endelig en Pioneer 4280XA, og det er altså bare kram, selv en helt ny ikke-kalibreret skærm står bedre end stort set alle andre jeg har set på det sidste år.

Utroligt sort-niveau, sort er virkelig sort, og faverne er meget mere naturlige end især LCD skærmene jeg har set.

Designet er også kanon - meget mere enkelt og sobert end mange andre, og næsten det bedste af det hele - SD signaler (altså ikke HD) er LANGT bedre end konkurrenterne, fuld på højde og måske lidt bedre end mit gamle CRT, og det er sgu imponerende !

Jeg takker recordere.dk for hjælpen samt laserdisken.dk for salget.

God weekend, nu skal jeg snart ud og købe blu-ray.

Redigeret af alpha10 - 10-Juli-2009 kl. 22:58
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2009 kl. 23:17

Oprindeligt skrevet af alpha10 alpha10 skrev:

Nå, efter lang tids søgen efter den rigtige skærm, fandt jeg endelig en Pioneer 4280XA, og det er altså bare kram, selv en helt ny ikke-kalibreret skærm står bedre end stort set alle andre jeg har set på det sidste år.

Utroligt sort-niveau, sort er virkelig sort, og faverne er meget mere naturlige end især LCD skærmene jeg har set.

Designet er også kanon - meget mere enkelt og sobert end mange andre, og næsten det bedste af det hele - SD signaler (altså ikke HD) er LANGT bedre end konkurrenterne, fuld på højde og måske lidt bedre end mit gamle CRT, og det er sgu imponerende !

Jeg takker recordere.dk for hjælpen samt laserdisken.dk for salget.

God weekend, nu skal jeg snart ud og købe blu-ray.

Stort tillykke med det hele

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 08:13
Det er rart at vide, at de indlæg man laver kan bruges til noget 

Jeg har jo i øvrigt også et 4280XA, som jeg fandt efter noget tids søgen. Jeg kendte godt til Læserdisken, men der var prisen i en helt anden klasse end hvor jeg kunne være med.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 10:12
Det er jo det vi hele tiden har sagt

tillykke med den, den bliver du super glad for.
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 10:31

kan osse kun sige jeg " var " og er af sammen opfattelse.. men er desværre nået til at der er for lidt tommer på det  vi sidder for langt væk fra skærmen ca. 6 m og det lige lovligt langt væk..

lader til jeg skal på jagt efter en 50 - 60 T pioneer 

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 10:35
Jeg sidder cirka 3 meter fra min 50 tommer, så 6 meter havde jeg gået efter en 60 tommer.
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 10:37

Ja 6 meter må være 60" hvis du ser meget dvd og hd hvis du kun ser fjerner ku en 50" måske gå.

Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 10:40

jepper.. min Blu ray oplevelse var heller ikke den Wauw som jeg havede håbede på.. men det er side afstanden der spiller ind der..

dyrt at fruen vil flytte rundt med de nye sofa'er  hihi

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 11:13
Jeg sågu også meget gla for mit 4280xa ,jeg har 3 mindre ank'er ,de 2 er gennerelle for pio tv. Channel og volume er modsat de fleste tv(eller også er det de andre der kører i den forkerte side), og 2 tastetryk for at komme ud af txt tv,de fleste andre er det 1 tryk for at komme ud , de 2 ting nævnes hvis man har flere tv ,(Ang,txt.tv ville man jo aldrig komme ud på et andet tv med 2 tryk) og middel analog tuner (har bolignet så bruger kun analog tuner) derudover er det oplevelse at se tv på, især når det har kørt en 100 timer, så sker der noget!! glæder mig iøvrigt til at få købt pioneer bdp-120 

Redigeret af len61 - 11-Juli-2009 kl. 11:16
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Jeg sågu også meget gla for mit 4280xa ,jeg har 3 mindre ank'er ,de 2 er gennerelle for pio tv. Channel og volume er modsat de fleste tv(eller også er det de andre der kører i den forkerte side), og 2 tastetryk for at komme ud af txt tv,de fleste andre er det 1 tryk for at komme ud , de 2 ting nævnes hvis man har flere tv ,(Ang,txt.tv ville man jo aldrig komme ud på et andet tv med 2 tryk) og middel analog tuner (har bolignet så bruger kun analog tuner) derudover er det oplevelse at se tv på, især når det har kørt en 100 timer, så sker der noget!! glæder mig iøvrigt til at få købt pioneer bdp-120 

Du kommer ud fra alle ting med kun ét tastetryk hvis du vælger "exit" knappen.

Man kan også komme ud ved at trykke på "power", men så slukker man også samtidig
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 12:12
det lyder godt så må jeg bestille en fjernbetjening med exit knap
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Du kommer ud fra alle ting med kun ét tastetryk hvis du vælger "exit" knappen.

Man kan også komme ud ved at trykke på "power", men så slukker man også samtidig
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2009 kl. 19:45

Den der med omvendt placering af Channel og Vol, den falder jeg tit i. Skal lige skrue op så det kan høres, og så zapper man væk istedet

Det andet med TTV er jo fordi splitskærms funktionen er i samme knap, men det er rigtigst at bruge "Exit", også i alle andre menuer

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu