|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() Sendt: 18-Juli-2009 kl. 17:59 |
|||||
Jeg har den lille udfordring, at min scart recorder stjæler input, når jeg tænder for PVRen. Lad mig uddybe: Input 1: PVR - HDMI Input 2: Recorder - Scart 1. Tænd TV 2. Tænd PVR 3. Recorderen er slukket, men scart signalet sendes videre til TVet, som åbner input 2. Jeg er klar over, at dette er forventet adfærd. Noger der har en løsning, som ikke involverer modifikation af scart kablet? Jeg håber på en feature, svarende til Panasonics "Hotel Mode". |
||||||
Kuro
|
||||||
![]() |
||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||||
Brug component kabler mellem PVR og recorder fx. Har iøvrigt selv samme problem, så lytter lige med.... |
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Recordere har ikke Component In. Skift manuelt til AV1 efter STB er tændt, eller udelad forbindelse mellem Recorder og STB. |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
|||||
Kom da lige til at tænke på, at når Power Save på Recorder er stillet til On, så er der ikke gennemsløjfning når den er slukket. |
||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||
![]() |
||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||||
|
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Eller lav component forbindelsen mellem recorder og TV, måske? |
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
mgmg ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Oktober-2005 Status: Offline Point: 1066 |
![]() |
|||||
Hm, jeg mener, at det simpelthen er billedsignalet, der trigger scart indgangen. Dvs. at der ikke er et ben i scart kablet man kan klippe. Det vil heller ikke hjælpe med et component til scart kabel mellem PVR og recorder. Component fra recorder til TV, vil selvfølgelig hjælpe. Så kan man bare ikke optage direkte fra TVet.
Den option kan jeg ikke finde på min recorder. Kan den hedde noget andet? |
||||||
Kuro
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Det kan også være, at der ikke er en sådan funktion. |
||||||
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Nej, sådan er det ikke....
Jo, det er ben 8 du skal klippe http://www.videoviden.dk/illustrationer/scart.htm
Nej, for din recorder har jo ikke component ind, som Radiomanden jo rigtigt påpegede
Næ, men optager man ikke bare fra PVR'en i stedet for? Der er vel det samme der vises?
Jeg tror ikke den findes på Sony, ikke på min 910'er og en 720 er i samme familie... Redigeret af cnn3 - 19-Juli-2009 kl. 00:39 |
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
1. Klipper ben 8 til at starte med. PVR -> Rec må være OK? Så vil input 2 stadig blive aktiveret, når rec tændes. 2. Jeg tænker på et kabel med component i den ene ende og scart i den anden. Den løsning ville så godt kunne bruges. De kabler koster bare en del, hvis man hæver sig over low end. 3. Jo, præcis. Jeg nævnte det som den eneste ulempe jeg kunne se. |
||||||
Kuro
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Hm, 1 virkede ikke umiddelbart. Måske *skal* det modificerede kabel sidde mellem TV og recorder? Det forstår jeg så ikke helt. |
||||||
Kuro
|
||||||
![]() |
||||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||||
Har haft det samme problem, også med recorder i øco-mode. Smed simpelthen scartkablet væk. Så nu er der kun forbindelse til boxen gennem en tændt recorder via AV2 og videre med HDMI til TV.
|
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |