Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pinkytk
Bruger
Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
|
Emne: Ipbox 91Hd finder ikke Hd kanaler Sendt: 21-Juli-2009 kl. 21:49 |
Hejsa.
Har i dag fået sådan en modtager ind af døren og sidder nu og leger med den. Men lige meget hvad jeg prøver så kan jeg ikke få den til at finde HD kanaler. Skal lige huske at sige at jeg har et Canal Digital kort i den.
SD kanalerne virker fint.
Jeg har flashet den med firmware: NLB-9047.
Er der nogen der har en ipbox som har prøvet det samme og evt. har en løsning ?
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 22-Juli-2009 kl. 07:49 |
Hov er lige kommet i tanke om noget. Før jeg fik min Ipbox, havde jeg canal digitals gamle modtager(den uden HD). For ca en måned siden udsendte de en opdatering til den. Den kunne jeg så ikke hente pga. der ikke var signal nok på en bestemt frekvens 12.399. Der var faktisk kun 5% signal, men alle kanaler virkede fint. Efter jeg havde indstillet parabolen, så der var signal nok på den frekvens, opdaterede boksen fint og jeg havde faktisk fået bedre signal på resten af kanalerne.
Kan parabolen stå forkert nu, så jeg ikke kan fange HD kanalerne ?
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 09:59 |
Skriver igen i håb om at nogen ved noget :)
Er kommet lidt videre. På en eller anden måde har jeg fundet de fleste HD kanaler. (Boksen hentede vist bare en hurtig liste med (næsten) alle kanaler på sateliten). Så nu har jeg kanalerne på listen, men der er intet signal når jeg skifter hen på dem. Kun lige kanal 5HD, der har jeg fint signal, men får stadig intet billede.
Kan min parabol stå forkert, når jeg har godt signal på alle mine SD kanaler? Boksen skriver 88% signal og 99% quality.
Eller kan det være LNB'en ? (er ret uvidende på dette punkt)
|
 |
kdalbjerg
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 57
|
Sendt: 23-Juli-2009 kl. 23:26 |
Hej
Min skulle over 90% i signal før jeg fik hul igennem på de sidste af mine kanaler. Skal dog ikke sige om det er det samme i dit tilfælde.
Mvh Kenneth Dalbjerg
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 09:15 |
Tror desværre ikke det er derfor.
Jeg har intet signal på HD kanalerne. Den står bare på 0/0. Og faktisk discovery science virker heller ikke. Jeg lagde mærke til på den gamle Canal digital boks at der altid var lavere signal på denne kanal end de andre, men nu har jeg altså 0.
Tror sgu jeg bestiller en mand ud for at justere parabolen og evt. smide en ny LNB på. har lige nu 2 hoveder på parabolen og bruger kun det til Canal digital.
|
 |
Bobben
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:06 |
pinkytk skrev:
Tror desværre ikke det er derfor.
Jeg har intet signal på HD kanalerne. Den står bare på 0/0. Og faktisk discovery science virker heller ikke. Jeg lagde mærke til på den gamle Canal digital boks at der altid var lavere signal på denne kanal end de andre, men nu har jeg altså 0.
Tror sgu jeg bestiller en mand ud for at justere parabolen og evt. smide en ny LNB på. har lige nu 2 hoveder på parabolen og bruger kun det til Canal digital.
|
Hvis du heller ikke kan motta Discovery Science så er det nok problemer med signalstyrken. Det kan være at antennen ikke er justert 100% korrekt. Hvor stor er antennen ? Har du flere LNB'er på antennen ? Hvor lang er coax kabel ? Har du sjekket at konnektorene er satt på riktig ? Dersom du har flere LNB'er på antennen så ville jeg forsøkt å koble bort DiseqC switchen for å undersøke om det er switchen som er årsak til problemet.
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:22 |
Jeg kan ikke lige huske hvor stor antennen er, men større end den lille der kommer med fra CD.
Der er 2 LNB'er, hvilket er ubrugeligt da jeg kun bruger CD. ( Antennen sad der da jeg flyttede ind)
Kablet er nok en 10m.
Connectorene sidder vist fint.
Jeg er slet ikke inde i det der med DiseqC switche, jeg tror den sidder indbygget i de 2 LNB'er, for der går kun et kabel derfra og ned til min boks.
|
 |
Bobben
Super bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 12:46 |
Da har du antagelig en monobloc LNB. Jeg er usikker på om problemet er LNB. Forsøk å justere antennen veldig forsiktig for å se om du klarer å forbedre signal og quality. Det kan være lurt å justere på en kanal som fra før gir dårlig signal og qualtiy men du bør ikke starte å justere på en kanal som gir 0% signal eller quality.
Når jeg selv sjekker antennejustering så pleier jeg ofte å se på quality verdien mens jeg drar litt i antennen uten å løsne den fra festet. Hvis quality øker når man trykker litt lett på antennen så tyder det på at antennen ikke er 100% korrekt justert.
Dersom du har 88% signal & 99% qualtiy på kanal5HD så skulle det være samme signal på Eurosport HD, Discovery HD og BBC HD siden de sender på samme frekvens. Hvis det er signal på alle disse men signalet mangler på f.eks. History HD og Animal Planet så tror jeg muligens det kan være problemer med din LNB (men sikker kan jeg IKKE være). Du kan få ny LNB for 100-150kr så det er kanskje værd et forsøk.
Kanalene antar jeg du har søkt inn ? Dvs. de er ikke lagt inn fra en nedlastet kanalliste ?
Hvis du søker HD transponderene på 1-west manuelt så er parameterene: 11938H SR=25000 DVB-S2 8PSK 3/4 C+FILM HD,C+SPORT HD 12015H SR=30000 DVB-S2 8PSK 3/4 K5HD,BBC HD,Disc HD,Esp HD 12128H SR=30000 DVB-S2 8PSK 3/4 HIST HD,Animal Pl. HD 12188V SR=25000 DVB-S2 8PSK 3/4 Voom HD,Silver HD,Nat Geo HD 12265V SR=25000 DVB-S2 8PSK 3/4 TV2 Film HD
Hvis det er en DVB-S2 setting for "pilot" så skal det være "pilot=off".
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 13:03 |
Kanalerne er kommet fra en liste. Boksen kunne selv hente en (hvor den kommer fra aner jeg ikke). Jeg kunne nemlig ikke finde en eneste HD kanal ved alm. kanal søgning. (Det er selvfølgelig en relevant oplysning)
Jeg vil prøve at søge på de frekvenser du har skrevet, senere i dag og melde tilbage om den finder noget.
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 24-Juli-2009 kl. 19:06 |
Nå den finder intet signal på de frekvenser. Fik lige kigget på LNB'erne. De sidder "skævt"  Altså det ene hovede sidder i midten og det andet er så lidt ud til siden. Er det den korrekte måde at sætte dem på ? Det er sjovt nok det hovede der er længst væk fra midten som jeg får signal fra.
|
 |
Bobben
Super bruger
|
Sendt: 25-Juli-2009 kl. 00:04 |
Det er en monobloc LNB. Hodet som sitter litt ut til siden er for 1-west. Dvs. 1 west er sidematet. Du vil nok få litt bedre signal ved å plassere det andre hodet i midten men da må du også justere parabolen på nytt.
Monobloc LNB har innebygget switch for å velge mellom de to posisjonene(LNB'ene). Det kan være at mottageren din har noe problemer med denne switchen. Dersom du kun mottar Canal Digital så ville jeg byttet til en vanlig LNB og justert parabolen på nytt.
Du kan også få dårlig signal dersom det er noe som blokkerer for signalet ( f.eks. trær , bygninger osv).
|
 |
pinkytk
Bruger
|
Sendt: 20-August-2009 kl. 20:52 |
Rusker lige op i tråden igen.
Har stadig ikke fået den skide boks til at modtage HD kanaler. Har nu fundet ud af at der også er nogle SD kanaler den ikke finder. F.eks er det kun tv2 lorry jeg kan finde. De andre regioner ( som ligger på anden frekvens) kan den slet ikke finde og søger jeg på præcis den frekvens viser den intet signal. Det samme gælder for discovery science, discovery world, trav&liv osv.
Kan tuneren være defekt ?
Har testet med den gamle Canal digital boks og der virker de fint.
Jeg kan ikke rigtig finde et møster for hvornår den ikke kan finde visse kanaler.
|
 |