recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream Internet TV til PCH eller PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStream Internet TV til PCH eller PS3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Stream Internet TV til PCH eller PS3
    Sendt: 08-August-2009 kl. 12:06
Jeg har købt adgang til Csports.dk for at kunne se de fodbold kampe som Canal 9 sender.

Men hver gang jeg skal se en kamp skal jeg have sat computeren op til mit fjernsyn mv.

Er det ikke muligt, fx via VLC og streame kampene fra min PC til min PCH (Popcorn Hour) eller PS3?

Csports.dk sender i formaterne Windows Media Player samt Flash. Kampene sendes live, så streamingen skal selvfølgelig også foregå live...
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
HIFI-Hammeren Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 16:17
Det kan desværre ikke lade sig gøre med PCH. Csports bruger microsoft software til at stream og den kan Popcorn ikke læse. Jeg tror heller ikke PS3 kan desværre.
Venlig hilsen

HIFI-Hammeren.dk
Lars Schmidt
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 17:19
Kunne man fx streame det igennem VLC og derefter læses format via PCH eller PS3?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 17:30

Det ville kræve noget transcoding af VLC men prøv at kigge igennem denne tråd og se om du kan finde noget der

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=1328&am p;highlight=vlc

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Kunne man fx streame det igennem VLC og derefter læses format via PCH eller PS3?


Ja, hvis du kan se streamen på din PC med VLC (der må ikke være DRM-skrammel til stede), kan du relativt nemt sende den videre til PCH. Hvis streamen kommer i et PCH-understøttet video+audio codec, skal du blot remuxe til en HTTP stream, ellers skal du også re-encode.

Jeg modtager Canal9 via DVB-T (OpenChannel i København) på min Linux PC og sender kanalen videre til PCH med VLC.

EDIT: det ser ud til fodbold sendes i Windows Media Video ude DRM (?), og det burde VLC kunne modtage. Men der skal formentlig re-encodes for at det kan vises på PCH.


Redigeret af JesperLund - 08-August-2009 kl. 17:52
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Kunne man fx streame det igennem VLC og derefter læses format via PCH eller PS3?


Ja, hvis du kan se streamen på din PC med VLC (der må ikke være DRM-skrammel til stede), kan du relativt nemt sende den videre til PCH. Hvis streamen kommer i et PCH-understøttet video+audio codec, skal du blot remuxe til en HTTP stream, ellers skal du også re-encode.

Jeg modtager Canal9 via DVB-T (OpenChannel i København) på min Linux PC og sender kanalen videre til PCH med VLC.

EDIT: det ser ud til fodbold sendes i Windows Media Video ude DRM (?), og det burde VLC kunne modtage. Men der skal formentlig re-encodes for at det kan vises på PCH.


Det er hvad der fremgår på deres Website:
Live-kampene på portalen kodes i Windows Media, og streames i 1200 kbit/s. Eftersom din bredbåndskapacitet kan variere, kan kvaliteten, du oplever på udsendelserne, også variere. For mere information om dette kan du kontakte din bredbåndsleverandør.

Men hvordan åbner jeg selve kampen i VLC? Når man trykker på en kamp starter den op i selve skærmbilledet og åbner så vidt jeg kan se ikke WMP?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Men hvordan åbner jeg selve kampen i VLC? Når man trykker på en kamp starter den op i selve skærmbilledet og åbner så vidt jeg kan se ikke WMP?


Prøv med Firefox + MediaPlayerConnectivity addon. Så kan du få streamen til at åbne i WMP som standalone applikation (eller VLC). Derefter kan du nemt se mms URLen.

Der er sikkert andre måder, men ovenstående burde virke. Få det til at virke med WMP før du går over til VLC.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 18:22
Det virker fint i WMP nu.

Hvad gør jeg så herfra?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 19:55
Noget andet er om jeg ville kunne fange signalet for Canal 9 med en antenne som denne:

http://www.av-connection.dk/?PNo=12-005&ML=497

Jeg bor i lejlighed i Valby og er derfor ikke langt fra Borups Alle, hvorfra signalet udsendes gratis til den 31/10 2009.

Mit TV (Panasonic TH-42PZ85E) har indbygget DVB-T modtager, men jeg kan ikke finde ud af om den magter mpeg4, som vist kræves.

Tror I ovenstående vil være muligt?
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Det virker fint i WMP nu.

Hvad gør jeg så herfra?


Finder MMS URL'en under egenskaber i WMP.

Derefter kører du noget ala følgende i VLC

vlc -I dummy mms://<whatever> --sout "#transcode{vcodec=mp2v,acodec=mpga,vb=9500,ab=384}:standard {access=http,mux=ts,dst=192.168.1.50:9999}"

Start med: vlc mms://<whatever>, det burde vise videoen på din computer.

Ovenstående vil re-encode til MPEG-2 i en HTTP stream. Kommandoen forudsætter at VLC kører på en PC med IP 192.168.1.50

På PCH laver du denne lille html fil (vlc.html eller whatever)

<html>
<body>
<table>
<tr><td><b>VLC streaming</b></td></tr>
<tr><td><a href="http://192.168.1.50:9999" vod>VLC stream port 9999</a></td></tr>
</table>
</body>
</html>


Redigeret af JesperLund - 08-August-2009 kl. 21:42
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Noget andet er om jeg ville kunne fange signalet for Canal 9 med en antenne som denne:

http://www.av-connection.dk/?PNo=12-005&ML=497

Jeg bor i lejlighed i Valby og er derfor ikke langt fra Borups Alle, hvorfra signalet udsendes gratis til den 31/10 2009.

Mit TV (Panasonic TH-42PZ85E) har indbygget DVB-T modtager, men jeg kan ikke finde ud af om den magter mpeg4, som vist kræves.

Tror I ovenstående vil være muligt?


Jeg kan fange K35 mux'et i en lejlighed på 2. sal i nærheden af Frederiksberg Alle med Maximum DA 1200 antennen (endda rettet mod Lynetten, og ikke mod Borups Alle).

Men PZ85 har så vidt jeg ved kun MPEG-2. Du kan overveje en USB DVB-T modtager, for eksempel AnySee E30 (det er den jeg bruger) og derefter brug af VLC til at streame til dit TV.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2009 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af extreme12 extreme12 skrev:

Noget andet er om jeg ville kunne fange signalet for Canal 9 med en antenne som denne:

http://www.av-connection.dk/?PNo=12-005&ML=497

Jeg bor i lejlighed i Valby og er derfor ikke langt fra Borups Alle, hvorfra signalet udsendes gratis til den 31/10 2009.

Mit TV (Panasonic TH-42PZ85E) har indbygget DVB-T modtager, men jeg kan ikke finde ud af om den magter mpeg4, som vist kr�ves.

Tror I ovenst�ende vil v�re muligt?


Jeg kan fange K35 mux'et i en lejlighed p� 2. sal i n�rheden af Frederiksberg Alle med Maximum DA 1200 antennen (endda rettet mod Lynetten, og ikke mod Borups Alle).

Men PZ85 har s� vidt jeg ved kun MPEG-2. Du kan overveje en USB DVB-T modtager, for eksempel AnySee E30 (det er den jeg bruger) og derefter brug af VLC til at streame til dit TV.


Jeg tror jeg går efter USB modtageren. DU har ingen problemer med at fange et ordentligt signal med denne?

Hvordan streamer du s� en live udsendelse fra disse videre til PCH'en via VLC?

Hvor har du købt din USB modtager? Synes ikke der er mange webbutikker der har den ud fra en google søgning. (Edit: fandt den her http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=401 343)


Redigeret af extreme12 - 08-August-2009 kl. 22:40
Panasonic TH-42PZ85E
Samsung H3126
Popcorn Hour A-100
JVC RX-D701
PS3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu