|
|
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | ||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() Sendt: 13-August-2009 kl. 14:07 |
|
Tja, hvad kunne man forvente
![]() Det er da fuldstændig latterligt, man ikke kan kopiere sine egne DVD´ere over på et mediecenter, man skal selvfølgelig beholde originalfilmen ![]() Idéen har aldrig fænget mig, men jeg fatter ikke det skulle være forbudt ![]() Redigeret af Hans j - 13-August-2009 kl. 14:08 |
||
![]() |
||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
|
Debatten er ikke så sort og hvid som studierne gerne vil gøre den til. Jeg kan godt forstå de gerne vil beskytte deres produkt, men jeg mener ikke at deres produkt er truet hvis kunderne fik lov til at tage en digital kopi, tværtimod, så tror jeg at det vil fremme salget, hvis det blev lovligt at tage en kopi af selve filmen, såfremt at man naturligvis har købt et lovligt eksemplar.
At jeg tror det vil fremme salget ligger i, at det er forbudt at tage en digital kopi af noget man ejer, så kan man ligeså godt hente en ulovlig (gratis) kopi til at starte med, slutresultatet (bøden) vil være det samme. Blev det derimod lovligt at lave en digital kopi af noget man ejer, så er der pludseligt udsigt til ingen bøde og uden at kende alle mennesker og være alt for naiv (håber jeg), så er jeg rimelig sikker på at det vil reducere antallet af ulovlige kopier og få flere til at købe et lovligt/originalt produkt. Det optiske medie er følsom overfor dansegulvsbehandling og fedt og en børnefamilie ved netop hvor udsat det optiske medie kan være, så derfor kan jeg godt forstå at flere og flere omgår den "effektive" kopibeskyttelse og tager en digital kopi af selve filmen, for at ligge den på en harddisk med henblik på streaming. Redigeret af Kim Jespersen - 13-August-2009 kl. 15:28 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Problemet er vel alle de kopier der tages til videre distribution. Kan heller ikke se noget problem i at tage en kopi hvis man har købt og betalt produktet. Men er der ikke rigtigt mange der _ikke_ har gjort det. Det er nu engang sådan at filmfremstilling er en forretning. Og hvis antallet af "gratister" bliver for stort, kan det mærkes på indtjeningen. Og for lille indtjening stopper muligheden for at fremstille nye film. Så det er ris til egen røv at benytte ulovlige kopier. |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Dom sig klart at media (film/Musik med mere), skal ligge i afspille for at
Næste skridt blive vel at afspiller skal godkende (ved at afspiller er
Redigeret af Startrek - 14-August-2009 kl. 09:37 |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Nikodk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
![]() |
|
gik faktisk i min naive barnetro og troede at det var ok at tage sikkerhedskopier af egne film. må man så heller ikke af musik ?
Redigeret af Nikodk - 14-August-2009 kl. 14:55 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det er ikke ulovligt at tage en digital kopi af egen film eller musik til eget brug, medmindre man derved bryder en kopisikring. Der er kopisikring på de fleste film, men ikke på det meste musik på skiver. |
||
![]() |
||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|
Hold da kæft. Jeg har flere af mine DVD-film og alle mine CDer på min PC. Skal jeg virkelig til at slette meget af det, for ikke, at bryde loven? Også, selvom jeg har betalt for det hele?
![]() ![]() Redigeret af Firebird - 14-August-2009 kl. 19:15 |
||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Tænk på de mange timer, musik- og filmbranchen har brugt på at hjernevaske politikerne. Den indsats skal vel heller ikke være spildt? |
||
![]() |
||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
|
Nu var det før domen du skrev det, men efter denne dom, se jeg det som det er blevet helt ulovlig at lave en hver form for digital kopi også til privat brug, ikke ![]() |
||
![]() |
||
![]() |
|
Loven i Danmark er fuldstændigt klar med hensyn til det, jeg skrev. Du mener vel ikke i fuldt alvor, at en amerikansk dom ændrer det? |
||
![]() |
||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|
Vent du bare, den siddende regering vil jo gerne lave Danmark om til den 51. stat i USA. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |