|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
cahaddock ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 12-November-2009 kl. 20:39 |
Hej
Jeg har et ældre tv, og skal have en digital boks. Jeg vil meget gerne kunne fortsætte med kun at bruge min gamle fjernbetjening, dvs. jeg har ikke noget imod at tænde digital boksen, men jeg vil gerne kunne skifte kanal, skrue op og ned for lyden etc. på min gamle fjernbetjening. Hvordan klarer jeg den? Er det på nogen måde muligt? På forhånd tak for råd og dåd Mads |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Nej. Anskaf en universal Remote.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
rasmuskrogh ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-November-2009 Status: Offline Point: 33 |
![]() |
se evt: http://www.triax.dk/?alPage=&rkPage=&articleId={D7871AD2-879B-4B89-ADBB-B52C53ACAB28}
|
|
![]() |
|
cahaddock ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Mange tak for tippet, men det giver mig ikke helt det jeg godt kunne tænke mig. Sagen er den jeg vil gerne forsætte med at kunne bruge min gamle fjernbetjening, og ikke den nye. Sagen er den jeg vil gerne have boksen ind og stå i en lukket reol, og så kan man jo ikke bruge fjernbetjeningen længere.
Men mange tak for buddet, og set og godt tænkt af triax. Det løser bare ikke helt mit problem. |
|
![]() |
|
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
![]() |
Og hvad hvis tv'et ikke selv starter op, når der kommer strøm på? Så er man vel lige vidt bortset fra man har sparet lidt strøm.
Mit tv starter fx ikke op bare fordi der kommer strøm på. |
|
![]() |
|
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() |
Så er der den her http://www.av-connection.dk/?PGr=2435&ML=1015 Den kan købes både med og uden Boxer. Den har den fordel, at den har en "forlænger" til fjernbetjeningen. Det er en løs modtager, den ene ende er modtager til fjernbetjeningen, den anden ende sættes til boksen, så kan du gemme boksen væk og stadig kontrollere den. Dog er der en tynd ledning. Redigeret af Ham_Der - 13-November-2009 kl. 16:05 |
|
![]() |
|
![]() |
Mange gode og super kreative forslag - men jeg skulle have forklaret mig lidt bedre i udgangspunktet. Jeg har en beolink 1000 fjernbetjening, og det er den jeg vil sidde med i hånden og finde kanaler, skruen op og ned for lyder osv. Jeg kan til nøds acceptere at skulle tænde for digital boksen med en fjernbetjening, men resten ser jeg gerne sker med min gode gamle beolink fjernbetjening. Men tommelfinger har det bare bedst med den fjernbetjening som jeg er vokset op med :-)
Nå er der nogen der kan klare den udfordring :-) På forhånd tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det vil næppe være muligt, at kunne bruge din B&O Remote til STBen, så løsningen er en remote til hver enhed. Du kan prøve om Peter Pan kan hjælpe, han ved om den Remote kan bruges til udstyr som ikke er B&O.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
Er der ikke en mulighed med Triax 405 /409 i en B og O udgave. Ved ikke om de kan bruges til Beolink 1000,men skulle kunne sammen med Beo 4. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
![]() |
Nesager det er genialt - om det helt 100% løser det er så ikke helt sikkert. Sagen er jo den at jeg gerne vil have kassen til at stå inde i en reol, men muligvis sælger Triax nogen små IR øjne med ledning som kan sættes til en B&O 409 / 405. Men den er fandeme godt nok dyr sådan en karl :-)
Her er en af et andet mærke men der er ikke oplyst pris http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3169&zoneid=5 men B&o kompatibel går igen, gad vide om man kan finde en liste over b&o kompatible modtagere. |
|
![]() |
|
nesager ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2006 Sted: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1854 |
![]() |
sælger Triax nogen små IR øjne med ledning.
Ja det gør de fik en med da jeg købte Triax 405. Mvh. nesager |
|
![]() |
|
![]() |
men spørgsmålet er om de små ledninger med øje virker på B&o modellen, fordi såvidt ved kører en B&o med noget andet end IR.
Eller ? Hvorfor koster en triax 4 gange så meget som en almindelig ? Det er dælme pebret . |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |