Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10501
|
Emne: DVI og HDMI, virker det samtidig? Sendt: 20-November-2009 kl. 17:59 |
Jeg overvejer at købe at Radeon 4550 grafikkort med både DVI og HDMI udgang. Meningen er, at PCen skal tilsluttes mit TV via HDMI og PC monitoren via DVI (med DVI/HDMI adapter til lydunderstøttelse).
Kan dette grafikkort sende signal ud af både DVI og HDMI udgangen samtidig?
Mit nuværende onboard grafikort har også disse to tilslutningsmuligheder, men kan ikke sende signal ud på begge samtidig.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 21:30 |
39 visninger, men ingen svar. Er der virkelig ingen som har erfaring med et grafikkort af denne type?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Asklepios
Guld medlem
Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Point: 4342
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 21:35 |
Hej Flemming,
Jeg ved ikke om det kan outputte over begge udgange samtidig. Men spørgsmålet er om den kan outputte lyd over DVI. Det mener jeg nemlig ikke at det er alle der kan, så har du tjekket det?
|
De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 25-November-2009 kl. 22:39 |
Asklepios skrev:
Men spørgsmålet er om den kan outputte lyd over DVI. Det mener jeg nemlig ikke at det er alle der kan, så har du tjekket det?  |
Det kan ATIs kort med den rigtige adapter, og den har jeg.
Flemming
|
|
 |
HDTVtom
Junior bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 22
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 21:45 |
Jeg har et 4350 og det kan det du efterspørger, så jeg vil tro et 4550 også kan
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 26-November-2009 kl. 22:04 |
HDTVtom skrev:
Jeg har et 4350 og det kan det du efterspørger, så jeg vil tro et 4550 også kan |
Altså både billede og lyd samtidig på HDMI og DVI udgangen? Lyder rigtig godt, så kan jeg godt bestille.
Flemming
|
|
 |
HDTVtom
Junior bruger
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 19:14 |
Niks det kan jeg ikke, bruger windows 7 og her kan man ikke få lyden ud over flere udgange. Windows XP kan dette.
Jeg vil ikke tro, du kan få lyd igennem DVI udgangen da det kun er billed den kan sende. Men det kan være jeg er forkert på den.
|
 |
fltk
Platin medlem
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 21:20 |
HDTVtom skrev:
Jeg vil ikke tro, du kan få lyd igennem DVI udgangen da det kun er billed den kan sende. Men det kan være jeg er forkert på den. |
Det er intet problem. Det kan jeg allerede nu på mine to PCer, men man skal bruge ATIs adapter, der er ingen andre der virker.
Flemming
|
|
 |
E Nørgaard
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2009
Point: 100
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 21:31 |
Ikke fordi jeg skal blande mig ret meget - og jeg har heller ikke læst så forfærdelig meget af tråden, MEN
Man kan ikke ifølge min erfaring få signal ud på mere end een kanal ad gangen. Kortet finder selv ud af (med besvær ved "nedgradering") hvilken udgang, der skal aktiveres . Det er jo forskellig hardware og dermed driverfunktioner der skal aktiveres. Lyden kommer fint med ud fra en DVI udgang med HDMI-adapter op til fjernsynets højtalere.
|
 |
Jensen_no1
Ny bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 15
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 22:10 |
jeg har et 4350 som jeg ikke kan få til at virke, det kan være i kan hjælpe mig med hvad der er galt.
min PC monitor er tilsluttet DVi og mit TV 40" er tilsluttet HDMI med 15 mtr (højkvalitetskabel) det køre fint på min PC monitor men på TVet bøvler jeg meget med at TVet står og tænder og slukker hele tiden. Er der nogen der har oplevet lign. jeg har prøvet at tweake på alle indstillinger uden held.
Findes der en hotkey hvor man skifter mellem de 2 skærme som der findes på en laptop?
Mit setup er en Dell Dimension 9200 med et radeon 4350
PÅ forhånd tak
|
 |
HDTVtom
Junior bruger
|
Sendt: 29-November-2009 kl. 22:55 |
hmmmm... mit kort bruges til 2 tv'er, men det er dog i clone mode.
Jensen_no1: Hvordan skal det bruges?
|
 |
E Nørgaard
Bruger
Oprettet: 03-Juni-2009
Point: 100
|
Sendt: 30-November-2009 kl. 00:16 |
Jensen_no1 skrev:
jeg har et 4350 som jeg ikke kan få til at virke, det kan være i kan hjælpe mig med hvad der er galt.
min PC monitor er tilsluttet DVi og mit TV 40" er tilsluttet HDMI med 15 mtr (højkvalitetskabel) det køre fint på min PC monitor men på TVet bøvler jeg meget med at TVet står og tænder og slukker hele tiden. Er der nogen der har oplevet lign. jeg har prøvet at tweake på alle indstillinger uden held.
Findes der en hotkey hvor man skifter mellem de 2 skærme som der findes på en laptop?
Mit setup er en Dell Dimension 9200 med et radeon 4350
PÅ forhånd tak |
Har du prøvet at fjerne din PC-monitor, for at se hvad der sker når fjernsynet er alene på udgangsporten.
Jeg har en mistanke om at dit kort ikke rigtig kan trække to input samtidig. DVI og HDMI er så vidt jeg er orienteret (altså ingen garanti her) det samme, blot med forskellige stik. De to stik drives af den samme hardware. Der er næppe en driver=forstærker til hver.
Det der sker er muligvis kollisioner/reflektioner, der gør at signalet til fjernsynet bliver for svagt til at trække den automatiske portaktivering.
Spm. er om du på fjernsynet kan låse HDMI-porten, så den ikke falder ud. ;-)
|
 |