recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst net vil ikke på internettet??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløst net vil ikke på internettet??

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst net vil ikke på internettet??
    Sendt: 29-December-2009 kl. 21:12
Jeg har fået installeret fibernet i huset, men kan ikke komme på internettet via min trådløse router..

Kort fortalt, jeg har min router sat til fiberboksen på væggen, så langt så godt, når jeg sætter min bærebar til med kabel til routeren kommer den på netværket og internettet.

Jeg opsætter det trådløse net, jeg finder det trådløse net fra min stationær(med et USB netværkskort i) og kommer på lokalt net, men ikke på internettet.. Så problemet ligger vel i routeren.. jeg har resat den flere gange og sat den op på ny. uden ændringer.

Nogen der har en Ide til hvad der er galt??
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:28

Tag strømmen fra din router , hold "reset"knappen inde på din router mens du sætter stikket i igen bliv ved med at holde reset knappen inde under denne procedure i ca 5sek efter at strømstikket er sat i , slip så reset knappen , nu skulle din router være tilbage til fabriks instillinger og du kan så sætte den op som du vil mht kryptering osv...

SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 21:37
sidder fiberboksen tilsluttet til WAN porten på din router?

kan du se din maskine får en IP adresse tildelt fra din router? ved du hvordan du bekræfter det?
og at denne ip kommer fra din router og ikke fra lokalnettet?

har du fejlagtigt sat fiber boksen i LAN portene, så mener jeg ikke du har mere end en ip at få tildelt som nok går til den forbindelse som sidder til via LAN porten og med kabel.

Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

sidder fiberboksen tilsluttet til WAN porten på din router?

kan du se din maskine får en IP adresse tildelt fra din router? ved du hvordan du bekræfter det?
og at denne ip kommer fra din router og ikke fra lokalnettet?

har du fejlagtigt sat fiber boksen i LAN portene, så mener jeg ikke du har mere end en ip at få tildelt som nok går til den forbindelse som sidder til via LAN porten og med kabel.

Fiberboksen sidder i en lan port, synes ikke jeg kan komme på nettet med den overhoved når den sidder i Wan port(den port der hedder internet??) men det kan godt være jeg skal gøre et nyt forsøg.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:10
Fiberboksen skal sidde i WAN porten, ellers kommer det trådløse ikke til at virke. Hvis du sætter den i lan porten vil din router bare opfører sig som en hub og derfor kommer du på nettet med tråd.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 22:46
Nu har jeg prøvet igen med den "wan" port, som der bare står internet på.. det virker altså ikke det gør ingen forskel og netkablet er i eller ej.. ingen forbindelse.. vedledningen skriver den bruges som forbindelse til ADSL eller kabel modem..

Det hvor vi boede før brugte jeg den på samme måde DVS som switch og bridge, uden problemer, der havde jeg også bare netkablet fra internettet i en LAN port..

Det skal siges at jeg bruger ikke routeren som router, den bruges kun som bridge til det trådløse net, og som gigabit switch..
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 23:24
Meget mystisk, nu tog jeg lige en gamme "G" router jeg havde liggende og prøvet med den, der kan jeg få internet med netkabel til at virke når wanporten er sat til fiberboksen, men trådløst net virker stadig ikke.. hverken fra min bærebar eller stationær 
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 18:41
Nu har jeg så leget med det en hel dag mere, og er stadig på bar bund med netgear routeren. til gengæld har jeg fået min gamle Router til at virke med både kabel og trådløs.. så tror lidt den netgear router enten er defekt, eller også er den "internet" port ikke en rigtig wan port..
uanset hvad så bruger jeg min gamle router lidt tid, også må jeg købe en ny når jeg bliver træt af hastigheden på den gamle :)
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2009 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Nu har jeg prøvet igen med den "wan" port, som der bare står internet på.. det virker altså ikke det gør ingen forskel og netkablet er i eller ej.. ingen forbindelse.. vedledningen skriver den bruges som forbindelse til ADSL eller kabel modem..
...

Lidt oplysninger:

Det er meget afgørende at du bruger WAN-porten til at forbinde med tilslutningen i væggen fra din udbyder. For hvis du forbinder en LAN-port til fibernettet og dermed internettet, kan ikke blot du selv, men også andre brugere på fibernettet få ødelagt deres internetforbindelse. Du bør evt. forhøre sig hos din udbyder om der er driftsproblemer.

LAN-portene er kun beregnet til dit eget udstyr.

WAN-porten betegnes ofte med ordene WAN eller Internet, men kan også være angivet ved et cirkulært symbol.

Det er almindeligt at der i vejledningen står af WAN skal bruges til kabel- eller ADSL-modem. Man har ikke taget højde for at der ved fibernet ikke er modem, men et fast tilslutningsdåse i væggen.

Hvis du har flere tilslutningsmuligheder i væggen, er det formentlig et bestemt stik du skal anvende til internetforbindelse. Det vil fremgå af udbyderens vejledning.

(Undskyld at jeg går lidt i petitesser, men jeg ved fra eget beboernet hvor mange gange forkert opkobling til internettet skaber problemer for andre, og at problemerne kan stå på i mange dage).

Jeg vil i øvrigt tro at din udbyder kan hjælpe dig lidt på vej.

Redigeret af Vilhelm - 30-December-2009 kl. 23:33
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

WAN-porten betegnes ofte med ordene WAN eller Internet, men kan også være angivet ved et cirkulært symbol.

Hvis du har flere tilslutningsmuligheder i væggen, er det formentlig et bestemt stik du skal anvende til internetforbindelse. Det vil fremgå af udbyderens vejledning.

Jeg vil i øvrigt tro at din udbyder kan hjælpe dig lidt på vej.
Jeg har haft ringet til min udbyder, og de kunne ikke give meget hjælp, som de sagde der findes mange routere og mange forskellige fejl, det bedste råd de kunne give var at resette, og prøve på ny.

Det er beskrevet det er port 5-8 der skal bruges til internet, og det virker også fint.. jeg har jo endelig fået det til at virke på min gamle trådløse router i WAN porten, både med kabel og trådløst.. men min gigabit router vil ikke se noget som helst på WAN porten..

Jeg gider ikke slås mere med det, Hvis den gamle virker og den nye ikke gør, må det være routeren der har en fejl..
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Oktober-2004
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 08:26
Det kan være problemet ligger i IP adresserne, og at din Gigabit router ikke vil acceptere den IP den får af fiberboksen.
Jeg havde et lignende problem da jeg fik oprettet bredbånd ved Telenor. Deres dsl modem/router havde default IP 10.0.01 og min egen router kørte med 192.168.0.1.
Efter en del søgning og en post herinde fik jeg det råd at ændre IP på modemet til 192.168.1.1 og i min router til 172.16.0.1.
Hvis ikke du allerede har prøvet, så ændre din gigabit routers IP til 172.16.0.1.
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2009 kl. 09:45
Ja netværk er noget underligt noget.. i går og forgårs brugte jeg MANGE timer på at sidde og lege med den router og forskellige indstillinger.. Og også ændre Ip adresserne så lå tæt på dem der blev uddelt fra fiberboksen/ISP.. Men fik det aldrig til at virke, den gad ikke modtage Ip på WAN porten..

Idag sætter jeg routeren til for lige ændre Ip adresser igen en sidste gang.. og inden jeg når at gøre noget som helst, er den forbundet til internet.. Det er sku mystisk, er glad for jeg ikke går og installere netværk til dagligt, det ville jeg da blive idiot af..
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu