Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Queenyard
Bruger
Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 121
|
Emne: Triax T-HD 405 VA problemer Sendt: 02-Februar-2010 kl. 19:55 |
Hej Jeg har i dag købt en TRIAX T-HD 405 VA set top box. Grunden til dette er at mit panasonic desværre kun har Mpeg2 tuner og da min antenneforening fra den 1/2 også begyndte at sende 3+ i HD, ja så måtte jeg da have sådan en fætter ... Signalet fra antennen er "lokalt" d.v.s. det ikke rent Yousee eller Stofa .. Derfor burde en DVB-T tuner være nok ... Nå ... det var lidt baggrundsinfo ... nu til mine problemer, som jeg håber nogle af Jer kan svare på ... - Når jeg søger efter kanaler finder box'en 11 forskellige ... Men når jeg presser OK er der kun 6 stykker at finde (DR HD, DR K, DR Ramasjang, Folketinget, DR Update og TV3+ HD) .. Hvorfor forsvinder DR, TV2, Hovedstaden f.eks. ???
- Kan det være rigtigt at set top box'en SKAL være tændt før man kan se normalt tv (analog) .. Når set box'en slukker er der sne på alle kanaler .. Og da jeg har flere tv på samme kabelføring, så skal box'en stå tændt 24/7 for at ungernes og soveværelsets tv virker ..
- TV3+ HD bliver smidt ud med 4:3, men når der er reklamer, så viser den fint 16:9 .. Hvorfor .. Har været inde under indstillinger og sætte den på 16:9
Lidt skod hvis man ikke kan fikse ovenstående ... Ellers må Elgigantus få deres boks retur ....
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:00 |
1. Det kan vel skyldes at du ikke har fuld pakke fra antenneforeningen
2. Den fejl havde min første box. Efter ombytning var dette problem løst, så der nu godt kan vises TV uden boxen er tændt
3. 16:9 er ok, men hvad med den anden indstilling: Billedeformat? Prøv de forskellige muligheder her
|
|
Queenyard
Bruger
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:14 |
Kampus skrev:
1. Det kan vel skyldes at du ikke har fuld pakke fra antenneforeningen
2. Den fejl havde min første box. Efter ombytning var dette problem løst, så der nu godt kan vises TV uden boxen er tændt
3. 16:9 er ok, men hvad med den anden indstilling: Billedeformat? Prøv de forskellige muligheder her |
Hej Kampus ... Tak for hurtig respons ... - Jo jeg betaler den fulde pakke ... Men troede nu også at de kanaler jeg mangler var gratis .. Dr og TV2
- Hmmm .. Min bror købte en samtidig med mig idag og har præcis samme problem .. 2 defekte bokse på samme tid ... Var din box samme model som vores ??
- Nu kiggede jeg lige igen ... De sender nu Top Gear og den vises åbenbart i 16:9 .. Kan de være fordi ikke alle udsendelser er udsendt i 16:9 ... Jeg har prøvet at lege med billedformat .. Problemet er bare at når man har lavet Pan and Scan på 4:3 for at få det til at passe nogenlunde, så ser de andre kanaler jo sidt ud ...
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:21 |
Når boxen er tilsluttet til et 16:9 TV skal den også stilles til det Output, den vil vise billedformatet som det modtages, så er det en 4:3 udsendelse så vil den være i Pillarbox, det er helt normalt, for den skal jo vises sådan.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Queenyard
Bruger
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:29 |
Radiomanden skrev:
Når boxen er tilsluttet til et 16:9 TV skal den også stilles til det Output, den vil vise billedformatet som det modtages, så er det en 4:3 udsendelse så vil den være i Pillarbox, det er helt normalt, for den skal jo vises sådan. |
Tak for den info ... Det forklarer hvorfor nogle udsendelser desværre vises med sorte bjælker ... Troede bare at tv3 sendte alt i 16:9 .. Når jeg modtager analogt fylder den ihvertfald hele skærmen ... Så det bare hjælp med de sidste 2 ... Ville være rart hvis box'en ikke skal stå tændt hele tiden og at man kunne modtage de sidste kanaler, som box'en ji fint finder under søgning, men de forsvinder når man trykker ok ...
|
|
kbh4
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 721
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:30 |
Queenyard skrev:
- Kan det være rigtigt at set top box'en SKAL være tændt før man kan se normalt tv (analog) .. Når set box'en slukker er der sne på alle kanaler .. Og da jeg har flere tv på samme kabelføring, så skal box'en stå tændt 24/7 for at ungernes og soveværelsets tv virker ..
|
Inde i menuen skal du slå "Lavt standby forbrug" fra. -Kent
|
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:35 |
Queenyard skrev:
Tak for den info ... Det forklarer hvorfor nogle udsendelser desværre vises med sorte bjælker ... |
Det er ikke desværre, det er heldigvis, for 4:3 skal jo vises sådan. En udsendelse skal jo ses i det korrekte AR.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Queenyard
Bruger
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 20:53 |
Kampus skrev:
|
OK ... Så har jeg leget lidt ... Hvis jeg laver en maunel søgning kan jeg finde de "forsvundne" kanaler (På kanal 5), men de sletter de andre. Og hvis jeg laver endnu en manuel søgning(på kanal 6) så sletter de kanaler som jeg lige har fundet på kanal 5 ... Jeg har husket at ændre til tilføj, men de bliver altså slettet
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 02-Februar-2010 kl. 22:40 |
Jamen den skal slet ikke lave så meget mudder. Efter jeg fik min anden box, har den fungeret tilfredsstillende på alle områder. Det eneste mærkelige den gør nu, er at jeg skal trykke to gange på ON for at boxen tænder, men det er til at leve med
Tænkte på, hvis du gemte de andre kanaler i favoritlisten, kunne det jo være de ikke blev slettet
|
|
qwalk
Ny bruger
Oprettet: 03-Februar-2010
Point: 1
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 13:54 |
Jeg har snakket med YouSee angående TV3+ DH, i 4:3 billedformat, og de fortæller at det er TV3+ der udsender signalet i 4:3 format, og det ikke er noget man kan rette/ændre i ens tv indstillinger.
Pan and Scan kan selvfølgelig hjælpe på det, men det er jo ikke alle TV der understøtter denne teknologi.
Så uanset hvilken TV udbyder du har, kan du ikke gøre noget ved signalet.
Jeg har bedt YouSee om at tage kontakt med TV3/Viasat omkring dette, og jeg hører nærmere snart.
// Qwalk
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 14:05 |
qwalk skrev:
Jeg har snakket med YouSee angående TV3+ DH, i 4:3 billedformat, og de fortæller at det er TV3+ der udsender signalet i 4:3 format, og det ikke er noget man kan rette/ændre i ens tv indstillinger.
Pan and Scan kan selvfølgelig hjælpe på det, men det er jo ikke alle TV der understøtter denne teknologi.
Så uanset hvilken TV udbyder du har, kan du ikke gøre noget ved signalet.
Jeg har bedt YouSee om at tage kontakt med TV3/Viasat omkring dette, og jeg hører nærmere snart.
// Qwalk
|
Tråden uvedkommende. Anbring dit indlæg i YouSee forum'et
|
|
Queenyard
Bruger
|
Sendt: 03-Februar-2010 kl. 18:18 |
Kampus skrev:
Jamen den skal slet ikke lave så meget mudder. Efter jeg fik min anden box, har den fungeret tilfredsstillende på alle områder. Det eneste mærkelige den gør nu, er at jeg skal trykke to gange på ON for at boxen tænder, men det er til at leve med
Tænkte på, hvis du gemte de andre kanaler i favoritlisten, kunne det jo være de ikke blev slettet |
Hej Igen Lige en update ... Ringede til TRIAX og snakkede med en utrolig hjælpsom medarbejder ... Vedr. at jeg ikke kan få alle mine kanaler fast på engang, mente han bestemt jeg kunne løse ved at sætte box'en tilbage til fabriksindstillinger ... Så glad og forventningsfuld tændte jeg box'en da jeg kom hjem og gjorde som han havde sagt ... MEN MEN .. box'en finder igen alle 11 kanaler (som vi har pt), men efter at jeg har ladet en af kanalerne komme frem på skærmen, så forsvinder henholdsvis de kanaler der ligger på Kanal 5 eller på Kanal 6 ... TV3+ HD bliver der hele tiden ... Den ligger på Kanal 52 Jeg har prøvet at gemme dem i min Favorit, med samme resultat .. Den ene Kanal's programmer forsvinder ... Det er bare irriterende det her ... Jeg ringer til TRIAX igen imorgen, da de desværre kun har telefontid 8:30 - 11:30 når man sidder på jobbet uden box'en foran sig ... Det der er skægt (eller hvad man nu vil kalde det) er at min bror jo købte den samme box og har præcis de samme problemer ... Det kan vel ikke have noget med vores antennesignal at gøre ??? Det burde jo ikke kunne fjerne programmerne efter de er fundet ... HOLD OP hvor jeg hader teknik ... altså når det ikke vil som jeg vil ... Status på de andre problemer ... TRIAX siger at boksen skal slukke for antennesignalet når box'en slukkes ... Jeg er nød til at kable udenom boksen hvis jeg vil undgå at resten af husets fjernsyn går i sne Som jeg kan se på et andet indlæg her i tråden, så er det åbenbart udbyder der sender i 4:3 format på nogle programmer .. for det er jo ikke alle udsendelser der er problemer med ...
|
|