recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs musikafspilning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTrådløs musikafspilning

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
msorensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs musikafspilning
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:15
Hey alle,

Jeg har i længere tid forsøgt at sætte mig ind i hvilke muligheder jeg har, for at afspille min musik (som er lagret på en USB-harddisk, der er forbundt til min router), i stuen på vores anlæg. Dvs. jeg har brug for at kunne afspille musik via min reciever, hvorfor jeg ikke har behov for aktive enheder af nogen art.

Jeg er blevet lidt forvirret over mulighederne, for ind til for nyligt virkede Squeezebox'en som en god mulighed. Men kan det passe at denne kræver en computer tændt, for at kunne afspille musikken? Det jeg leder efter, er en måde at afspille musikken, uden en computer. Er der nogen som kan be- eller afkræfte mit antagelse af Squeezebox'en?

Hvis min antagelse er korrekt, er min eneste mulighed så en Sonos løsning? Jeg har svært ved at overskue hvilke enheder jeg har behov for, ved sådan en løsning.

Jeg skal måske nævne, at det hele helst skal foregå trådløst, på en 54mbit netværk.

Alle forslag/erfaringer eller lignende er meget velkomne.

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:21
Hverken Sonos eller Squeezebox kan det du ønsker på nuværende tidspunkt.
Jeg tror Sonos kræver en NAS med lidt flere kræfter end din router kan præstere. Jeg er dog ikke 100% sikker.

Squeezebox kræver endnu mere power af "serveren".

Kan du vente ca et par måneder kommer der en ny enhed fra Squeezebox, som de usb-disk kan tilsluttes direkte istedet for din router. Du kan så stadig tilgå disken tilsvarende hvad du kan via routeren idag.

Squeezbox Touch, Pris ved launch: 2299 kr
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:30
Tak for svaret. Den nye Squeezbox ser spændende ud - den vil jeg helt sikkert holde øje med.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:31
Jeg synes du skulle kigge på Apple-TV, godt nok kan du ikke bruge din usb harddisk på den , men den har 160 GB harddisk indbygget. Og den kan bruges uden at din computer er tændt. Bemærk den har alle former for udgange, HDMI,optisk Phono Og rigtig god lydkvalitet.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:36
Tak for forslaget kskruger

Det ser heller ikke tosset ud. Jeg synes dog ikke at kunne se om den har trådsløst netværk indbygget - kan du svare på det? Vil den i øvrigt fremgå som en netværksharddisk, så jeg kan tilgå min musik (også på Windows maskiner)?

Og hvilke muligheder er der for fjernbetjening? iPhone/iPod eller hvordan?

Redigeret af msorensen - 21-Februar-2010 kl. 17:38
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:39
Sonos vil også kunne det du efterspørger. En af fordelene er netop at den ikke kræver en server eller en kraftig NAS, da der ikke installeres noget server-software. Alt det ligger direkte i Sonos afspiller enheder.
Hvis du bare ønsker at spille musik et enkelt sted, via din reciever, virker Sonos dog umiddelbart som overkill.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:43
Ok jonaskp - nu bliver jeg forvirret :-) Vil det sige at Sonos ikke kræver en computer tændt? Og hvis Sonos er overkill, hvad skal jeg så vælge? :-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af msorensen msorensen skrev:

Tak for forslaget kskruger

Det ser heller ikke tosset ud. Jeg synes dog ikke at kunne se om den har trådsløst netværk indbygget - kan du svare på det? Vil den i øvrigt fremgå som en netværksharddisk, så jeg kan tilgå min musik (også på Windows maskiner)?
Den har trådløs netværk.
Nej det er Apple, så alt adgang skal via iTunes, men når man har "lært det" så er det faktisk ikke så dumt et program.
Man kan også se sine foto/billeder, film, online Podcasts, YouTube.
Dertil kan man bruge sin Iphone til at styre sin Apple-TV med.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:52

Okai - jeg vil tilføje AppleTV til listen over mulige emner. Tak for indsigten kskruger.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af msorensen msorensen skrev:

Okai - jeg vil tilføje AppleTV til listen over mulige emner. Tak for indsigten kskruger.

Du spørg bare, hvis du skulle ha nogle spørgsmål. Jeg er super glad for min, billede og lyd kvalitet er top, bla. kan den vise film i FullHD format.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 17:59
Ja, Sonos kræver ikke nogen computer tændt. Du burde derfor også kunne plugge din harddisk direkte til din router (hvis routerne understøtter dette) og så hente musikken den vej.

Grunden til at jeg siger at Sonos er overkill er at det er beregnet som et multirums system og har sine største force der. Indkøbsprisen er desuden også ret høj, især hvis du kun skal bruge controlleren (som jo koster 2700) til at styre en zone med.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 18:05
Sonos er sikkert godt, men det alt alt for dyrt. Bare fjernbet. koster mere end en Apple-tv koster.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu