recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - max pris 20.000 - min 50"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmax pris 20.000 - min 50"

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Direkte link til dette indlæg Emne: max pris 20.000 - min 50"
    Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:50
Hej.
ja, det er mig igen. jeg har før spurgt om et TV indenfor overskriftens rammer, og I rådede mig til at vente til de nye 2010 modeller kommer frem. Nuvel, jeg venter stadig, men er alligevel ude og kigge på "fremmede da.. øhh TV" i ventetiden. Her er nogle punkter jeg har lagt mærke til, og som jeg gerne vil have lidt hjælp/info omkring:

En bekendt har købt et Samsung LED 42" tv. Det er tyndt og flot designet, men jeg er ikke synderlig imponeret over billedet. Når noget bevæger sig relativt hurtigt, så er det meget sløret, men når det så sagner farten eller står helt stille så bliver det skarpt, så pludseligt. Ikke videre kønt, men han siger, at sælgeren fortalte, at sådan gør ALLE FullHD TV. Mit eget halvgamle 42" Philips HD-RDY gør det ikke. Er det virkelig korrekt, at FullHD TV ikke kan følge med grafisk, så deres "sharpness"funktioner kun virker i et roligt billede?

Jeg er blevet allergisk overfor blanke tv-skærme, så hvilke modeller, fabrikater laver dem matte? Jeg ved godt, at man siger en blank skærm giver bedre farver, men det kan langt fra opveje genskinnet, synes jeg. Så ingen blank skærm til mig. I "gamle dage" var det let nok, Plasma var blanke, og LCD var matte, men nu har jeg både set blanke LCD'ere, og matte plasma, men det beskrives næsten aldrig under "tekniske specifikationer". Så hvis nu jeg nævner nogle fabrikater, er her så en der vil hjælpe mig med at sortere de blanke fra både plasma og LCD? (kun dem på 50"+)
Panasonic 
Samsung 
LG
Philips
Sony
Hitachi

Evt andre mærker der kan anbefales at kigge efter?
Venlig hilsen

Sven

Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2010 kl. 22:53
Hvis jeg havde 20 kg til et nyt tv, havde jeg klart købt et VT20 fra Panasonic. Om det så er blankt tvivler jeg på. Men mon ikke det blir noget nær det ypperste inden for billedkvalitet so far - Jeg tror det hvert fald. 
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:32
Ja den er meget nem
køb en lcd med mat skærm. rigtig mange nye lcd skærme er med blank skærm
plasma kommer stadig til at levere det ypperste inden for billedkvalitet 2010. 
men den ryger vel under blank skærm og derved ude.

så du bliver nødt til at lave et kompromi.
men phillips kunne faktisk være et godt bud.
hvis du alså kan lide deres form for billedekvalitet.

slør har ikke noget med full HD at gøre, men opleves tit på lcd.

lcd/plasma er en forskellig teknologi og har for forskellige fordele og ulemper. 
derfor er nogen 100 procent til lcd og andre til plasma. 
der er mange som er ligeglade og køber efter design.

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:41
Phillips nye serie fra 2010 ser da ud til at være et pænt designet tv. og som sagt har du et krav om ikke blanke overflader så er det vel der du er.

Personligt var Plasma ude af rækkevidde, så ville jeg vente på de nye tv, og så forsøge at få mig et Backlit LED tv, Se Rasmus´s (flatpanels) test af BV7-55 så vil du se nogle af de attributter, du får for et nyt backlit tv, slipper for mange af de irriterende Edgelit LCD problemer som uniformt lys, og de nye Backlit har så mange zoner, så halo problemet næsten er elemineret.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 08:47
Har du overvejret en projektor løsning i stedet?
For 20K, kan man godt finde noget godt.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:01
Nu er en BV7-55 meget langt fra en phillips model 2009. så det kan man ikke bruge til så meget.

men ingen har set phillips 2010 og man bare håbe de har tager et kæmpe skridt med hensyn til billedekvaliteten. for ja deres design fejler ikke noget.

Redigeret af xcardman - 22-Februar-2010 kl. 09:02
Til top
JA Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 09:43
Sony LCD har traditionelt halvblank overfalde, de to jeg husker som matte er Philips og Sharp.

Man må se selv i butikken.

Philips er vidst længst fremme på LCD, om de også er det i 2010 må tiden vise. De nye 21:9 der bliver annonceret snart er værd at overveje, det er nok de 20.000. Ville også gå efter et backlit LED.
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2010 kl. 17:23
Jo, men hvem laver så et  backlit LED, og har det blank skærm?  backlit LED er vel en teknik der minder om OLED, bare med mange færre "lyskilder"? OLED er, som jeg har forstået det, lys-styrbar for hver enkelt pixel-klynge?
Jeg mener bestemt jeg har set et plasma med mat frontglas, men kan ikke huske fabrikatet (LG?)

Projektor synes jeg ikke rigtig om, da jeg også gerne vil se Formel 1 søndag eftermiddag om sommeren Smile. Min kone er invalide-pensionist, så TV'et kommer til at køre 12+ timer pr dag.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 21:58
Efter en rundtur i Næstved i dag må jeg sige, at jeg får nok svært ved at finde et nyt TV. Alle mennesker (undtagen mig) vil have en blank skærm, hvor alt spejler sig i. Jo blankere jo bedre tilsyneladende.
Fandt dog et Philips 52PFL7404H som er rimelig mat. 

Mon ikke jeg beholder mine penge? Jeg er åbenbart for sær til at købe TV i dag. Men spejlinger har jeg haft nok af i alle de billedrørs-TV jeg har haft gennem tiderne.
Øv.
Venlig hilsen

Sven

Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Jo, men hvem laver så et  backlit LED, og har det blank skærm?  backlit LED er vel en teknik der minder om OLED, bare med mange færre "lyskilder"? OLED er, som jeg har forstået det, lys-styrbar for hver enkelt pixel-klynge?

LCD/LED og OLED har ikke meget med hinanden at gøre.
I en LCD/LED skærm er LED dioderne sådan set blot lyskilden. Billedet dannes stadig i det traditionelle LCD panel. I OLED er de enkelte OLED celler selve panelet og minder derved mere om plasma.

Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 08:18
)
Oprindeligt skrevet af Kratz Kratz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

LCD/LED og OLED har ikke meget med hinanden at gøre.
I en LCD/LED skærm er LED dioderne sådan set blot lyskilden. Billedet dannes stadig i det traditionelle LCD panel. I OLED er de enkelte OLED celler selve panelet og minder derved mere om plasma.

Ja, det formulerede jeg ikke ret godt. Hvad jeg prøvede at sige var, at systemet med at kunne styre lys for små områder af skærmen i backlit _i princippet_ er det som OLED kan, dog er backlit dog en meget grovere metode, da man her ikke kan styre hver pixelklynge som i OLED.
Jeg er godt med på LCD / OLED forskellen i teknikken (overordnet set, jeg vil selvfølgelig ikke selv kunne fremstille et panel Wink)
Venlig hilsen

Sven

Til top
Kratz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2010 kl. 09:25
Jeg synes nu stadigvæk betragtningen helt grundlæggende er forkert.
'LED' TV er nu engang stadigvæk LCD TV i ny forklædning. Princippet er det samme, også selv om du nu kan styre lyset i op til 200 zoner eller der omkring. Men hvad er det i forhold til de mange millioner pixels et TV har?
Der er fordele ved backlit LED, men det er ikke sammenligneligt med OLED.
Panasonic TX-P55VT60, Yamaha DSP-Z7, B&W XT-serien, Oppo BDP-83SE, Panasonic DMP-BDT220
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu