|
Hvad skal jeg vise frem? |
Besvar |
Forfatter | |
AndreasG
Ny bruger Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Emne: Hvad skal jeg vise frem? Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:29 |
Hej alle. Jeg har i lang tid beundret jeres opsætninger, og tror de er perfekte alle sammen..
Men jeres køb har sikkert været afhængig af forskellige tider, og deres tids modeller..
Jeg står på helt bar bund, uden noget som helst lige nu.
Intet TV
Ingen højtalere
Ingen receiver
Ingen PS3
Intet TV-bord
(næsten) ingen ledninger.
Ingenting.
Så hvis I skulle lave det perfekte samspillende set-up, i forskellige prisklasser, hvad skulle det så være?
Jeg aner endnu ikke i hvor høj prisklasse jeg skal i, for det hele. Men har i nogle gode idéer? Jeg har kun læst tendenserne herinde og at der skal stå Panasonic plasma TV, Marrantz-receiver og Dalí eller Drop-højtalere. Og at en PS3 er okay at bruge som Blu-ray afspiller.
Jeg er studerende, med et okay fritidsjob, så lidt penge har jeg da. Der skal tages med i overvejelserne at det er til en 25 årig mand, og hans kæreste i en ca. 80 kvm lejlighed.
Jeg håber det er det rigtige forum jeg er i, selvom det godt nok er et vis-frem forum. Men jeg håber i kan give tips til hvad jeg engang skal vise frem :-)
Mvh AndreasG
|
|
Har endnu ingen hardware.. Hvad skal jeg købe?
|
|
Despoint
Super bruger Oprettet: 23-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 281 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 21:49 |
Synes du skulle prøve at kigge på fælleskøbet med en Panasonic G20 skærm. De skulle være yderst lækre, også til den pris(!), men har desværre ikke selv oplevet den - endnu. Den har også fået en rigtig flot anmeldelse på Flatpanels, så den kunne du evt. sætte dig ned og læse.
Her er linket: http://flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1267447545 |
|
SLETTET_20120103
-- Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Sendt: 07-Marts-2010 kl. 22:07 |
Kan du ikke oprette en eller flere tråde i de rigtige fora?
Min hjemmebiograf Vis dit udstyr frem for andre brugere Som du kan læse, så er det til fremvisning af udstyr. Du vil desuden få langt flere hits/svar. < id="gwProxy" ="">< ="jsCall;" id="jsProxy" =""> Redigeret af Anima - 07-Marts-2010 kl. 22:07 |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 10:57 |
Det er da komplet umuligt at svare på når du ikke har fortalt os hvad du vil med systemet. Skal det være den helt store biografoplevelse med kæmpe skærm, masser af surround og et lydtryk der kan mærkes i mellemgulvet, eller er det noget med almindeligt tv kiggeri og så at kæresten godt kan lide at høre TheVoice når hun nusser rundt i lejligheden? Har du en kæmpe videosamling du gerne vil have liggende på en central server eller er det okay at gå hen og lægge en skive i drevet når du vil se film? Skal der lyd og tv i flere rum og skal det være muligt at synkronisere tingene så du kan gå gennem lejligheden og høre det samme? Er kæresten okay med et par store bamser af nogle højttalere og er der plads til at sætte baghøjttalere op til surround eller skal det hele helst være småt og diskret? Er du til klassisk stereo eller moderne surround? Når du har skudt dig ind på behovet så kigger du indlæggene i "Min hjemmebiograf" igennem, evt. sammen med kæresten og leder I efter noget der ser fornuftigt ud. Hvis I kigger indlæg sammen burde I ret hurtigt få en ide om hvilke ting I hver især kan stå inde for, hvis hun jubler hver gang systemet er "usynligt" og du jubler hver gang højttalerne er på størrelse med Stonehenge, så har I noget I skal have snakket om.. Samtidigt vil I også se folk der er gået amok med komplet integration af lyd og billede i hele huset, beskriver htpc setups og alt muligt fancy og andre der har taget den mere med ro. Det kan være I begge ender med at synes at fx. Sonos' lydsystem til multirum ser drønsmart ud så det vil I også, eller det kan være I er enige om at det er at skyde gråspurve med kanoner og I har det fint med bare at smide en plade på i stuen og skrue lidt op hvis I er i køkkenet.. Alt andet lige bør både du og hun få en ide om hvad man kan og hvad I vil og når det er på plads er det tid til konkrete spørgsmål her på forumet.. Redigeret af strandvasker - 08-Marts-2010 kl. 10:59 |
|
AndreasG
Ny bruger Oprettet: 07-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 11:01 |
Tak for et konstruktivt indlæg. Vask du bare videre på stranden, så går jeg i tænkeboksen. :) |
|
Har endnu ingen hardware.. Hvad skal jeg købe?
|
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 08-Marts-2010 kl. 21:35 |
strandvasker har ret - I bliver nødt til på en eller anden måde at finde ud af hvad det er I søger.
At I er kommet til at I gerne vil have et godt setup, er vel fordi I har en ide om hvad I vil ende med? Og kom med et budget. Der er "fornuftige løsninger" i alle prislejer - man får ofte ikke mere end det man betaler for. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |