|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() Sendt: 26-Marts-2010 kl. 08:44 |
Nogle der har erfaringer med en trådløs router der kan række fra kælder til 1.sal ? Alt mit grej står i kælderen, og vil gerne have netværk oppe på 1.salen til bl.a film streaming også. Min nuværende router Linksys WRT54G bliver signalet allerede poor i stueetagen, og streaming hakker.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Du får lige den korte version du får her: Glem det, det er for langt, og til streaming er det meget for langt.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Har hørt om at man kan få nogle repeter, som så skal bruges til at forstærker netværket. |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Ja Linksys havde nogle 54G "Range Exteder" til det. De virkede nogenlunde fornuftigt, men til streaming ved jeg ikke.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
træk et kabel - det er hurtigere - mere stabilt og billigere.
BS
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
Skal dog stadig have en trådløs router/switch til 1.sal så... Mon ikke min Linksys, skal skiftes til N model? Hvilken én kan der anbefales her så?
Skal helst ikke koste over 500kr. Redigeret af mbm1 - 26-Marts-2010 kl. 09:21 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() |
Prøv at se her. Jeg har selv gode erfaringer med Linksys-Netgear-Zyxel-Dlink og Asus med flere forskellige produkter fra hver. Jeg tror ikke de enkelte skiller sig særligt ud i denne prisklasse. BS
|
|
![]() |
|
![]() |
... men kig efter en der har giga-lan.
|
|
![]() |
|
![]() |
ja tak for det...
Jeg har allerede en gigabit switch, men den er ikke trådløs.
Så mit setup bliver således:
Zyxel router (Fullrate) --> D-Link 5 port Giga switch --> og så trææker jeg så et kabel fra switchen op til 1.sal og smider den nye trådløse router/switch på.
mht ny trådløs, er der så ikke forskel på rækkevidden? Det er jo gerne her jeg vil have at den er så kraftig som muligt, så jeg ungår evt. flere sender/modtagere i huset.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Prøv at søge efter OpenWRT
Det er open source software til din linksys router som giver mulighed for at skrue op for effekten til det firedobbelte. Så kan den sende meget længere og mere stabilt. Man skal dog lige være opmærksom på ikke bare at skrue op på højeste effekt, da det får dem til at blive meget varme. Start rvt. med halvdelen og se om det ikke løser problemet. |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
Regn nu ikke med mirakler da dit andet udstyr stadig har den samme rækkevidde, og hvis de ikke kan sende til routeren er det ikke meget bevendt. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |