|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() Sendt: 11-Maj-2010 kl. 16:26 |
Hej, jeg håber ikke det virker for noob agtig med har lige et drilagtige spørgsmål, nu hvor de sidste tre timer er gået med at få WD TV live boksen til at spille som jeg gerne vil.
Jeg har opdateret min WD TV Live med B-RAD firmware efter den her guide http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=79103&PID=799786#799786 og det virker efter hensigten, det er primært for at få movie sheets og direkte adgang til min NAS. Jeg kan dog ikke få movie sheets på, hvad skal der være på af filer på usb nøglen der sidder konstant i boksen? Og hvad skal folderen hedde hvor movie sheets ligger i? Jeg har brugt Thumbgen til at lave movie sheets og de maks 300 kb pånær "TGMD" filen der fylder noget mere, jeg prøvede WDTVIMAGEGRAPPER, men den kan jeg ikke få til at virke på min pc, den crasher hele tiden. Hvad med "net-mounts" filen, vad ska der stå på den for at WD TV logger på min NAS uden man skal trykke op/ned hen og tilbage, det er jeg ærligt talt lidt træt af. Nogen forslag? |
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Hvilken stil vil du bruge? Sheet, standard eller wall?
Hvilken NAS har du?
Vil du køre det over NFS eller "network share"? (anbefaler NFS) Redigeret af jjmikkel - 11-Maj-2010 kl. 17:27 |
|
![]() |
|
fishytank ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Standard synes jeg er ganske udemærket.
NAS Qnap 219-P Vil egentlig gerne NFS men hvordan? |
|
![]() |
|
donjohansen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 35 |
![]() |
jeg føler lige med her har sammen uvidenhed:-)
|
|
![]() |
|
jjmikkel ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2009 Status: Offline Point: 104 |
![]() |
Jeg kender ikke din nas, men på min synology er der en funktion der hedder "start NFS-server". Der er helt sikkert en lignende funktion i din. Prøv at finde den, og slå den til.
For at få moviesheets til at virke skal de ligge i en hvilken som helst folder på din usb stick. Det er vigtigt at du genstarter wd-tv boksen helt (fjerner strømmen) når du har lagt nogle nye moviesheets på. Hvis du kører over NFS kan moviesheets ligge sammen med filmene i samme mappe.
I guiden står der hvad moviesheets´ene skal hedde.
Skriv tilbage når du har slået NFS til.
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er NFS slået til, prøvede lige igen at se om den vil tage sheets, det vil den ikke, uanset om de ligger med filmen eller på en USB nøgle. På USB nøglen er det så nødvendigt at ”S00custom-options" filen ligger der eller eller er det ligemeget når den er flashet med ændringer?
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er faktisk ikke sikker på om det er nødvendigt med S00custom-filen på USB-sticken, men jeg har ladet min ligge. (Jeg tror ikke det er nødvendigt)
Jeg tror vi skal prøve at få moviesheets til at virke før vi piller ved NFS.
Check lige om du har:
Skrevet ændringerne ind i S00custom-filen som i guiden.
Og har slået "show file-size" fra på din wd tv?
Og alle dine moviesheets er under 300 kb?
ændret til "thumbnail-view" i wd tv´en?
Brug en film som eksempel og fortæl hvad du har kaldt moviesheet´en samt hvordan din mappestruktur er (f.eks om du har alle film i en enkelt mappe, eller hvordan)
Har din WD TV overhovedet ændret udseende efter du flashede?
|
|
![]() |
|
![]() |
jeg har fået anden baggrund.
Ændringerne i SOOcstom filen er copy pasted, så de skulle være ok. Show file size er slået fra. Sheets er under 300 kb Thumbnail view - ja. Alle film er gemt på NAS, under et drev og med flere mapper med inddelinger, børnefilm, almindelige film osv. inde under hver mappe ligger der en mappe med selve filmen i, sammen med "cover" billede samt sheets. Fr nogle har jeg prøvet at lægge sheets'ene på USB nøgle uden resultat Sheets'ene er navngivet som følger. Her for "gran torino" (det er det samme for .mkv og .iso filer - folder.jpg - Gran torino.iso - Gran torino.iso_sheet.jpg - Gran torino.jpg - Gran torino_sheet.jpg Så ligger der en fil mere der hedder "gran torino.iso.tgmd" som jeg ikke ved hvad gør, den blev generet sammen med moviesheets'ene. Den er på 1923 kb. Ps. tak for tiden. |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm...
Hvor mange film har du?
Jeg havde et problem med at få nogle af mine sheets til at virke fordi jeg ikke havde skelnet mellem store og små bogstaver - selv i ekstension. Dvs der er forskel på Gran torino.iso og Gran torino.ISO...
Er du også sikker på at den ikke hedder "gran torino.iso_sheet.jpg.jpg"? - Altså prøv at fjerne .jpg
Ellers så prøv at kalde den for "Gran torino.iso_sheet.std.jpg"
Husk at pille strømmen fra hver gang du har ændret noget.
"gran torino.iso.tgmd"-filen er en data-fil thumbgen der bruges hvis du vil ændre noget ved dine moviesheets senere. Kan slettes hvis den irriterer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg lige prøvet igen med en anden fil struktur. det er samme resultat hvis alle filer ligger i en mappe. Jeg prøvede også lige med en ekstern harddisk, med samme resultat.
jeg har ikke noget overskydende .jpg. på nogen af filer, og prøvede også med "Gran torino.iso_sheet.std.jpg" uden den vil gøre noget. Jeg testede også med "MSheetLiveTEST" på en USB og der viser den heller ikke moviesheets. Den viser godt nok kun selve billedet af filen hvorfra den kan afspilles, uden at vise selve filen (altså viser ikke .avi + .jpg) Jeg har vel omkring 50 filer i hver mappe, testede nu på ekstern HD med både 1 og flere i hver mappe. |
|
![]() |
|
![]() |
Fandt lige ud af det, den her guide http://forum.wdlxtv.com/viewtopic.php?f=27&t=41 var med den rigtigte script:
#Enable Movie Sheets Nu skal jeg så finde ud af xmount. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men så får du sheet-mode, og ikke standard. Men det er jo også fint :)
Jeg kan prøve at hjælpe dig med xmount lidt senere når jeg har tid.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |