|
dlna hvad gør man? |
Besvar |
Forfatter | |
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Emne: dlna hvad gør man? Sendt: 18-Maj-2010 kl. 20:36 |
Hej.
Jeg har et tv hvor der er DLNA indbygget. Kunne jeg ikke herinde få en meget kort forklaring på hvad det er og hvordan det bruges. mvh |
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 21:01 |
du kan afspille indhold på dit tv via din dnla mediabrowser på dit tv via en DNLA server som har kategoriseret indholdet i 3 kategorier hh. musik, film og foto og det kan man så tappe på fra alle ens enheder på lokalnetværket relativt direkte uden login... systemet har visse begrænsninger mht filformater og opløsninger men det bliver vel løbende udbygget til at kunne håndtere mere og mere.. og er udmærket til de lidt lettere ting som musik og fotos... og film som ligger i relativt simple filformater.... men er endnu ikke egnet til direkt dvd/blu ray foldere
typiske gode servere kunne være qnap eller synology som ligger i den bedre ende af skalaen.. ellers er der også en række billigere udgaver som kan løse opgaven Redigeret af rhsin - 18-Maj-2010 kl. 21:02 |
|
Mvh
René |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 22:11 |
Du kan også bare bruge Windows Mediaplayer som DLNA server. Herfeter kan du afspille MP3 musik eller vise billeder på din DLNA client.
Det kan især være godt til at vise digital billeder på dit TV.
|
|
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 22:18 |
Det vil jeg da lige prøve. Er det svært at opsætte? |
|
pipper
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 22:42 |
Kan ikke få det til at virke. tror heller ikke helt jeg er med på hvad der sker.
Hvad skal jeg bruge for at det virker? Jeg har tv med DLNA og pc. Mangler jeg så noget? |
|
Nikodk
Guld medlem Oprettet: 12-Juli-2004 Sted: nær Roskilde Status: Offline Point: 1836 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 23:40 |
Du skal i din mediaplayer lige åbne for delingen. Kan desværre ikke lige huske hvad funktionen hedder, men kan nok lige hitte det i morgen når jeg er ved en pc.
|
|
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 08:37 |
det forudsætter vel at man har win7 som styresystem førend det virker... ellers er det bare at højreklikke på musik/fotoet som ønskes sendt til enheden og du har åbnet mediebrowseren på tvet.
sådan ser det ud hos mig når jeg gør det med musik.
herefter åbnes en "playliste" hvor flere emner kan tilføjes køen.
|
|
Mvh
René |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 08:45 |
Man kan også med XP. MAn skal dog bare have Mediaplayer version 11.
Her er en vejledning, hvordan man sætter Windows MEdiaplayer op: http://manuals.playstation.net/document/en/ps3/3_15/settings/connectdlna.html
|
|
pipper
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:28 |
Okay, tak for svarene.
Vil det sige at hvis jeg har en pc med XP og et tv med DLNA så kan det lade sig gøre. Skal der kabler imellem også. (har WIFI dongle) |
|
rhsin
Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:48 |
der behøves ikke kabler imellem, eneste krav er blot de er tilsluttet samme lokalnetværk via trådløs eller ledning
|
|
Mvh
René |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |