recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål til G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpørgsmål til G20

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kosteskaft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål til G20
    Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:03
Jeg har kigget manualen igennem og kigget på Panasonic's hjemmeside, men har ikke kunne finde endegyldige svar på et par af mine spørgsmål.
Jeg har en Acer Revo 3610 og en PS3, der begge er tilsluttet med HDMI kabler, og en XBOX 360 tilsluttet via component.

Men here it goes:

1.
Når jeg slår over på HDMI1 (Acer Revo) mangler jeg noget i kanterne, som om fjernsynet er et par cm. for småt. Jeg har været inde i NVIDIAS kontrolpanel, men jeg kan ikke få lov til at ændre skærmstørrelsen. Har prøvet med forskellige opløsninger, men det er det samme. Hvordan løser jeg det? Skal måske siges, at jeg har oplevet to gange, at den af sig selv har tilpasset sig skærmen efter jeg havde lavet noget i fuld skærm.

2.
Når jeg har spillet Xbox, har den lige pludselig skiftet opløsning, og så kørt lidt med den, for så at skifte tilbage 10 min. efter. Det er ret irriterende. Er der noget man kan gøre for at "låse" den fast?

3.
Det her spørgsmål er måske lidt dumt, forgive my ignorance. Jeg kan ikke vise 60Hrz OG 32-bit farvedybde på samme tid med min Acer Revo over min G20. Er det grafikkortet eller skærmen, der ikke kan klare det?

4.
Det lader til, at det kun er muligt, at afspille film, musik og billeder fra USB-sticks og ikke en ekstern USB-HDD. Kan det passer?

5.
Lidt i forlængelse af spg. 4, hvad er Media Server i Viera Cast? Er det hvis man f.eks. sætter en USB-stik i med film på?

6.
Tilsidst, hvad skal jeg med de to ferritkerner, der fulgte med skærmen?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 11:52
1. Det lyder som om overscan er slået til på TV'et. Disable det
2. pas
3. pas
4. Lyder rigtigt
5. pas
6. Sættes på el-ledningen i hver ende for at spærre for støj
Til top
Hrbenja Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:25
5. Hvis du har smidt netværkskabel i måsen på den fra din router, kan den afspille film, vise billeder og så'n fra din computer, NAS eller andet du har på netværket.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:29
Det er vel ikke ligeså go' kvalitet, som hvis jeg smed det direkte ind via pc'en eftersom den skal streame det.
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-September-2008
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2010 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af kosteskaft kosteskaft skrev:

Det er vel ikke ligeså go' kvalitet, som hvis jeg smed det direkte ind via pc'en eftersom den skal streame det.
Jeg er ret sikkert på der ingen kvalitetstab er i den metode med netværkskabel og DLNA
Til top
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 01:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Måske er det godt sådan, men jeg har da en tillægsside til brugsanvisning fra Panasonic G20 der siger ferritkernerne skal monteres i hver ende af internetkablet man evt. tilslutter tv'et - hvilket jeg har gjort.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af erling1000 erling1000 skrev:

Måske er det godt sådan, men jeg har da en tillægsside til brugsanvisning fra Panasonic G20 der siger ferritkernerne skal monteres i hver ende af internetkablet man evt. tilslutter tv'et - hvilket jeg har gjort.
Det virker sikkert! Men der skal ihvertfald være to ferritkerner på elledningen. Det kan jeg se er standard fastmonteret på mit Pio 500M
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 16:32
Jeg havde overscan slået til, og det var det, der gjorde skærmen ikke passede. Så nu er det perfekt. :)

Er der nogen, der kan hjælpe mig med de sidste spørgsmål?

Til top
EmilE Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 20:32

Oprindeligt skrevet af erling1000 erling1000 skrev:

Det virker sikkert! Men der skal ihvertfald være to ferritkerner på elledningen. Det kan jeg se er standard fastmonteret på mit Pio 500M

Skal feritkernerne sættes på strømkablet? Det mener jeg også at have læst et sted på avforums for at undgå larm. Men hvorfor er det så at der i brugsanvisningen, som erling1000 også fremhæver, er beskrevet at de skal på LAN kablet?!
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 20:37
Ferritkernerne skal på LAN kablet....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:19
Jeg er også meget interesseret i det her med de ferritkerne og hvor de skal sidde?
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2010 kl. 21:56
Hej Strange , det er som jeg har skrevet på side 1 . De skal sidde på LAN kablet , hvis du ikke kører trådløs net til tvèt....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu