recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma tv til meget PS3 brug ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma tv til meget PS3 brug ?

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
larsen_mgeic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2009
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1315
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma tv til meget PS3 brug ?
    Sendt: 20-Juni-2010 kl. 20:26
)Jeg kigger for tiden lidt på at udskifte min skærm hjemme i stuen, til et som er større. Jeg syntes mit 40" er blevet for småt, efter min projektor blev solgt, og derfor vil jeg gerne have 46-50". Jeg havde egentlig lagt mig lidt fast på følgende model:

Jeg læser dog under anmeldelsen fra flatpanels.dk http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1269244450 at den har problemer med retention allerede efter et par timer med afspilning af lyd på en PS3. Det giver mig lidt stof til eftertanke da det er første gang skal have plasma tv, og jeg spiller gerne ps3 i 2-3 timer af gange. Dog ikke hver dag Smile

Mit spørgsmål kommer så her:

Er dette tv udemærket til mit forbrug, eller har i andre alternativer i prisklassen ?

På forhånd tak til de som gider svare og bruge tid, på et spørgsmål som nok kommer en del gang i dette forum. Jeg har bare ikke lige kunne finde et svar jeg kan bruge.

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2010 kl. 23:42
Plasma-Tv fra LG er ikke helt så modstandsdygtige overfor retention, som vi ser det fra f.eks. Pioneer og Panasonic, men efterhånden er problemet heller ikke større end som så. Jeg vil anbefale dig, at køre med moderate indstillinger, ikke bare giver det et bedre billede, men har også betydning i forhold til ikke at slide unødigt på panelet, især ikke de første 100-200 timers brug. Husk dog på, at retention typisk forsvinder igen.

Jeg har ingen problemer med G20, og spiller da en gang imellem en del timer i træk, uden at have bemærket retention, slet ikke i en grad, så det faktisk kan bemærkes ved normal seerafstand, og som sagt, det forsvinder ret hurtigt igen.

Mange bemærker slet ikke retention, hvoraf forekomsten af denne i en del tilfælde endda er ikke-eksisterende.

Tv'et er ganske fint, og udmærker sig især med et pænt design, og et godt billede til prisen.

Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 00:07
Hold dig fra plasma hvis du skal game. Jeg har fortrudt tusind gange at jeg har købt plasma.
Retention forekommer efter ganske få minutter, hvilket er uacceptabelt for en gamer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 07:30
Det er jo to relativt modstridende bemærkninger, der placerer mig det samme sted som jeg var da jeg oprettede tråden Tongue
Jeg kan læse mig til at det ikke er så slemt længere som det har været, men at der stadig er forekomster af det. Det drejer sig måske om 2 gang om ugen, der bliver spillet i 2-3 timer. Hvor der engang imellem vil blive spillet længere. 

Har dog hørt om det med at køre for halv plus på billedet, for at spare i de første timer.

Hvis flere har input så kom gerne med dem Big smile

Redigeret af larsen_mgeic - 21-Juni-2010 kl. 07:32
Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 08:29
Har spillet mange timer på mit Pio 428, har ALDRIG haft retention, efter 5 timers spil i træk bemærkede jeg intet. Må dog indrømme at jeg efter nogle måneder købte mig et LCD til gaming, da jeg også var lidt "bange" for de potentielle problemer stillestående billeder kan give på PLASMA. Embarrassed
Ja det hjælper dig nok ikke lige, men så fik du da lidt mere input Tongue
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 09:07
Køb bare det LG. Det er super til gaming og film.

Der blev gamet 4-5 timer straigt på mit LG 50PK760 (mit andet plasma) i lørdags. Ikke skyggen af retention. Den smule der kan forekomme ved stilstående billeder, forsvinder igen meget hurtigt. Synes generelt retentionsdiskussionen bliver blæst helt ud af kommunen.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Point: 1489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 09:09
Har et LG 50PQ6000 of spiller meget Xbox 360. Ofte 10 - 12 timer i træk. ABSOLUT ingen problemer, bortset fra lidt retention, som forsvinder efter 2 min., og kun ses sjældent, når der er en mørk baggrund. Til gengæld har jeg et billede, dom er klasser bedre end de, som jeg ser hos mine bekendte, der har Sony og Samsung LCD ( LED ).
Det med " at køre en plasma skærm ind ", de første 100 - 200 timer er ikke nødvendigt længere. Blot kør med nogle fornuftige indstillinger, som ikke er de samme som de fremviser i butikken, hvor kontrast, lys og farver springer i øjnene.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 09:16
Har tænkt mig at bruge indstillingerne fra flatpanels som rettesnor, og så selv regulere efter smag.
Shiva, din kommentar kan jeg sku da bruge til noget, for mig bekendt er det samme panel der sidder i de 2 modeller, eller er jeg helt forkert på den ?

Er stadig lidt nervøs for om det vil give problemer, men hvis det forsvinder så hurtigt som i siger, så er der jo ingen problemer :) 
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Har tænkt mig at bruge indstillingerne fra flatpanels som rettesnor, og så selv regulere efter smag.
Shiva, din kommentar kan jeg sku da bruge til noget, for mig bekendt er det samme panel der sidder i de 2 modeller, eller er jeg helt forkert på den ?

Er stadig lidt nervøs for om det vil give problemer, men hvis det forsvinder så hurtigt som i siger, så er der jo ingen problemer :) 

Jeg havde da samme betænkeligheder, inden jeg købte, men de er blevet gjort til skamme. Man skal også huske på, at det for det meste er de samme 5-10 brugere, der taler om retention hele tiden, så problemet afspejler nok ikke altid virkeligheden. Det er et faktum, at alle plasmaskærme lider af retention i en eller anden grad, men i min optik er det på et niveau, der er ligegyldigt.

Jeg startede ud i THX-indstillingerne og skiftede til Flatpanels' efter et par hundrede timers kørsel. Det virkede fantastisk. Billedet har "sat" sig nu og ser fremragende ud. Tror panelerne ligner hinanden meget, hvis de da ikke er de samme.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 10:02
okay. Jamen så begynder det jo at ligne noget :) 
Tak for hjælpen. Jeg vil lige følge op på det, og så kommer der nok sådan et ind i stuen :)
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 10:35
Lyder som om, at lg fungere, du skal bare ikke købe panasonic, de er ultra følsomme overfor retention, ifølge deres egen tekniker, så er 4 minutter nok, til at der er retention. Så bare det at du ser en film, betyder at underteksterne efterlader en generende skygge
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 10:44
Har spillet en del PS3 på mit nye Panasonic VT20  uden retention,   Samt mit gamle Pioneer 507 havde heller ikke spor af retention .

Så nogle er OK
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu