recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp - LG "taber" kanalerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp - LG "taber" kanalerne

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thomasjohan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-November-2008
Sted: Denmark, KBH
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp - LG "taber" kanalerne
    Sendt: 14-December-2010 kl. 22:01
Har for nylig invisteret i et nyt LG 42Le5300, som jeg ellers har været super tilfreds med, men har det problem, at jeg taber de instillede kanaler på kabel tv (kabel DTV) fra tid til anden.

Troede i starten at det skete når jeg havde taget strømmen (hilket dog også undrede mig), men her til aften skete det efter alm power off på fjernbetjeningen. De analoge kanaler sker der sjort nok ikke noget ved, ligesom der altid er Tv3+HD tilbage (muligvis flere - aktuel tv3+HD, Kanal 6HD og Kanal 4)

Bor på Frederiksberg - ved ikke om det har noget med signalet at gøre.

Er mit tv fucked, eller hvad sker der
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:14
Jeg oplever samme problem med mit LE850N. Jeg troede også først det skyldtes noget med strømmen, men jeg har siden konstateret, at det sker hver gang Stofa ændrer i de digitale kanaler. Jeg har haft fat i både LG og Stofa og de mener hver især at det er den anden som har problemet :-( 
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 22:18
har yousee, men kan godt være noget af det samme.

Synes dog det er mærkeligt at de skulle ændre på kanalerne så ofte - er minimum sket 5-6 gange på de 1-2 uger jeg har haft tv´et
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Jeg oplever samme problem med mit LE850N. Jeg troede også først det skyldtes noget med strømmen, men jeg har siden konstateret, at det sker hver gang Stofa ændrer i de digitale kanaler. Jeg har haft fat i både LG og Stofa og de mener hver især at det er den anden som har problemet :-( 

Tabte dit også programmerne helt? eller var der bare sort skærm på de pågældende programmer? Mine forsvinder fuldstændig fra oversigten, samt hvis jeg "zapper"
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af thomasjohan thomasjohan skrev:

Tabte dit også programmerne helt? eller var der bare sort skærm på de pågældende programmer? Mine forsvinder fuldstændig fra oversigten, samt hvis jeg "zapper"

nej, vores fejl er ikke helt den samme. Det er blot sorteringen som forsvinder hvilket alligevel giver en times ekstra arbejde hver gang.
Til top
kkt21 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 09:04
På mit LG 26le550n sker det samme, senest for et par dage siden da stofa ændrede kanalerne igen, super irriterende, har desuden denne gang mistet kanal nr 1, den er nu optaget af noget motorola update, som jeg ikke kan flytte
Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 13:50
Hej
Jeg har købt lg42le530N som burde være identisk med le5300, bortset fra at 530N er nordisk.
Oplevede det samme, at den sortering af kanalerne jeg havde valgt blev ændret tilbage til den oprindelige.

Inde i menuen under opsætning findes et menupunkt der hedder indstilling for kabel-DTV (ved ikke om LE5300 har danske menuer, men ellers hedder den cable DTV setting). Under dette menupunkt kan man vælge autoopdatering sluk eller tænd. Denne ændrede jeg til sluk, og det har så vidt jeg kan se, hjulpet.

mvh Kawi
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af kkt21 kkt21 skrev:

På mit LG 26le550n sker det samme, senest for et par dage siden da stofa ændrede kanalerne igen, super irriterende, har desuden denne gang mistet kanal nr 1, den er nu optaget af noget motorola update, som jeg ikke kan flytte

Det har jeg også oplevet et par gange. Du skal blot foretage endnu en kanalsøgning og så er kanal nr. 1 tilbage og alle de andre kanaler ligger i en ny rækkefølge........

Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 14:15
Ja det er det Kawi er inde på. Havde samme problem. Lav en ny kanal søgning og så slå autoupdate fra, mener jeg man gør lige inden den starter, derefter kan man også flytte rundt på kanalerne.
Til top
kkt21 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Maj-2007
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 15:19
tak, har fundet stedet til at slå autoupdate fra, håber det hjælper, men jeg kan stadig ikke få kanal 1 i brug, har forsøgt med kanalsøgning flere gange
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 16:25
Kan ikke lige huske hvad det hedder det du skal slå til/fra, men det er inden du søger efter kanalerne, hvis ikke jeg husker helt forkert. Så kan du nemlig flytte kanalerne, ved at trykke på den grønne knap. Men det hele står i brugsanvisningen på den cd der fulgte med.
Til top
kawi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 06-Maj-2006
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2011 kl. 16:39
Det der kan slås fra ved ny scanning er automatisk nummerering. Hvis man gerne selv vil flytte rundt på kanalerne bagefter, skal automatisk nummerering være umarkeret (dvs. det lille v i boksen udfor automatisk nummerering skal fjernes), inden man scanner efter kanaler.

Men dette har ikke noget med at den flytter kanalerne tilbage at gøre. Læs mit tidligere indlæg, vedr. hvordan man undgår at den flytter kanalerne rundt af sig selv.

mvh Kawi
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu