|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Delon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 04-Januar-2011 kl. 13:09 |
Mit nye Samsung PS50C530 er lige ankommet – købt hos Redcoon! Hvad jeg ikke vidste var, at man ikke kan indstille eller finde Danmark eller norden under lande indstilling, kun en lang række lande i Europa eller hvad de kalder andre. Når jeg søger kanaler (kabel tv) på landet ”andre” finder jeg intet. Samsung ville ikke hjælpe, Redcoon fortalte, at jeg havde 14 dages returret, da de ikke havde en løsning …
Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe mig og fortælle hvad jeg skal gøre eller skal det bare retur ! |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Kan du f.eks vælge Tyskland.? Så prøv med det. Når det nu er sagt, så kan der være andre problemer, såsom visning af undertekster (DVB-Subs.) som måske ikke vil virke.
Ellers retur, og køb en Nordic model.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Delon ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Man bliver klog af skade eller billige køb der ender med at blive dyr og en sur fornøjelse - er Tyskland den eneste mulighed eller findes der alternative løsninger - jeg kan ikke være den eneste der er røget i fælden
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Når man nu vil købe noget der ikke er beregnet til det marked hvor det er tiltænkt at blive brugt, så vil man/kan man løbe ind i problemer med den tiltænke anvendelse af produktet. Der er grundlæggende standarder, men der er også lokale vartiationer som der skal tages højde for, hvis produktet skal fungere efter hensigten.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg forsøgte Tyskland som land, men det gav mig kun 10 digitale kanaler, hvor 8 af den er kodet – nøjagtig det samme resultat som når jeg søger på alternativet (andre lande). Hvad gør man ? Redcoon.dk kan da ikke i 2011, komme af sted med at sælge et TV, der ikke virker i DK.
Er der nogen der kan hjælpe eller har gode forslag andet end at sende skidtet retur ? |
|
![]() |
|
![]() |
Når de sælger et TV der ikke er til det tiltænkte marked (parnelimport), så kan man som skrevet løbe ind i problemer. Der kan sælges billigere når det er udenom de officielle importører, og derfor er der ikke nogen sikkerhed for at produktet faktisk kan anvendes hvor det er tiltænkt.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Kære radiomand
Jeg har forstået din point og den er hermed taget til efterretning nu og i fremtiden .. men faktum er at jeg står med 50 tommer ubrugeligt udstyr og spørger til om der er nogen der ved om det kan fikses på en eller anden måde – jeg kan ikke være den eneste der er løbet ind i denne udfordring! håber på lidt hjælp |
|
![]() |
|
![]() |
Der er flere der er løbet ind i diverse problemer med køb af paranelimporteret udstyr, og ikke alt kunne løses.
|
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
Hvis du vælger Andre i lande, kan du så angive NetværksID?. For så skulle du kunne indtaste det netværksID, som er gældende for din antenneudbyder. Du kan evt. også prøve at gå ind ServiceMenuen (google hvordan)´og se om du kan ændre model til nordisk istedet for europæisk.
De Samsung jeg kender til kunne jeg godt få til at virke med Andre lande.
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak PerW - endelig noget at arbejde videre med !
|
|
![]() |
|
![]() |
hvad med frekvens osv. tror du også det skal indstilles ?
|
|
![]() |
|
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
Ja med kabel-tv skal man normalt ud over netværks-id indtaste frekvens, symbolrate og modulation (QAM).
Nu skriver du ikke noget om hvilken udbyder, du bruger, men for YouSee kan information findes på: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/Om_tv/Indlaes_dine_kanaler_digitalt.aspx
|
|
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |