|
Profiber og Cisco ASA 5505 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||||||||
Bumle
Ny bruger Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 20-Januar-2011 kl. 21:30 |
||||||||
Er der nogen der med held har konfigureret en Cisco ASA 5505 Firrewall som gateway mellem fiber boksen og ens interne LAN. ASA 5505 har jo både DHCP, Rrouting og multicast funktion indbygget. Jeg har med held fået internet delen til køre. Endda mere stabil end diverse routere. Men opsætning af Routing, Multisast og DHCP for at få TV delen til at fungere er en del sværere. Medmindre med har en CCNA og en CCNP uddannelse.
|
|||||||||
Bumle
Ny bruger Oprettet: 20-Januar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
OK må erkende at der ikke mange private der bruger en Cisco ASA firewall hjemme. Jeg opfordrer hermed alle der måtte have en ASA som Firewall privat, til at starte en tråd om denne. |
|||||||||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
hvorfor bruger du et produkt som dette til et soho setup? Og med fare for at støde dig, hvilket ikke er min intention, når du ikke kan sætte det op.
BS |
|||||||||
Markh
Super bruger Oprettet: 04-August-2006 Sted: København Status: Offline Point: 317 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
En ASA er ikke sådan lige at sætte op, specielt hvis man ikke har prøvet dem før. Boksen kan antageligt sagtens sættes op til dine behov. Hvad er det med for noget routning du vil have sat op - hvis dit internet virker, har du i princippet fået sat (nok) routning op. Jeg antager at multicast er for at få TV til at virke gennem boksen - personligt ville jeg undgå dét og bare sætte STB'en direkte i udbyderboksen. Dit problem vil være at din ASA vil "stjæle" TV-boksens IP-adresse, og det vil give dig en del udfordringer ift. routningen af multicast. Det kan lade sig gøre, men så bliver det noget mere besværligt. Har du fået DHCP til at virke? /Mark Redigeret af Markh - 22-Januar-2011 kl. 12:16 |
|||||||||
Nanosoft
Ny bruger Oprettet: 12-Februar-2011 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Jeg har fået det til at virke med en ASA 5505 med Profiber fra Tre-For.
hvis du er intereseret kan jeg paste en fungerende Multicast config. btw har fundet ud af at TV stream ligger oven på den hastighed internet man har købt. |
|||||||||
erp
Ny bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Hej Nanosoft.
Jeg vil være MEGET inteesseret i en config fra en ASA...
Jeg har bakset en del med det, og kan ikke rigtigt få det til at virke.
|
|||||||||
Nanosoft
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Jeg har sat den op via ASDM, men config ser ca sådan ud (vigtige med rød):
Result of the command: "show running-config"
: Saved
:
ASA Version 8.3(1)
!
hostname ciscoasa
multicast-routing
names
!
interface Vlan1
nameif inside
security-level 100
ip address 192.168.15.1 255.255.255.0
igmp limit 50
igmp forward interface outside
igmp query-timeout 225
!
interface Vlan2
nameif outside
security-level 0
ip address dhcp setroute
igmp limit 50
igmp query-timeout 225
! |
|||||||||
erp
Ny bruger Oprettet: 07-Marts-2011 Sted: Vejle, Danmark Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Tak for inputtet Nanosoft - det bragte mig lidt videre. Nu loader den softwaren, men lige efter den starter waoo op, viser den Loading failed Failed to load page due to server and/or network problems
please make sure the network cable is connected.
Jeg har opsat en ACL for udp trafikken - det bragte mig så langt at den kunne loade softwaren, men den vil tilsyneladende ikke connecte til streamen.
Får også lidt advarsler fra firewallen - såsom:
Nogen gode råd ?
|
|||||||||
erp
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Fik den til at virke Nanosoft - tak for hjælpen. Mangler dog stadig at få "on-demand" til at køre, men det skal nok lykkes.
Redigeret af erp - 08-Marts-2011 kl. 16:20 |
|||||||||
Nanosoft
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
lyder godt, jeg har egentlig ikke prøvet on demand delen på min boks siden jeg skiftede router, men vil gætte på at det er noget acl.
evt sæt wireshark på og se hvad den spørger efter.
jeg har oplevet før at den har haft svært ved at slippe en acl regel selvom den er væk fra config, her hjalp en "reload". |
|||||||||
sterp
Ny bruger Oprettet: 31-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
Hejsa
Nogen som kan hjælpe mig ? Jeg har enablet: multicast-routing og igmp forward interface outside på min asa5505 Men jeg kan stadig ikke modtage tv på boksen Alle menuer ser ud til at virke og jeg kan benytte start forfra og se tv, men ikke muligt når jeg zapper fra kanal til kanal. Jeg har sat IP boksen direkte i router for at udlukke switche, men det gav ingen forskel. Håber at i kan hjælpe mig videre Mvh Søren
|
|||||||||
JIVE
Ny bruger Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||||||
HeJ
Jeg vil meget gerne have en kopi. Send til Iversenjan@Gmail.com Tak |
|||||||||
Med venlig hilsen
Jan |
|||||||||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |