recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af baghøjtalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af baghøjtalere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af baghøjtalere
    Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:28
Hej,

Jeg overvejer at lave et 5.0 surround system men jeg har ikke plads bag sofaen til baghøjtalere. Sofaen står helt op ad væggen. Kan de godt stå ved siden af sofaen? Selv hvis de skal stå ved siden af sofaen er der ikke ret meget plads de kan stå væk fra sofaen på. 

Mit spørgsmål er så om det er dumt at begynde at lave surround med 2 baghøjtalere hvis man ikke kan placere dem andre steder en lige ved siden af sofa'en?
Eller også skal de op at hænge på bagvæggen men det virker meget voldsomt at hænge højtalere op på bagvæggen med mindre de er meget små så det tror jeg ikke jeg vil.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:34
Såfremt det er 5.1 så skulle det vist helst være sådan det skal sættes op, se evt. her: http://www.thx.com/consumer/home-entertainment/home-theater/surround-sound-speaker-set-up/
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:35
du skal aldrig holde dig tilbage.. at rode med surround er vildt sjovt..
selv om du ikke har perfekte forehold, hvem har lige det ??
hellere en u-optimal placering end slet ingen !!
gør det så godt du kan, i dag kan man faktisk få ret små men stadig ret gode bag og sidde højtalere,
hvis du er lidt kreativ kan du måske opfinde nogle beslag, fra sofa eller væg, sådan at højtalere
kan komme til at sidde rimeligt hvad angår lyd messigt bedste position
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:43
Surround højttalerne i et 5.1 surround skal netop komme fra siden og ikke bagfra. Og hvis de hænger på væggen i 150 cm højde er det helt ideelt. Hvis du stiller dem for enden af sofaen, skal de stadigvæk op på nogle standere for at komme op i min. hovedhøjde.

Redigeret af Kampus - 24-Januar-2011 kl. 14:44
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:48
ok tak for svarene Smile
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:51
Det mest korrekte er faktisk at hænge dem på sidevæggene. Men alt afhængig af rummets størrelse kan der blive for langt til lyttepladsen. Og så er placeringen på bagvæggen 2. bedst
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 14:59
Jeg er mest bekymret for om der bliver for kort til lyttepladsen. Hvis man sidder ude ved kanten af sofaen så er der ikke ret langt til højtaleren, kan det blive for tæt på?

Hvis det f.eks er baghøjtalerne fra dette system skal der så ikke en vis afstand fra kanten af sofaen til højtaleren?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_ikon-6-mk2-51_hojttalersystem_sysdali02.htm

Redigeret af make - 24-Januar-2011 kl. 15:02
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af make make skrev:

Jeg er mest bekymret for om der bliver for kort til lyttepladsen. Hvis man sidder ude ved kanten af sofaen så er der ikke ret langt til højtaleren, kan det blive for tæt på?Hvis det f.eks er baghøjtalerne fra dette system skal der så ikke en vis afstand fra kanten af sofaen til højtaleren?http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/systemer/dali_ikon-6-mk2-51_hojttalersystem_sysdali02.htm

jo....hvis de spiller direkte ind i øret vil det ikke fungere. mit råd er at vinkle dem fremad ind til DU syntes at det fungere. så bliver de også en kende difuse og vil integrere bedre med dine fronter
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 15:07
Istedet for almindelige Ikon2 så vælg ellers Ikon On-Wall, fronten på dem er lidt større, til gengæld er de ikke nær så dybe. Har jeg selv gjort, og de hænger fint på bagvæggen.

PS: Husk at formålet med standarder er at alle laver de samme fejlLOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu