|
Mit (kommende) Hi-Fi grej.. |
Besvar |
Forfatter | ||
Arboe
Junior bruger Oprettet: 10-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
Emne: Mit (kommende) Hi-Fi grej.. Sendt: 25-Juni-2011 kl. 00:41 |
|
Hello..
Først og fremmest er jeg ikke sikker på hvilket forum emnet hører til, men jeg forsøger her. Jeg har et Samsung ue468705 fjernsyn, som jeg rigtigt gerne vil ha' opgraderet med et stereo anlæg+højtalere til stuen (og så en NAS til at samle mine medier ét sted som anlæg mv kan "snakke" med over wifi) Jeg overvejer om jeg skal købe flg.: Denon ceol cd-receiver til 4999 kr. + der er indgang til optisk lyd fra fjernsynet + indgang til subwoofer (senere forventet opgradering) + kan modtage trådløs streaming fra fx nas server B&W DM686 højtalere 2 x 1499 kr. Burde være mere end rigeligt for at klare Denon's anlæg (til dagligdags behov + lidt fest) Prikken over i'et skulle være en netværksharddisk, men her er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge Synology disk station DS11J til ca. 1300 kr eller Verbatim mediashare NAS 2TB til 2000 kr. Mit budget er på ca. 10k +/-. Har i nogen kommentarer/råd til valg af udstyr eller andet i bare vil ud med, så bare kom med det! :-) |
||
Samsung UE46C8705
Samsung HR-738 Playstation 3, 80GB |
||
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:21 | |
Du skriver jo selv Hi-fi grej, så gæt engang, dit indlæg hører hjemme under Hi-fi Forummet
|
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 25-Juni-2011 kl. 11:43 | |
Okay. Har du hørt højttalerne spille? Højttalere betyder utroligt meget for hvordan dit anlæg ender med at lyde, det er den suverænt vigtigste komponent i dit system. Det kan sagtens tænkes at de der B&W lyder fantastisk, men det kan også være at de gør et eller andet du ikke helt synes lyder godt, derfor er du nødt til at give dem et lyt (efter min mening). Fold ørerne ud og tag en tur rundt til forhandlerne og lyt til alle de højttalere der giver mening. Når du finder en højttaler som bare er ekstra nice aftaler du at låne den med hjem i din egen stue for at høre den der. Hvis forhandleren ikke er frisk på det går du hjem og køber højttaleren over internettet, så har du 14 dage til at finde ud af om den også er guld hjemme i din stue inden du beslutter om du vil bruge din returret eller ej. |
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Sendt: 25-Juni-2011 kl. 13:00 | |
Udgang til sub formoder jeg.....
Du skal intet gøre før du har lyttet til Dali Lektor: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/dali_lektor-2_hojttaler_lys-valnod.htm Jeg syntes at mange metaldiskanter er hårde i lyden, i mine øren gælder det også B&W, her udemærker Dali sig ved at bruge en softdome. Hæng den op på væggen og den vil overraske dig med hensyn til bas. Ceol'en er langt den dyreste enkeltkomponent i dine drømme, men nok den der har mindst indflydelse på lyden. Overvej om du kan sætte penge af til et sæt Lektor 3, de spiller bedre end 2'erne. Klaus |
||
Mercu
Super bruger Oprettet: 01-Marts-2010 Status: Offline Point: 357 |
Sendt: 25-Juni-2011 kl. 17:25 | |
Jeg synes egentligt det er "ok" udstyr, at du har kigget på. MEN det virker lidt som om, at du gerne vil have et komplet setup straight away. Det er selvfølgelig altid fedest at have "ALT" på éngang, men du har et rimelig stramt budget og jeg ville personligt overveje om jeg f.eks. kunne starte med at købe en NAS server også spare lidt mere for at få et bedre anlæg. Eller omvendt købe anlæg først og få en bedre NAS. NAS serveren mangler opgraderingsmuligheder (kun en bay) og de fleste finder ud af at 2-3tb bliver fyldt meget hurtigt og du har ikke mulighed for RAID. Ingen af de produkter du nævner er "toppen af poppen". Så måske man skulle købe lidt af gangen og få noget "bedre". Redigeret af Mercu - 25-Juni-2011 kl. 17:27 |
||
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT |
||
Aim
Guld medlem Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
Sendt: 25-Juni-2011 kl. 18:50 | |
Ang. Denon ceol så mener jeg ikke den har noget hukommelses modul i sig, så hvis man har meget musik på sin NAS tager det tusind år at bladre igennem sit musik eftersom den ikke kan huske hvad du har liggende.
|
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |