recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afinstalleret arcsoft totalmedia theatre, hvad f..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afinstalleret arcsoft totalmedia theatre, hvad f..

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afinstalleret arcsoft totalmedia theatre, hvad f..
    Sendt: 15-Juli-2011 kl. 11:34
Shit, nu har jeg haft prøvet at installere arcsoft totalmedia theatre 5, da power dvd ikke var ordentlig integreret i MCE. Men det viste sig at mine BD stoppede mange gange i afspilningen, så jeg afinstallere det. Det brugte nok for mange recurser til hvad min maskine kan trække.

Nå, men så installerede jeg Windvd, programmet virkede ikke da jeg ville starte det, så instalerede jeg power dvd igen, den kom med samme fejl meddelelse, noget med en fejl 1.

Jeg har læst et sted på et tidpunkt at det vidst var noget med at nogle dll filer blev slettet, når man fjernede arcsoft totalmedia theatre.

Så nu er mit spørgsmål: Hvad er det der mangler, hvor får jeg fat i dem, og hvor skal de ligges? Jeg har narda forstand på dll filer.

Til en orientering, så virkede det heller ikke at geninstallere arcsoft totalmedia theatre.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 12:18
Hvad er det præcist som ikke virker?
Det eneste problem jeg har med TM5 er, at den nogle gange skal have et ekstra spark (ekstra tryk) inde fra media centeret, inden den begynder at afspille BD. Men om det skyldes TM5 eller Mymovies (eller en kombination), det ved jeg ikke. Pt. lever jeg med det, for et simpelt ekstra tryk og det kører, det er til at leve med.

Det er dog en tilsnigelse at sige, at det er det eneste problem med TM5, for mit næste problem, som jeg dog døjer med, det er at få stoppet en BD afspilning. Det er som om mine knapper på min Harmony remote ikke virker overhovedet, når TM5 afspiller BD (bruger den aldrig til DVD). Der SKAL jeg bruge mit tastatur til at stoppe, eller trykke indtil flere gange på Tilbage knappen på remoten, før der sker noget. Pause, Stop, Play osv. virker bare ikke. Info virker dog fint, dog en anelse sløv. Mit bedste bud er, at TM5 tager voldsomt mange resourcer, eller igen det er en kombination af flere ting. Det er dog ikke rigtig noget jeg har haft ordentlig tid til at kigge på, endnu.

Bortset fra det, så virker TM5 gange glimragende. PowerDVD10 røg ud ganske kort efter at den var installeret. Det var simpelthen for bøvlet, når man bruger rippede BDére.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 12:26
Prøv evt at lade CCleaner rydde op i registry.

Bruger selv TM3 på min (i5 CPU) Vaio og den virker fint med DVD/HDDVD/Blu-ray.
Tror det var en kastreret PowerDVD9 der vulgte med oprindeligt og den kunne ikke afspille Blu-Ray... tihvertifald ikke de skiver jeg prøvede
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
QaxXxuZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2011
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér QaxXxuZ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2011 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad er det præcist som ikke virker?
Det eneste problem jeg har med TM5 er, at den nogle gange skal have et ekstra spark (ekstra tryk) inde fra media centeret, inden den begynder at afspille BD. Men om det skyldes TM5 eller Mymovies (eller en kombination), det ved jeg ikke. Pt. lever jeg med det, for et simpelt ekstra tryk og det kører, det er til at leve med.

Det er dog en tilsnigelse at sige, at det er det eneste problem med TM5, for mit næste problem, som jeg dog døjer med, det er at få stoppet en BD afspilning. Det er som om mine knapper på min Harmony remote ikke virker overhovedet, når TM5 afspiller BD (bruger den aldrig til DVD). Der SKAL jeg bruge mit tastatur til at stoppe, eller trykke indtil flere gange på Tilbage knappen på remoten, før der sker noget. Pause, Stop, Play osv. virker bare ikke. Info virker dog fint, dog en anelse sløv. Mit bedste bud er, at TM5 tager voldsomt mange resourcer, eller igen det er en kombination af flere ting. Det er dog ikke rigtig noget jeg har haft ordentlig tid til at kigge på, endnu.

Bortset fra det, så virker TM5 gange glimragende. PowerDVD10 røg ud ganske kort efter at den var installeret. Det var simpelthen for bøvlet, når man bruger rippede BDére.
Ja, power dvd røg også meget hurtigt ud, da det ikke var interegeret ordentlig. Når jeg havde set en BD, og skulle tilbage til mce, så skulle jeg have fat i musen. Den går bare ikke!!!
Derimod har jeg ingen problemmer med TM5, trykker jeg, afspiller den, trykker jeg tilbage, går den tilbage. Jeg bruger så også MCE remote fra MS. Så om dit problem med at kommer tilbage ligger i din remote ved jeg ikke.

Jeg har så dog installeret TM5 igen, og har vidst fundet ud af at problemmet ligger i mit netwærk, det går vidst for langsomt til at kunne hive en BD's data fra nas'en og samtidig at mask. flytter optagelser tilbage til nas'en, plus at mine HDHR er i gang med optagelser.
Til top
Richardski Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Richardski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2011 kl. 15:30
Arcsoft TotalMedia 5
Hvorfor vil programmet ikke afspille mine film.
Hvordan kan det være at ovennævnte program som ellers ser fint ud, ikke kan afspille hverken mkv, iso  filer eller blueray diske.
Hvorfor skal man iøvrigt have et program til hvert forskellig filformat for at kunne afspille dem.

Jeg bruger:
VLC til DVD filer (ISO/IMG) - VlC kan ikke afspille MKV filer
Windows media player home cinema til MKV filer - Kan ikke afspille ISO/IMG filer

Ville gerne kunne bruge Arcsoft TotalMedia 5 til det hele. Hvorfor er der ikke et program som kan afspille ALLE de forskelige flmformater som findes.. herunder også BD indhold?

Har nogen et bud på hvor og hvordan man finder et sådan program og hvad det hedder?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Richardski Richardski skrev:

Arcsoft TotalMedia 5
Hvorfor vil programmet ikke afspille mine film.
Hvordan kan det være at ovennævnte program som ellers ser fint ud, ikke kan afspille hverken mkv, iso  filer eller blueray diske.
Hvorfor skal man iøvrigt have et program til hvert forskellig filformat for at kunne afspille dem.

Jeg bruger:
VLC til DVD filer (ISO/IMG) - VlC kan ikke afspille MKV filer
Windows media player home cinema til MKV filer - Kan ikke afspille ISO/IMG filer

Ville gerne kunne bruge Arcsoft TotalMedia 5 til det hele. Hvorfor er der ikke et program som kan afspille ALLE de forskelige flmformater som findes.. herunder også BD indhold?

Har nogen et bud på hvor og hvordan man finder et sådan program og hvad det hedder?

En iso eller en IMG er jo en kopi af et optisk medie som kan indeholde alt muligt. Fx en Office Pakke, et operativsystem eller film. En multimedie afspiller som kører på Windows kan ikke afspille dette format direkte. En ISO fil skal mountes først i fx Virtual Clone Drive eller i Deamon Tools førend indholdet på disken kan tilgåes af en Medie Afspiller eller lignende.

Der er med andre ord tale om at du har misforstået meningen med en ISO - Det er IKKE et video format.

Yderligere - MKV er en container....I denne kan der ligge alt muligt. Der er ingen standarder da dette er et piratformat. Oftest indeholder disse filer video indhold i h.264 Mpeg4 formatet, samt lyd i DTS eller Dolby Digital 5.1. Dette vil VLC altid kunne afvikle HVIS filen ligger som en film.MKV. Hvis andre afspillere på Windows herunder WMP eller WMC skal kunne håndtere formatet kræver det en splitter (Haali Media Splitter) samt de rette lydcodecs(For det meste kan splitteren gøre det alene.)

Derudover skal dit afspiller software være indstillet korrekt, dvs lydsettings skal korrespondere med formatet i fx mkv'en og ligeledes skal lydsettings korrespondere med dit lydkorts indstillinger.

Derudover, bør du forstå konceptet med et CODEC. Fleste programmer på Windows bruger GLOBALE codecs. Dvs WMP Arcsoft TMT osv installerer codecs på systemet som kan anvendes af disse programmer, men samtidig potentielt også af andre programmer. VLC, og tildels MPC-HC er undtagelser disse afspillere har egne codecs og kan for det meste håndtere alt UNDTAGET BD.

Jeg er ked af det men du må arbejde med forståelsen af dette.

God jul...

Redigeret af Patriarken - 24-December-2011 kl. 08:35
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Richardski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 09:21
Tak for svar.
Ja, jeg er klar over hvad en mkv og en iso fil er og hvordan disse skal håndteres med eksempelvis deamon tools når vi snakker om programmer.

Mit spørgsmål var egentligt hvorfor Arcsoft TotalMedia 5 ikke kan afspille mine videofiler hvadenten det er BD, mkv eller iso.

Og så stiller jeg efterfølgende spørgsmålet, hvorfor er der ikke et program som kan afspille alle formaterne. Dette spørger jeg om fordi at hvis vlc kan afspille iso og img filer uden at disse skal mountes med DT først, hvorfor kan de andre programmer så ikke de samme.

Faktum er, at jeg med  Arcsoft TotalMedia 5 ikke kan afspille noget som helst (heller ikke BD som det er anbefalet til), hvorfor jeg så er tilbage ved mit udgangspunkt hvor jeg bruger VLC til at afspille mine isofilm med, MPC-home cinema bruger jeg til mine mkv filer og bd filerne som egentligt var det der i første omgang vik mig til tasterne har jeg som nævnt endnu ikke formået at kunne afspille.

Venligst
Dennis
Til top
FPP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Juli-2010
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FPP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 09:30
Jeg syntes umiddelbart det lyder som om der er problemer med din opsætning. VLC kan uden problemer afvikle MKV filer, og det burde TMT5 også være i stand til 

http://www.windows7news.com/2011/08/01/arcsoft-tmt5-improves-windows-7-media-center-mkv-support/

Jeg tror dog desværre et VLC er ene om at understøtte afspilning direkte fra .ISO filer.

Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Richardski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 09:38
Ja, det kunne tyde på at vlc af een eller anden grund er det eneste der kan afvikle isofiler direkte.

Mht. mine kvaler med TMT5, så tænkte jeg om det ganske enkelt er min pc eller i det mindste mit grafikkort der ikke rækker. Jeg har Core AVC.v3.0.1.0-KK installeret m. halisplitter.

Jeg mener ikke at et codec som beskrevet tidligere i tråden løser nogle af mine problemer, da jeg sagten med MPC kan afvikle mkv filer og med vlc sagtens kan afvikle dvd/ISO/IMG!
Er der mon nogle minimums krav?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2011 kl. 15:13

Ja, det kunne tyde på at vlc af een eller anden grund er det eneste der kan afvikle isofiler direkte.

Mht. mine kvaler med TMT5, så tænkte jeg om det ganske enkelt er min pc eller i det mindste mit grafikkort der ikke rækker. Jeg har Core AVC.v3.0.1.0-KK installeret m. halisplitter.

Jeg mener ikke at et codec som beskrevet tidligere i tråden løser nogle af mine problemer, da jeg sagten med MPC kan afvikle mkv filer og med vlc sagtens kan afvikle dvd/ISO/IMG!
Er der mon nogle minimums krav?

Og hvad med dit lydsetup? VLC downmixer alt til stereo på default setting det samme med MPC-HC. Står TMT mv til at gøre dette også?
Kører du med HDMI eller analog lyd eller digital SPDIF? Hvad er dine indstillinger ift lyd i TMT?

At forskellige players kan parse en ISO fil er ikke noget nyt, men det er garageagtigt. Seriøse kommercielle produkter, med respekt for den support de potentielt skal yde på en sådan feature, de tilføjer det ikke.

Mit Setup
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Richardski Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 06:41
Så er jeg tilbage fra juleferie.

Tak for svar!
"Og hvad med dit lydsetup? VLC downmixer alt til stereo på default setting det samme med MPC-HC. Står TMT mv til at gøre dette også?
Kører du med HDMI eller analog lyd eller digital SPDIF? Hvad er dine indstillinger ift lyd i TMT?"
!Jeg køre med standard indstillinger for såvel vlc som med mpc og har aldrig haft lydproblemer, så det er næppe der problet er når der ikke kommer billede på når jeg afspiller mine film med Arcsoft TotalMedia 5.

"At forskellige players kan parse en ISO fil er ikke noget nyt, men det er garageagtigt. Seriøse kommercielle produkter, med respekt for den support de potentielt skal yde på en sådan feature, de tilføjer det ikke. "

!Det er muligt du ser sådan på det, men faktum er jo bare, at vlc har en stor tilhængerskare netop pga. at programmet kan afspille iso filer. Og så er jeg for den sags ligeglad med hvad dem du kalder de seriøse kommercielle produkter mener om seriøsiteten i dette. Mon ikke andre playere ville få en større opmærksomhed hvis de havde samme feature som vlc og iso filhåndteringen. Folk gider ikke diske og dvd´er længere, så kan man slippe for dem ved at vælge vlc så tror jeg 99 % af brugerene vælger den løsning af samme årsag.

Jeg syntes ikke jeg fik svar på mine problemer med at afspille mine mkv og isofiler i Arcsoft TotalMedia 5.. men godt nytår alligevel Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Patriarken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 09:09

Så er jeg tilbage fra juleferie.

Tak for svar!
"Og hvad med dit lydsetup? VLC downmixer alt til stereo på default setting det samme med MPC-HC. Står TMT mv til at gøre dette også?
Kører du med HDMI eller analog lyd eller digital SPDIF? Hvad er dine indstillinger ift lyd i TMT?"
!Jeg køre med standard indstillinger for såvel vlc som med mpc og har aldrig haft lydproblemer, så det er næppe der problet er når der ikke kommer billede på når jeg afspiller mine film med Arcsoft TotalMedia 5.

"At forskellige players kan parse en ISO fil er ikke noget nyt, men det er garageagtigt. Seriøse kommercielle produkter, med respekt for den support de potentielt skal yde på en sådan feature, de tilføjer det ikke. "

!Det er muligt du ser sådan på det, men faktum er jo bare, at vlc har en stor tilhængerskare netop pga. at programmet kan afspille iso filer. Og så er jeg for den sags ligeglad med hvad dem du kalder de seriøse kommercielle produkter mener om seriøsiteten i dette. Mon ikke andre playere ville få en større opmærksomhed hvis de havde samme feature som vlc og iso filhåndteringen. Folk gider ikke diske og dvd´er længere, så kan man slippe for dem ved at vælge vlc så tror jeg 99 % af brugerene vælger den løsning af samme årsag.

Jeg syntes ikke jeg fik svar på mine problemer med at afspille mine mkv og isofiler i Arcsoft TotalMedia 5.. men godt nytår alligevel Smile

Jeg er nu rimeligt sikker på det er dine lydinstillinger i tmt den er gal med....
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu