recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af mit stereoanlæg til surround...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af mit stereoanlæg til surround...

Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Juni-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering af mit stereoanlæg til surround...
    Sendt: 29-Juni-2013 kl. 22:53
Jeg er ny her.

Sagen er den, at jeg overvejer at erstatte min gamle forstærker Harman Kardon HK 675 med en surround receiver, for at få bedre lyd igennem mine to gulvhøjttalere (B&W 603 S3). Mit anlæg består yderligere af følgende:

Samsung UE46 ES7005 TV med HDMI
Samsung combo (DVD/Videobånd) HDMI udgang
Samsung DVD optager HDMI udgang
Cambridge FM/Dab radio
Pladespiller

Hos min lokale HiFi pusher (HiFi-klubben) blev jeg rådet i formiddags at glemme alt om surround receiver i 4-6.000 klassen, fordi de ville ikke have spark nok til at få gang i mine højttalere. De anbefalede NAD til hhv. 9.000 og 16.000, og frarådede tilsvarende Denon og Cambridge receiver pga. lydens kvalitet og forstærkerens kraft.

Under besøget i Hifi-klubben blev jeg overrasket over, hvordan Dali Ikon6 MK2 højttalere udkonkurrede godt 1.500 kr dyrere B&W højttalere CM8, da min medbragte DVD med KISS Symphony concert (surround lyd)blev spillet.

Det korte af det lange - sal jeg ofre mange penge og få skiftet både forstærker og højttalere ud eller førstnævnte i første omgang?

Er der andre alternativer mht. receiveren?
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:06
Tror de tjener godt på Nad Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:13
Du kunne jo overveje noget brugt. Jeg er til dels enig med din HIFI pusher, at en 4-6000kr forstærker hurtig kan komme til kort. Men hvis det nu var den pris du havde forventet, så kan du netop få en forstærker i 9-16000kr klassen til den de 4-6000kr, alt efter alder.

Ang. Ikon 6 vs CM8, var de så slået til samme forstærker? For så forstår jeg sådan set godt forskellen. CM8'erne har en langt varmere lyd, end Ikon 6. Og det er ikke sikkert at den forstærker han slog dem til, harmonerer særlig godt med forstærkerens lydprofil.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

Sagen er den, at jeg overvejer at erstatte min gamle forstærker Harman Kardon HK 675 med en surround receiver, for at få bedre lyd igennem mine to gulvhøjttalere

Du har en rimelig god og solid stereoforstærker. Den vejer 10,7 kg, det samme gør en 6000 kroners Denon surroundforstærker, som skal kunne levere strøm til yderligere 3-5 forstærkerkanaler. Den vil aldrig kunne levere saft og kraft nok til dine strømhungrende B&W højttalere.

Så længe du ikke vil køre surround, så gå efter en stereoforstærker med digital indgang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:14
#1,

og......??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af comp13 comp13 skrev:

#1,

og......??

Har du hørt en azur 651r
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:30
Nagash,

Tak for dit input. Jo, begge højttalermærker var slået til samme receiver NAD T757V2. Forskellen var at høre betragteligt - DALI havde højere lydniveau med halv længde uden at lydbilledet var mudret, tværtimod, den var utrolig detaljeret og krystalklart, hvor B&W havde ikke samme detaljer og lydniveaut var lavere. Det var nok tydeligt at høre ved live koncerter.

KlausDM,

Tak for dit input. Det er ikke 6.000 kr receiver jeg fik anbefalet, men derimod 8.999 kr dyr én. Jeg vil også tilføje, at jeg bruger Argon's mini DAC til at transportere digitallyd fra mit TV til forstærkeren da Tv'et ikke har analog lydindgang. Da begge Samsung DVD optagere er forbundet med TV'et med HDMI kabel, får jeg udnyttet HDMI forbindelser bedre ved at investere i surround receiver?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:33
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:36
helljohn,

Har jeg virkelig brug for denne overflod af funktioner?
Til top
comp13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér comp13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:42
KLausDM,

Forstærkere med digitale indgange og HDMI er temmelig dyre - 10.000 kr og derover.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 23:43
Måske ikke men de fleste recievere kommer med alle disse features idag men denne har en som kan bruges nemlig Audyssey MultEQ XT32 og her får du en 10 k reciever (2112 model) til 6800 Wink og rimeligt med kraft selvom at jeg nok ville vælge en Cambridge 651r til 10k og det også op mod en Nad til det samme.Det jeg mente med første indlæg var at en sælger tit anbefaler den vare som der tjenes mest på og ikke altid den bedste.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 00:01
http://www.dba.dk/marantz-sr-8002-71-kanaler/id-1000590280/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  123 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu