|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
![]() Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 17:53 |
das jeg er ved at være træt af at have de mange 1000
![]() hvad program er bedst til det ? det må godt vøre et der kan finde cover og ligge ind i sangen automatisk ( filen ) da jeg har en masse maxi singler jeg ripper :) nogen der kan hjælpe ? og hvad format skal jeg rip det i ? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
format - det kommer helt og holdent an på hvad det er for en kvalitet du ønsker og vigtigst af alt - hvor skal tingene afspilles henne. Det bedste er jo en 1:1 rip til et lossless format (læs fungerer som en slags zip fil) og det kunne være flac, eller apple lossless. problemet er selvfølgelig at man begrænser sig selv med flac og alac hvis de skal over på en eller anden form for mobil-enhed.
en af de bedre generelle løsninger er 192kbit mp4 lyd. kvaliteten er generelt temmelig god men er også forholdsvis godt understøttet af diverse mobile afspillere. men som sagt. først info om hvilken kvalitet du ønsker og hvor du skal kunne afspille tingene henne. at rippe skidtet og lægge det på en nas er den letteste del. den svære del er at vælge det rigtige format så du gør det så let for dig selv som muligt. |
|
![]() |
|
mikkelfrost ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1192 |
![]() |
hey tak for svar
jeg hade tænk de skulle over på min lg nas og så igennem soone ind i anlæget så høj kvalitet er ønskeligt :) |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
Jeg vil foreslog FLAC eller alternativt ALAC hvis du har apple udstyr. Du kan bruge en del programmer til at rippe til FLAC. Jeg bruger selv Musicbee som kan hentes her gratis http://getmusicbee.com/. Programmet henter også selv albumsoplysninger og covers til de fleste CD'er. Her prøvet at rippe alt fra Carmen til Jessie J over til Gustav Winkler og den fandt i næste alle tilfælde albumsoplysninger og covers. Du skal dog være opmærksom på at FLAC fylder mere end komprimerede filer som mp3. Hvis du får blod på tanden mht FLAC har jeg faktisk i en længere tråd kørende med det, hvor det også vil fremgå at jeg vaklede mellem FLAC og WMA Lossless, hvor FLAC "vandt" hos mig. Hvis du er interesseret kan jeg se om jeg kan finde tråden igen.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Vil du rippe på Windows pc eller på Mac. Hvis det er Mac har jeg en hel del forslag.
Du skal rippe i lossless, fx FLAC, og det skal du fordi det kan senere konverteres til alt muligt andet. Den anden fordel ved FLAC er at du kan inkludere metadata i filen, og det vil du senere fortryde, hvis du ikke gør det fra starten. Redigeret af Brixen - 07-Oktober-2011 kl. 21:14 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
urup det må du meget gerne
|
|
![]() |
|
![]() |
brixen .
det er windåse det skal klares på - pt min bærebar men elleres den store maskine når den er oppep og køre igen :) |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1253 |
![]() |
Jeg kan også være med på en anbefaling af music bee - det fungerer rigtigt godt, også mht tags i filerne.
Har lige været igennem samme omgang hen over sommeren - det tager s** noget tid, så det gælder om at få det rigtigt første gang. /ask |
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
![]() |
Jamen den kan findes her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=81657&PN=1&title=flac-hvad-og-hvordan En udførligt tråd på en 14 sider omkring alt hvad der bør vides om FLAC på windows. ![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
takker :) kan itunes og sonnos afspille flac ?
og hvordan skal man ordne det så at hvis man har en masse maxi singler så man kan søge på fotos i sonoons ? |
|
![]() |
|
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() |
Itunes kan ikke afspille Flac, Sonos kan godt
![]() mht til fotos. Så henter dbpoweramp selv covers ned, og ellers kan du selv hente et billede og sætte ind. Musicbee gør vist også tilsvarende.
|
|
![]() |
|
![]() |
åhhh jeg troed at man skulle bruge itunes for at afspille musik i sonos
![]() men skal lige se om jeg fatter det .. jeg ripper mine cder til flac og ligger over i en mappe på min nas . så setter jeg jeg den nas sammen med sonos og den ser min mappe med musik i og så igennem deres ( sonos) app på fx ipad kan jeg styre musikken ? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |