Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rigo
Guld medlem
Oprettet: 25-December-2006
Sted: Slangerup, DK
Status: Offline
Point: 763
|
Emne: Hvem kan forklarer mig... Sendt: 10-November-2011 kl. 14:20 |
... hvordan Boxer signalet's antennesignal skal være?
Min signalstyrke er omkring 55-59% (gul) Signalkvaliteten ligger på 80-92% (grøn) Netværk er Mux5 KBH-Gladsaxe
Grunden til at jeg spørger er at jeg har noget udfald (pixelering), så inden jeg kravler op på taget vil jeg bare vide om der er noget at hente ved at rette på min antenne? Bør styrke og sinal være grønne?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
kec2
Super bruger
Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 336
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 14:30 |
Det kan også være antennekablet mellem væg og tv som har løse/dårlige forbindelse.
jo mere signal styrke og kvalitet jo bedre.
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
rigo
Guld medlem
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 14:38 |
Tak for input. Jeg har fået målt signalet , og det er fint.
|
antilles
Super bruger
Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 15:20 |
Det er skægt, jeg kører også på gladsaxe senderen og har ligeledes oplevet mange udfald og pixelering de sidste par dage... Måske er det senderen, der har problemer... Det har ALDRIG været et problem før, og jeg har signal booster på (har dog aldrig målt den egentligt styrke)
Hvordan måler du signalet?
Jeg bor i Ballerup
Redigeret af antilles - 10-November-2011 kl. 15:20
|
antilles
Super bruger
Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 16:01 |
Nå jeg ringede lige til Boxer, som kunne fortælle at de ikke havde problemer med senderen. Da jeg har fået ombyttet min Triax 409 boks for 1 uge siden, så mente de heller ikke det kunne være problemet. Flere tråde her på forumet indikerer ellers at det godt kunne være tilfældet:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95528&title=problemer-med-triax-thd-409-va http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104027&title=hvem-kan-forklarer-mig http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=100712&title=signalproblemer-med-boxer
Nå men de tilbød istedet noget der hedder et boxer bevis, som man kan bruge til at betalle en antenne installatør til at komme ud og måle ens installation igennem. Måske du kunne få det samme rigo?
Jeg har selv lavet installationen og skulle da mene at det er lavet efter alle kunstens regler, men lad os nu se. Jeg tror, efter at have læst ovenstående tråde, stadig det er triax boksen der skal skiftes. Eller bare brændes!!!
|
Stougaard
Super bruger
Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 17:30 |
|
rigo
Guld medlem
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 19:01 |
Jeg fik et Boxer Bevis af Boxer, da jeg havde problemer med teksterne på Canal+ kanalerne. En installatør målte mit signal og det var noget nær perfekt ( i flg. ham). Det skal siges at min signalstyrke og signalkvalitet altid har ligget med de værdier jeg har i dag, og da jeg har Sagem bokse må det skyldes senderen.
Jeg er rimelig træt at de problemer jeg har haft med Boxer på det sidste, og da deres HD udbud ikke er større overvejer jeg at skifte til Sat. Hvis man dertil ligger at man skal have en DVB-T2 modtager på et tidspunkt så er der snart ikke flere gode argumenter for at blive hos dem.
Sorry Boxer, men det er bare ikke godt nok.
|
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 11-November-2011 kl. 00:11 |
Ja men har du muligheden for sat, så er der jo ingen grundt til andet. Der er jo ingrn tvivl om at sat er det bedste, du skal så bare til at bestemme dig til hvilken distributør du vil lege med, og her kan ingen herinde råde, det er et smagsspørgsmål. Nogen kan lide Canal Digital, andre elsker Viasat, specielt hvis de har børn der ikke kan leve uden Paradise osv.
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 11-November-2011 kl. 16:38 |
Hej Rigo
Mit forhold til Boxer er ikke godt. Boxer tror de både kan bøje lovene og så meget at disse knækker, om udbredelserne via Masterne, det glæder mig når der så bliver problemer med billederne.
Løsningen: Sende Boxer signalerne igennem Antenneanlæg ligesom i kabel tv'ens barndom.
Redigeret af moho - 11-November-2011 kl. 16:39
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 11-November-2011 kl. 16:40 |
Nu har du vist igen tålt noget du ikke kunne ryge.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 11-November-2011 kl. 19:32 |
Radiomanden skrev:
Nu har du vist igen tålt noget du ikke kunne ryge. |
Den er da værre med dig! Du har vist tålt noget du ikke kunne drikke. Hi hi, vender den lige rigtig:
Du har vist drukket noget du ikke kan tåle![Tongue Tongue](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley17.gif)
Redigeret af Kampus - 11-November-2011 kl. 19:32
|
CARS10
Guld medlem
Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
|
Sendt: 11-November-2011 kl. 22:47 |
My God. Moho, du skal gå til lægen, for du er medicineret forkert.
|