recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død computer efter "mild" overclock.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død computer efter "mild" overclock.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Scarmoose Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-August-2011
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død computer efter "mild" overclock.
    Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:38
Jeg havde overclocket min Phenom II 1090T til 3.6GHz og efter noget tid med small FTTs i Prime95 begyndte det at lugte lidt "brændt". Pludselig slukker computeren så, og når jeg prøver at starte igen sker der ingenting. Intet tegn på aktivitet. 

Spørgsmålet er så, om jeg kan på nogen måde kan finde ud af, om det er CPU'en eller motherboardet der er hoppet af? 

Det er en Corsair H100 CPU-køler, så den skulle ikke være blevet for varm. 

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:40
Hvad med din strømforsyning.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:45
Det er 700W, og kan det være problemet?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Scarmoose Scarmoose skrev:

Det er 700W, og kan det være problemet?

Ja,hvis den ikke kører.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:50
Er der andre måder at finde fejlen på, end bare at skifte delene ud en ad gangen?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 18:57
Jeg er ikke den store computer nørd,men har selv et par gange prøvet at en strømforsyning er stået af.
Så derfor mit bud,men hvis den virker,så er det jo ikke den der er problemet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:03
Altså der sker absolut ingenting når jeg trykker på power-knappen. 
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:16
Kan du ikke lugte dig frem til hvilken del, der er brændt?

Hvis du vil teste strømforsyningen, kan du gøre følgende:
Pil strømforsyningen fra og start den manuelt ved kortvarigt at kortlutte pin 15 og 16 på det 24-pin stik du normalt sætter i bundkortet. Så vil den starte hvis der dúr. Læs mere her: http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ht/power-supply-test-multimeter.htm

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Kan du ikke lugte dig frem til hvilken del, der er brændt?

Tror det hele er dampet af efterhånden, så jeg kan ikke lugte så meget. 

Men jeg prøver lige det med 15. og 16. pin, hvis jeg kan finde noget der kan nå.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 19:43
Den starter ikke ved kortvarig kortslutning, så det er vel der problemet ligger.
I 16. pin (eller 15.) ser det ud til at "lederen" mangler. 
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:08

Den starter ikke ved kortvarig kortslutning, så det er vel der problemet ligger.

Har du ikke mulighed for at låne en strømforsyning?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Scarmoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2012 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Har du ikke mulighed for at låne en strømforsyning?

Jo, måske. Jeg prøver lige lidt forskelligt, og vender tilbage hvis jeg ikke får det til at virke. 
Tak hjælpen
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu