recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Humax
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Humax

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Dorthe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Sted: DK
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorthe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Humax
    Sendt: 06-Februar-2012 kl. 15:45
jeg har nogle problemer med min humax, jeg vil høre om spørge om der er nogen der har været ude
for at en kanal slå ind og ud.
der skal lige siges at den vise fuld styrke på modtagerforbindelsen, signalet komme via antenna med boxer
MVH Dorthe
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Dorthe Dorthe skrev:

jeg har nogle problemer med min humax, jeg vil høre om spørge om der er nogen der har været ude
for at en kanal slå ind og ud.
der skal lige siges at den vise fuld styrke på modtagerforbindelsen, signalet komme via antenna med boxer
MVH Dorthe

Nu skal du lige oplyse hvilken Humax boks du har så kan du blive henvist til en eksisterende tråd der omhandler din boks.
Skriv også lige lidt flere oplysninger om hvad det er du mener med "slå ind og ud"

Til top
Dorthe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorthe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 16:56
Det er en Humax BRX-HD, altså også en digital recordere, den optager fint, men slår fra TV2 periodisk og skriver at der ikke er adgang så slår den tilbage, eller hvis man slår frem og tilbage eller kanalerne, det virker som om den ikke kan holde signalet, på trods af der er fuld signalstyrke og heller ikke adgang til andre fjerne tv Master som sælgeren var så smart at foreslå.
MVH
Dorthe
Til top
Allan Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Nordsjælland-DK
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 18:51
For mig tyder det på et antenneproblem og at du ikke skal regne med den signalstyrke du ser på boksen.

Men du skal ind i denne tråd og spørge dig frem.

Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2012 kl. 13:20
Jeg havde problemet med enkelte kanaler i samme MUX og fik Boxer til at "nulstille" kortene. Kan du evt teste i en anden boks og se om problemet flytter med så du evt kan udelukke at det er boksen?

Jeg har en Humax BXR-HD og der er slet ikke problemer mere (det forekom nu også på min anden boks).... udover at jeg ikke har testet optagedelen er jeg meget tilfreds og afventer kun at kanalerne får nye numre når de kommer i favoritlisten!

Redigeret af Pioneer540 - 07-Februar-2012 kl. 13:20
Til top
Jakobthomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-December-2011
Sted: Aarhus, Danmark
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobthomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 19:21
Jeg har helt samme problem og er ved at blive vanvittig;-) Har du fundet en løsning?
Til top
Dorthe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorthe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:09
Jeg har sat hovedkortet fra boxer i, og ikke et af ekstrakortene, og det har indtil videre virket, bare for dårligt at ingen har meddelt at humax ikke er god til ekstrakortene.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:09

Jeg har sat hovedkortet fra boxer i, og ikke et af ekstrakortene, og det har indtil videre virket, bare for dårligt at ingen har meddelt at humax ikke er god til ekstrakortene.

Det er vel ikke Humax skyld,hvis dine extrakort ikke virker.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobthomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:11
Til dels. For kortet virker fint i en gammel sagem boks...
Tak for tippet!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4902
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 08:05

Jeg har også Humax.

Den kører uden problemer.

Om det er hovedkortet eller ekstra kortet der sidder i aner jeg ikke.

Synes det lyder mystisk at ekstra kort skulle være anderledes.

Troede ikke at der var forskel på kortene.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 08:17
Hvordan ser man forskel på sine kort? Jeg har to kort, men aner ikke hvilket som er "hovedkortet"?
Har præcis samme problem som trådstarter.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakobthomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 08:20
Hvis nogen finder en løsning må de meget gerne melde tilbage. Har forsøgt manuelt at søge kanalerne igen, resettet til fabriksindstillingerne osv. Men glad for jeg ikke er den eneste...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu