|
Sonos - why, why, WHY? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Christian73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2012 kl. 20:23 |
|
Har haft Sonos i 6 måneder - hvoraf det har kørt stabilt højst 14 dage i træk. Kender snart alle Sonos Supports "eksperter" personligt, men ingen af dem kan hjælpe mig. Men måske der er nogle kloge her?
Status er pt., at jeg selvom HFK´s sælgere lover, at systemet kan køre wireless med min macbook, så opgav jeg til sidst og købte en NAS. For systemet kan IKKE køre wireless med min macbook - i hvert fald ikke mere end en uge ad gangen. Efter jeg fik sat NAS´en op, har Sonos kørt upåklageligt i 14 dage. Men forleden begyndte den så helt uprovokeret at "falde ud" med fejlmeldingen om, at der ikke er kontakt til NAS´en. Jeg ringede så til sonos support som rimelig hurtigt løste problemet. Systemet kørte så halvanden dag, og i dag melder det så igen, at der ikke er kontakt til NAS´en. Og mens jeg skrev det ovenstående, prøvede jeg lige igen for at kunne referer fejlmeldingen korrekt - men nu er der igen pludseligt kontakt til NAS´en og systemet spiller lystigt! AAAAARRRGGHHHHH! Hvad Helvede sker der? Er der nogen derude, der har haft lignende problemer eller har et bud på, hvad der sker? Var det ikke fordi, systemet er så fantastisk når det virker, så havde jeg sgu´ forlængst indleveret det til HFK. Min opsætning er som følger: Trådlæst internet fra 3, HUAWEI B683 G3 router, forbundet til Sonos som er forbundet til VerbatimNAS. Macbook 5.1 - styresystem 10.6.8 To Play 3. Love/hate Sonos Christian
|
||
![]() |
||
Christian73 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 27-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
p.s. Besynderligt nok kan jeg ikke finde min Verbatim Nas i søgefunktionen på min macbook pt. Selvom systemet lystigt spiller musik fra den - det burde jeg da kunne?
chr
|
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
To ting;
Skift til en ordentlig router, hvor du selv kan konfigurerer som du har lyst og få så den Verbatim ting skiftet ud med en ordentlig NAS. De fucker konstant op ved de Sonos brugere jeg har snakket med der har haft dem. Grunden til at du har voldsomme problemer med wireless via MacBook er at Apple produkter nulstiller al netværkskontant hver gang du har haft låget klappet sammen på maskinen medmindre du laver forskellige fusk løsninger. Så der er din MAC der fucker og ikke Sonos. Og du kan ikke søge på din NAS...igen fordi din MAC har smidt netværksadgangen, så du skal tilføje den igen hver gang du åbner maskinen på ny.
|
||
![]() |
||
|
Tweaky - tak for svaret. Det overrasker mig en del, at du sviner verbatimen - jeg valgte specifikt denne model fordi HFK anbefaler den og den er på Sonos egen liste over NAS, de anbefaler. Men hvad ville du i stedet anbefale?
Routeren er du heller ikke glad for - men så vidt jeg kan forstå, kan man godt konfigurere den som man vil, det er i hvert fald det jeg mener at have overværet, bland de mange ting de førnævnte Sonos Support folk har været inde og pille ved. På den anden side er det 3, som har anbefalet den og som jeg har købt den igennem. Og det har sgu sjældent været garanti for en god løsning - snarer tvært imod. Det du skriver om Macbooks der smider netværksadgangen - det vil jo så betyde, at ALLE med Macbooks har det samme problem som mig. Men det er absolut ikke, hvad jeg hører generelt. Og under alle omstændigheder må det vel for H.... være rimeligt simpelt at indstille Mac´en til IKKE at smide netværksindstillingerne. Tak for hjælpen Chr
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
|
Har selv sonos i 5 zoner og det spiller 100% stabilt
Bruger 2x macbook , 2x ipad 3x iphone samt 2x pc som kontroler. Musikken er lageret på 2 x nas. Hvor den ene er en verbatim nas. I starten hvde jeg også lidt problemer, men efter skift til en ny router kører det super stabilt, Brugte først yousee router. Men efter skift til en netgear er alle problemer væk. |
||
![]() |
||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
|
Bruger yousee ikke kun netgear routere? |
||
![]() |
||
Raum ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2011 Sted: Hovedstaden Status: Offline Point: 278 |
|
Den undrede jeg mig også lige over... Jeg har aldrig fået tilsendt andet end netgear fra yousee. |
||
![]() |
||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
|
Jeg har aldrig hørt andet end at sonos/Hi-FiKlubben KUN siger brug NAS.
Og mit sonos kører fint med 2tb verbatim fra klubben. Med linksys router.... Må også tilslutte mig at de allerfleste netværks problemer stammer fra routeren. Så jeg ville skifte den.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
|
Jeg misforstod svaret. Apple produkter virker fint sammen med Sonos, når musikken ligger på en NAS. Redigeret af Brixen - 24-Juni-2012 kl. 11:40 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
|
Routeren er som regel den største synder ja, men rigtig mange har haft store problemer med verbatim's harddiske. Der er lidt forskel på hvordan de opfører sig, men ingen af er direkte nemme at arbejde med. Har haft flere af dem mellem hænderne. Oplevelsen kan selvfølgelig være forskellig fra bruger til bruger, men jeg kender der har klappet i hænderne over den investering.
Angående Mac, så er der altså rigtig mange der problemer med at bruge det Itunes bibliotek der ligger direkte på en Mac der koblet op trådløst, men routeren ken klart nok have meget at sige her. Jeg er glad Apple bruger, så det er et angreb, hvis nogen skulle tro det. |
||
![]() |
||
|
"kender ingen der klapper...." skulle der stå. Lidt øv at man ikke kan rette i indlæg fra Mobile enheder.
|
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Har en bekendt som netop har købt Sonos, som skal køre m MacBook. Radiodelen fra Sonos kører fint ergo er hun på internettet. Men Sonos får ikke adgang til MacBook . Hendes "hjælper" har foreslået en ny router, men i mine ører lød det som noget firewall - indtil jeg læste denne tråd , som jo desværre indikerer at problemet kan være noget mere kompliceret
Har selv Sonos som streamer fra PCH.C200 (medieafspiller), og det kører upåklageligt rent netværksmæssigt. Dog har jeg en del FLAC filer som Sonos ikke kan se |
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |