|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
steenm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() Sendt: 26-April-2006 kl. 18:33 |
||
Jeg var inde hos TC for at se på Samsung LCD LE40R72B hvilket de endnu ikke havde fået hjem. Personalet hos TC anbefalede at købe Panasonic plasma 37" eller 42 PV 60 fremfor Samsung LCD. TV'et var jeg begejstret for. Jeg blev dog noget forskrækket over de stærkt anbefalede en kalibrering, som koster 2.500 kr oveni prisen. Det virker da underligt, at dette skulle være nødvendigt på et fabriksnyt tv!! Så jeg er blevet endnu mere forvirret og nu hælder mere til at købe samsung. Er der nogen der har fået lavet denne kalibrering eller er det overhovedet nødvendigt. Redigeret af steenm - 26-April-2006 kl. 18:41 |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
||
Det er ikke fordi et Samsung ikke bør/kan kalibreres, men for at få det
optimale ud af en skærm, bør man kalibrere det. Det er selvfølgelig op til dig selv. |
|||
![]() |
|||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
||
Jeg har tænkt mig enten at købe
Digital
Video Essentials eller
Tweak'n'tune
The Calibrator 6.1 software når jeg får mit Samsung
Redigeret af Stampe - 26-April-2006 kl. 18:50 |
|||
![]() |
|||
Birdynamnam ![]() -- ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
||
Jeg overvejer om man skal forsøge sig med dette kit, og smække på den bærbare. http://www.pixmania.com/dk/dk/189250/art/pantone/kalibrering -kit-eye-one-d.html |
|||
Vi vil have tour de france i hd
|
|||
![]() |
|||
Pokerface ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1357 |
![]() |
||
Hej. Otto fra TC, har fornylig i en af debatterne med "fælleskøbene" på Samsung, omtalt det nævnte udstyr. Det skulle være noget ganske nyt, de lige havde fået ind ad døren, udfra fra dette måleudstyr, skulle de så være i stand til at justere TV'et ind, så man fik det bedst mulige billede ud af apparatet. Muligvis misforstod jeg det lidt, men det allerbedste var vist nok, hvis det blev gjort der, hvor apparatet skal bruges, så de lokale lysforhold blev taget med i målingerne. Alt dette skulle ses ud fra, at mange klager over dårlig billedkvalitet, af forskellige årsager. Men ofte simpelthen fordi, at de ikke selv kunne finde ud af justere billedet ordentligt ind. |
|||
Mvh. Frede.
![]() [COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80 |
|||
![]() |
|||
Tape Connection ![]() Branche Medlem ![]() Oprettet: 21-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
||
Hurra for internet i lufthavnen! Punkt 1: Det er ikke _nødvendigt_, men en kalibrering kan hive en forbedring ud af tv'ene som ikke kan opnås uden måleværktøj, service-menu og en god portion erfaring. Dette gælder stort set alle tv, nogle mere end andre - et Samsung har ikke mindre behov for dette - eller rettere, potentialet for forbedringer er lige så stort. Panasonic'en er faktisk ganske god som standard, så det er ikke et svaghedstegn for tv'et at der kan hentes lidt ekstra - og dét billede du har set i butikken er iøvrigt uden kalibreringen, så hvis du var tilfreds dér, vil du også være tilfreds med tv'et uden kalibreringen. Der kan dog som sagt hentes en forbedring, og det kan der på alle tv - det drejer sig primært om at producenterne leverer tv'ene med den mest populære indstilling, ikke med den indstilling der reelt giver det bedste billede. Det bedste billede er pudsigt nok ikke dét som flertallet vil foretrække - når de ser tv'et kortvarigt. Den korrekte indstilling vinder i længden. Desuden er indstillingen af et tv langt hen ad vejen et spørgsmål om kompromisser - standard-indstillingen leverer typisk en bedre kontrast, på bekostning af farvegengivelsen. Kalibreringen går ud på at man ikke alene går efter højest mulig kontrast, men finder frem til en indstilling der med en så god farvegengivelse som muligt, leverer en så høj kontrast som muligt. Dvs. en generelt god billedkvalitet, frem for et billede der er godt på nogle få punkter - hvilket kan være imponerende, men ikke er så godt i længden som det generelt korrekte billede. Det er som sagt ikke et decideret svaghedstegn for tv'et - blot udtryk for at der er noget uudnyttet potentiale. Du kan sammenligne det med at købe en bil med 14 tommer fælge. Så sætter du for relativt få penge ekstra 17 tommer fælge på i stedet, og så har du en meget mere sportslig bil, med meget mere præcis styring. Til gengæld ofrer du lidt komfort. Med en kalibrering ofrer du lidt lysttyrke og kontrast, mod at få bedre farvegengivelse - og farvegengivelsen er i praksis vigtigere end kontrast og lys. Det sælger bare ikke lige så godt at have gode farver, som at have god kontrast. Du kan læse mere om kalibrering her: Og til sidst: Det er helt frivilligt om man vil betale os for at kalibrere tv'et, eller gøre det selv (eller bruge tv'et i standard-indstillingerne). TV'et er det samme om du køber det et andet sted hvor du ikke får tilbudt en kalibrering, eller om du køber det af os og fravælger kalibreringen. Personligt ville jeg dog, efter at have kalibreret en del tv og projektorer efterhånden, _aldrig_ igen finde mig i et tv der ikke har en korrekt farvegengivelse. |
|||
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk |
|||
![]() |
|||
steenm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 221 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det tror jeg du har ret i. Jeg mener, det er udstyr til ret mange penge. Det vil nok være uklogt at justere med egen software til få tusinde kroner. Man opnår nok ikke et meget bedre billede med det.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Birdynamnam ![]() -- ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
||
Googlede lige på på det "software til få tusende kroner". og fandt dette rewiew. http://www.northlight-images.co.uk/article_pages/eye_one_dis play_2.html |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
![]() |
||
Det kan sikkert give dig et pænt billede - hver gang du har din bærbare tilsluttet. Kalibreringssystemer beregnet til computerbrug laver en profil på baggrund af mållinger, og den profil kan din computer så køre med - der ændres intet på skærmen. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |