|
Køb af scanner |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 00:40 |
Jeg har en masse gamle negativer, billeder og dias jeg godt kunne tænke mig at digitalisere.
Materialet er for størstedelens taget med godt analogt spejlrefleks kamera og derfor skal scanner også kunne tilsvare en rigtig god kvalitet. Til gengæld skal scanneren heller ikke bruges til andet end dette formål og samtidig har jeg også god tid til arbejdet. Således skal scanneren ikke bruges professionelt.
Har du/I nogen forslag til hvilken scanner det kan være jeg skal købe? Redigeret af herognu - 22-Oktober-2012 kl. 21:15 |
|
![]() |
|
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Herognu
Er i samme situation som dig. Her på sitet er der ikke mange der har budt ind med forslag til scanner. Er du kommet videre i din søgning efter den rette scanner? Hilsen Peter |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Jeg vil da gerne anbefale canons http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/ den har jeg selv brugt til vores negativer, den er hurtig og kvaliteten er god.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
Benjamin7 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2007 Sted: 8740,Denmark Status: Offline Point: 1755 |
Link
http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/ Pris Nogen der har en de evt ville leje ud?, har ca 400 negative jeg gerne vil have ind digitalt, ellers har jeg ikke rigtig mere at bruge den til efter som jeg har scanner i vores Multiprinter.
Redigeret af Benjamin7 - 30-December-2012 kl. 23:23 |
|
Hilsen
Benjamin D. Simonsen 8740 - Brædstrup |
|
![]() |
|
herognu ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-April-2010 Sted: Denmark Status: Offline Point: 374 |
Jeg tror ikke jeg køber en scanner. Det er jo et engangs arbejde med at få scannet negativer, dias og gamle billeder og så skal jeg aldrig bruge scanneren igen. Så vil den bare stå og samle støv. Derfor har vi i vores familie besluttet at samle alt hvad vi har sammen og forsøge at på en god pris. Det lyder rimeligt i prisen og så justerer de scanningerne for farve og for ridser og støv: http://www.scanpixel.dk/
|
|
![]() |
|
pvnrecordere ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 53 |
Hej Tak for dit svar Hvor mange negativer kan den tage adgangen? Skal filen der skabes ved scanning efterbehandles? Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
hehe der er vel 14 dages returret :D
|
|
![]() |
|
Hej Benjamin Tak for svaret. Den vil jeg kigge nærmere på. Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
Hej Herognu
Tak for tippet med at få andre til at gøre arbejdet :-) Det vil jeg kigge nærmere på. Med mit antal negativer kan det bliver en dyr omgang. Hilsen Peter
|
|
![]() |
|
Jo måske men hvis du selv gør det bliver det også en tidsrøver ;-)
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Hvis I ikke har prøvet at scanne dias og negativer før, så er jeg sikker på I får bedst resultat ved at få andre til at gøre det.
CanoScan 9000F kan kun tage 4 dias eller 2 x 23 cm 35 mm negativer ad gangen. Der følger Silverfast 8 med scanneren. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
hummelmose ![]() Administrator ![]() ![]() Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3978 |
Jeg kan også godt anbefale 9000F, som jeg bruger til at konvertere mine DIAS og papirfotos.
Den kan klare både dias og negativer.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |