recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af scanner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af scanner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-April-2010
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af scanner
    Sendt: 22-Oktober-2012 kl. 00:40
Jeg har en masse gamle negativer, billeder og dias jeg godt kunne tænke mig at digitalisere.

Materialet er for størstedelens taget med godt analogt spejlrefleks kamera og derfor skal scanner også kunne tilsvare en rigtig god kvalitet.

Til gengæld skal scanneren heller ikke bruges til andet end dette formål og samtidig har jeg også god tid til arbejdet. Således skal scanneren ikke bruges professionelt.

Har du/I nogen forslag til hvilken scanner det kan være jeg skal købe?

Redigeret af herognu - 22-Oktober-2012 kl. 21:15
Til top
pvnrecordere Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:10
Hej Herognu

Er i samme situation som dig. Her på sitet er der ikke mange der har budt ind med forslag til scanner.

Er du kommet videre i din søgning efter den rette scanner?

Hilsen
Peter

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:18
Jeg vil da gerne anbefale canons http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/ den har jeg selv brugt til vores negativer, den er hurtig og kvaliteten er god.
Mvh

René
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:22
Link 

http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/

Pris 

Nogen der har en de evt ville leje ud?, har ca 400 negative jeg gerne vil have ind digitalt, ellers har jeg ikke rigtig mere at bruge den til efter som jeg har scanner i vores Multiprinter.

Redigeret af Benjamin7 - 30-December-2012 kl. 23:23
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

Hej Herognu
Er i samme situation som dig. Her på sitet er der ikke mange der har budt ind med forslag til scanner.
Er du kommet videre i din søgning efter den rette scanner?
Hilsen
Peter

Jeg tror ikke jeg køber en scanner. Det er jo et engangs arbejde med at få scannet negativer, dias og gamle billeder og så skal jeg aldrig bruge scanneren igen. Så vil den bare stå og samle støv.

Derfor har vi i vores familie besluttet at samle alt hvad vi har sammen og forsøge at på en god pris. Det lyder rimeligt i prisen og så justerer de scanningerne for farve og for ridser og støv:

http://www.scanpixel.dk/ 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg vil da gerne anbefale canons http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/ den har jeg selv brugt til vores negativer, den er hurtig og kvaliteten er god.

Hej 

Tak for dit svar

Hvor mange negativer kan den tage adgangen? Skal filen der skabes ved scanning efterbehandles?

Hilsen
Peter
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:09
hehe der er vel 14 dages returret :D
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Benjamin7 Benjamin7 skrev:

Link 

http://www.canon.dk/For%5FHome/Product%5FFinder/Scanners/Flatbed/CanoScan%5F9000F/

Pris 

Nogen der har en de evt ville leje ud?, har ca 400 negative jeg gerne vil have ind digitalt, ellers har jeg ikke rigtig mere at bruge den til efter som jeg har scanner i vores Multiprinter.

Hej Benjamin

Tak for svaret. Den vil jeg kigge nærmere på.

Hilsen
Peter
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pvnrecordere Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 12:15
Hej Herognu

Tak for tippet med at få andre til at gøre arbejdet :-) Det vil jeg kigge nærmere på. Med mit antal negativer kan det bliver en dyr omgang. 

Hilsen
Peter
Til top
herognu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herognu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af pvnrecordere pvnrecordere skrev:

Hej Herognu
Tak for tippet med at få andre til at gøre arbejdet :-) Det vil jeg kigge nærmere på. Med mit antal negativer kan det bliver en dyr omgang. 
Hilsen
Peter

Jo måske men hvis du selv gør det bliver det også en tidsrøver ;-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 13:16
Hvis I ikke har prøvet at scanne dias og negativer før, så er jeg sikker på I får bedst resultat ved at få andre til at gøre det.

CanoScan 9000F kan kun tage 4 dias eller 2 x 23 cm 35 mm negativer ad gangen.

Der følger Silverfast 8 med scanneren.

Venlig hilsen
KB
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3978
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 13:34
Jeg kan også godt anbefale 9000F, som jeg bruger til at konvertere mine DIAS og papirfotos.

Den kan klare både dias og negativer.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu