|
Splitter til Coax |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-November-2012 kl. 12:34 |
|
Her hvor vi bor, overgår vi til Waoo tv pr. 1. januar. Vi har deres fiber i forvejen.
Opsætningen bliver vi får boks i stuen, da vi ikke kan undvære at sætte tingene på pause og nogle gange starte forfra, da vi er en familie med 3 små børn. Har dog overvejet kører det i vores HTPC i stuen. Dog i tvivl om hvordan? Udover det, skal vi jo så have trukket coax kabel fra fiberboksen som skal splittes til de 3 andre tv vi har. Men overvejer lidt her, bare nøjes med web tv på disse. Dog ved jeg børnene og fruen hurtig vil blive træt af skulle skifte kanal med en mus. Så hvad anbefaler i af opsætning og af evt splitter? Vi har som sagt 4 tv, hvor af det ene ikke har dvb-c tuner, desværre.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
http://www.homeconnect.me/
HF-tæt installation til kabel-tv
Redigeret af cnn3 - 19-November-2012 kl. 13:44 |
||
mvh Christian
|
||
pryssing
Junior bruger Oprettet: 07-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så nemt er det desværre ikke:
Der er ikke Coax i tv-boxen, så hvert enkelt tv skal forbindes med netstik til boxen! (og så er web-tv lige pludselig en rigtig god ide ;-)
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vil jeg tjekke ud.
Er det uden betydning at der fra fiberboksen først vil være et ca 20 m kabel før forstærkeren kommer på? Jeg bliver nød til at have forstærkeren på fra soveværelset af, da boksen i stuen jo kører via netkabel. Skal boksen droppes og køre det i HTPC?
|
||
||
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
|
Kan du forklare det nærmere helt præcist? Har godt læst lidt om noget vlc og et program til at scanne ip adresser osv. Men er helt på bar bund lige pt. Ved dog at hvis jeg ikke har det hele klar til 1. januar, så sker der et værre ramaskrig herhjemme. Overvejer som sagt om boksen er nødvendig? 99,- sparet = abonnement hos fx HBO Nordic. Vi har netflix i forvejen, der bruger jeg vores PS3 i stuen og igennem xbmc med advance launcher til web på de andre klienter, samme måde bruger jeg tv2 film som vi har fra Waoo i forvejen. Min HTPC i stuen fungerer også som medieserver, hvor der er trukket cat5e eller cat6 kabler til klienterne fra routeren i stuen. |
||
||
dvidebaek
Bruger Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor i landet bor du JordanDK og hvilket energiselskab leverer fiberen til dig? Er det i en boligforening du bor? Ved at NRGI udsender deres kanaler både som IPTV, DVB-C og analogt til boligforeninger. Så hvis det er tilfældet du bor i NRGI's dækningsområde, og bor i en boligforening, så behøves der ikke boks til de resterende TV. Du skal kun trække ganske almindelige antennekabler ud til de 3 andre TV :-) Ved at det er sådan det er skruet sammen fra NRGI's side, da jeg har siddet og forhandlet med dem, på vegne af min boligforening!
|
||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sådan som spørgsmålet er formuleret, går jeg udfra at det er coaxstikket på selve fiberboksen (ikke tv-boxen), hvorfra der kan udtages et analog signal, og måske endda et DVB-C signal
|
||
mvh Christian
|
||
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
|
Bor i Randers NØ og det er Verdo som leverer til vores boligforening. Har fået fortalt hos Verdo, at boksen kører via netkabel fra fiberboksen af. Til andre tv kan jeg trække coax kabel, som så skal splittes og der skal laves en alm søgning via dvb-c. Kan også vælge helt at droppe boksen eller selvfølgelig få bokse til alle tv.
|
||
||
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fuldstændig korrekt. DVB-C signal fra fiberboksen til andre tv.
|
||
||
d19s
Bruger Oprettet: 18-Oktober-2008 Sted: Hobro Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
har installeret rigtig mange fiber bokse fra verdo :-)
du kan sagtens køre coax fra fiberboksen og op i en fordeler hvor du køre videre til de tre tv, hvis du ikke gider have en boks til at stå.. men køb nu en ordenlig fordeler, og noget godt coax kabel..
det kan være nødvendigt at have verdo ud og lave måling og skifte et dæmpeled på Hagen (fiberboksen) hvis dit billed ikke er ordenlig..
edit: og det køre dvb-t Redigeret af d19s - 22-November-2012 kl. 10:19 |
||
Rolf Lemmike
Guld medlem Oprettet: 25-Maj-2007 Status: Offline Point: 1054 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Der kører både analogt og DVB-C... I hvert fald hos SEAS-NVE.
Og sjovt nok er det ikke Waoo, men dit eget el-selskab du skal have fat i, for at åbne for signalet. Jeg mener det koster 39/md. |
||
JordanDK
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det kører ikke på dvb-t her, på nogle af de papirer vi har fået. Det er enten ip eller dvb-c. Er godt klar over der skal en ordentlig fordeler på. Coax kablet har jeg også helt styr på. Det var bare hvilken fordeler, der er god til fx 3 måske senere 4 tv. Selvfølgelig gider jeg ikke betale penge for at have en boks i soveværelset, børneværelserne og senere evt. køkkenet, det hvert fald i min optik 156,- om måneden lige ned i lokummet.
|
||
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |