recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hdmi fucker med mig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hdmi fucker med mig

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tarcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tarcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hdmi fucker med mig
    Sendt: 30-November-2012 kl. 09:51
Hej Forum,

Er der nogle herinde der kan hjælpe med følgende:

Mit HTPC har ikke separat digital lydudgang, og derfor er jeg tvunget til at køre HDMI direkte over i min hdmi receiver/forstærker som selvfølgelig spiller lyden og sender billedet videre til TV.

Problemet er at hver gang jeg slukker min forstærker, så fornemmer min HTPC at der ikke er nogen der lytter signalet, og det er fint nok. Når jeg så tænder forstærker og TV igen, så opdager HTPCen at nu er der nogle der lytter på signalet, men så skal den lige finde den rigtige opløsning igen. Det bevirker tilsyneladende at den shuffler igennem alt ligefra 640x480 til 720p til 1080p som er den opløsning jeg rent faktisk køre. 

Jeg køre windows media center og den applikation kan nogenlunde godt finde ud af at opløsningen skifter (går dog ofte ned, så det er også et problem), men problemet er at jeg bruger XBMC og den kan IKKE finde ud af at opløsningen skifter, og derfor har jeg brug for at fastholde 1080p opløsningen hele tiden.

Er der nogle der har forslag til løsning på dette mega irriterende problem? Big smile
Zotac Ion 330, HDHR, MCE7
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:07
Fast opløsning ud på din PC. Hvis den kan det.
SVP03
Til top
tarcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tarcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:17
Hej SCP03, det er præcis det jeg ønsker, spørgsmålet er hvordan Geek
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af tarcom tarcom skrev:

Hej SCP03, det er præcis det jeg ønsker, spørgsmålet er hvordan Geek
Ok, kender intet til PCer, det skal bare virke hver gang.
Min tålmodighed er ikke så stor Big smile
SVP03
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2012 kl. 10:20
DU skal logge ind med VNC på din HTPC, når din reciever er slukket. Så kan du rette opløsningen den skal vise når HDMI "ikke" er tilsluttet. Formentligt står den til VGA 1024x768, eller lignende. Det virker på langt de fleste PC'ere, men dog ikke alle.

---------------------

Thomas K
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Point: 1764
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 17:28
Få alt hvad der hedde AUTO slået fra, i din forstærker kan du også sidde op hvor stor en opløsning du vil køre.
Nogen Forstærker kan man også sidde "Igennem" fuktion til på, det vil sige den kun nupper lydsporet, og piller ikke i billede behandlingen. :)
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
tarcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tarcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2012 kl. 20:29
Tak for Jeres svar. Jeg har ikke haft held med noget af det. Har prøvet alt på min dennon receiver men siden det har irriteret mig i flere måneder så kommer det til at betyde at jeg køber en nu htpc. 

Målet er en PC med lavt strømforbrug men stadig med mulighed for at køre 1080p mkv og WMC mm. Jeg laver et nyt opslag om gode råd til dette, men tanken går pt på noget i den her stil:

http://www.edbpriser.dk/bundkort/asrock-e350m1-usb3-id-4974110.aspx
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 11:55
Du gør som jeg og køber en Dr. HDMI og så er den ged barberet.

Den sidder på hdmi kablet og snyder dit mediecenter til at tro at din receiver eller tv stadig er tændt.
Jeg har brugt min uden problemer i snart et år.

Redigeret af Cyberguyen - 02-December-2012 kl. 11:57
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 14:00
Har kun hørt super godt om den Cyberguyen linker til. 

Oplever ikke selv problemet længere efter opgradering af mit grafikkort til 8000 serien fra AMD.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
tarcom Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tarcom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 15:22
Tak for svaret, det er ikke noget jeg ellers har hørt om, men jeg er ikke i tvivl om at det vil løse alle problemerne. Dog er prisen lidt høj. Det er ca. samme pris som det nye motherboard jeg har kik på...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af tarcom tarcom skrev:

Tak for svaret, det er ikke noget jeg ellers har hørt om, men jeg er ikke i tvivl om at det vil løse alle problemerne. Dog er prisen lidt høj. Det er ca. samme pris som det nye motherboard jeg har kik på...

Det er en Windows feature at der slukkes for en tilkoblet skærm, når Windows opdager at der ikke længere er forbindelse. Man kan også blænde et HDMI ben med et stykke tape, men det giver så igen andre problemer.

Når man slukker for skærmen, så opdager windows at forbindelsen er væk. Hvis man tænder igen skal den overføre EDID information og det tager tid. Desuden tænder Windows ikke altid for skærmen igen.
Det er by design fra Microsoft og programmeret sådan fra Windows Vista og opefter.
Så hvis det virker med et nyt bundkort, så er det fordi det ikke følger standarden.

Jeg ville vælge Dr. HDMI, for du vil helt sikkert have problemet i fremtidige installationer, eller måske en endda hvis de retter drivere på det bundkort du har tænkt dig at købe.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2012 kl. 21:24
Jeg har to skærme på mit mediecenter, den ene er en 12 tommer touch skærm som bruges til mail osv.
Den anden er tv med forbindelse igennem receiver og derfor elsker Windows at smide min nummer 2 skærm da den ikke altid er tændt ved opstart osv.

Dr. HDMI fortæller konstant at receiver er tændt og alle problemerne er væk.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu