|
Et fedt setup til 6000 kroner... |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
danieljohns
Ny bruger Oprettet: 22-November-2012 Status: Offline Point: 14 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 06-December-2012 kl. 14:24 |
Hejsa
Jeg overvejer følgende setup: Højtalere: Monitor Audio Silver RX1 Forstærker: Enten CAMBRIDGE ONEDAB PLUS eller DENON DRA-F109 Jeg har desuden en Rega Planar II pladespiller samt en RIAA-forstærker. Jeg vil meget gerne kunne sætte min computer til anlægget og spille musik via eks. iTunes. Vil det være godt til prisen (ca. 7000)? |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, du har fat i den lange ende, når du vælger god stereo over dårlig surround.
Det er nogle gode højttalere, som jeg selv har haft, men jeg ved ikke med de forstærkere du har kigget på. Har du overvejet en mere traditionel forstærker (altså ikke en receiver, som det hedder når de kan modtage radio), og så at tilføje en brugt FM/AM-tuner ved siden af? Du har trods alt 3k til en decideret forstærker, og så kan en tuner købes brugt for småpenge. |
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svaret!
Jeg har egentlig ikke behov for en FM radio. Det behov får jeg dækket andre steder i huset. Jeg ved uendelig lidt om det her felt, men jeg elsker musik, så jeg skal have noget, der lyder ordentligt til prisen :-) Jeg kommer til at høre musik fra min pladespiller, fra min iPod, som jeg gerne vil kunne slutte til via en dock, og fra min computer. Så jeg tænker lidt, at jeg vel skal have en digital forstærker? |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19524 |
Funktioner
Tak(0)
|
Fint setup, men jeg havde nok valgt at købe brugt, der får du meget mere for pengene, et eksempel jeg kunne finde var
2800 kroner for højttalere (som spiller ganske hæderligt, men kræver et pænt stort rum) http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r66-passiv/id-87670470/ Forstærker med pæn effekt til at tøjre højttalerne: http://www.dba.dk/forstaerker-nad-372-2-x-15/id-87459558/ Så er der lidt penge i overskud til at købe en god D/A konverter, eller lydkort til din PC. Klaus |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg glemte selvfølgelig helt det med iPod-understøttelsen i receiver/forstærkeren. Så kan en 'traditionel' forstærker selvfølgelig lyde nok så godt, men stadig ikke rigtig kunne bruges til noget i det her setup...
Jeg ville nok snuppe de nævnte RX1'ere og så finde en brugt forstærker, f.eks. på DBA eller Hifi4All. Så får du masser for pengene. Det burde også være muligt at finde en med digitale indgange. Hvad angår musik fra computeren, så skal du have noget ala en Musical Fidelity V-Link II. Ellers bliver musik direkte fra computeren nemt noget hø. |
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak, Klaus! Meget fornem hjælp! Det er jo lidt en jungle derude :-)
Jeg vil lede efter en god, brugt forstærker, og så kaster jeg mig over RX 1'erne! |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan også købe en Cambridge 651A som har usb tilslutning/indbygget dac til din pc. 3700kr i klubben..
|
|
danieljohns
Funktioner
Tak(0)
|
Og tak til Mr. Claude og Naiera også :-)
Uuuh ha, en Cambridge 651A ser virkelig lækker ud! Så begynder mit budget godt nok at skride en hel del. Jeg kunne overveje Cambridge 651A og så et par B&WDM686 til omkring 6700 kr.... |
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1226 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville også kigge brugt. Der er rigtigt mange lækre forstærkere til salg for billige penge.
Find en sådan samt et godt sæt højtalere og en DAC til at koble computeren på så kan du blive rigtigt godt kørende. /ask |
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Brugt er fint men kan være en faldgrubbe når man ikke har forstand... ellers en nadc316 med argon dac til 1000kr. Nad´n har jeg selv engang haft og den var sgu fin!
|
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6668 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der kommer mange gode tips på brugt her på Recordere.dk, bl.a. fra Klaus DM. Og hvis der kommer dårlige råd, er der altid andre brugere til at kommentere og kritisere, så et dårligt råd kommer aldrig til at stå alene. Som en anden bruger, fausing, skrev for nylig, så passer folk godt på deres grej, så man skal ikke være bange for at købe brugt. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19524 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har kun handlet brugt lydudstyr de sidste godt 20 år. Jeg er endnu ikke blevet snydt :-)
Klaus |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |